Call of Duty: Modern Warfare 2 [Deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Lijpe Mocro, 25 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    dude met het vetgedrukte bewijs je nu even precies waarom er misschien toch wel redenen zijn om dergelijke spellen te verbieden, nice going :thumbs:
     
  2. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik begrijp je verhaal. Aan de andere kant laat het natuurlijk wel zien hoe het er tegenwoordig aan toe gaat in deze wereld. Verder zijn er zat andere games waarin je gruweldaden pleegt. Vind je die dan wel ok? Games zoals GTA, Saints Row....is het daar wel fun om onschuldige mensen te vermoorden om hun auto of geld en dan er nog 4/5 op trappen zodat de hele stoep vol bloed ligt? Nou gelukkig is dat wel 'fun'!

    Ik ben het wel met je eens dat de leeftijd gewoon omhoog moet naar 18+. Oorlog is geen spelletje, maar ik hoop toch echt dat dit geen Amerika gaat worden waar de mensen het verschil tussen de realiteit niet meer kennen. En tevens vind ik ook dat je een beetje overdrijft.
     
  3. 1var

    1var Active Member

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou je iets verbieden wat echt gebeurt? of gebeurt is? Je kan het geheim houden zodat niemand erachter komt. Of laten zien hoe erg en zielig het is. zodat het niet weer gebeurt.
     
  4. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat is natuurlijk niet de intentie van de game...
     
  5. 1var

    1var Active Member

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee oke. Daar heb je gelijk in. Ik snap kev ook wel:) Het word gewoon een vette game. Dat staat vast:9
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je kan toch niet ontkennen dat de setting van een Saint's Row 2 net even iets anders is. Of een crackdown, Prototype etc. Het is over de top, met maffe ragdoll physics zonder dat echt het leed in beeld wordt gebracht met schreeuwende mensen die elkaar proberen te helpen terwijl je ze vrolijk nog even een kogel door de kop knalt. In Dawn of the Dead komen dode mensen voor en in Schindler's list ook, echter ook daar wordt het net even wat anders gebracht.

    Het probleem in mijn optiek echter is dat dezelfde serieusheid van bijv een Schindlers List in Modern Warfare 2 wordt gestopt alleen vervolgens wordt gepresenteerd als PHUN! Gaat er bij mij niet in.

    Mensen als 1var zijn daarnaast nog eens een dikke risicogroep die duidelijk realiteit niet scheiden van spellen als Modern Warfare 2, dat zet toch te denken :)
     
  7. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik snap je punten ook wel, maar we moeten dus geen Amerikanen worden die overal problemen mee hebben. Ik dacht dat we nuchtere Nederlanders waren die hier wel door heen konden kijken.

    Daarnaast kan ik in je gamevergelijkingen wel komen, echter zijn games zoals GTA en Saint's Row toch best dicht bij de realiteit. Sowieso een stuk meer als de andere games die je noemt. Tevens zijn er zat andere games zoals Manhunt, Bully etc waar dergelijkse hedendaagse problemen in voor komen. Het zijn maar spelletjes. Ook zijn er zat films waar deze zaken in voor komen. Deze lijken nog veel meer op de realiteit. En ook daar kijken we voor ons plezier naar (als het geen docu is).

    Ik zie niet echt het verschil hier tussen. Is voor jou het verschil dat je het zelf nu doet? Kun je in die scene er niet voor kiezen om niet te schieten?
     
  8. 1var

    1var Active Member

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    0
    Naja daar heb je ook gelijk in_0/, maar wat ik wil duidelijk maken is. Als deze game verboden word. Word het wel weer vervangen door een ander spel/film die bijna dezelfde inhoud(geweld) toont. En als iemand dat ziet die realiteit niet scheid van de werkelijkheid. Zou dat dezelfde werking hebben op hem..
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2009
  9. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Als het verboden wordt of als er veel commotie over is zullen er juist meer mensen in geïnteresseerd raken. Kijk maar hoeveel keer Carmageddon verkocht werd...
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Yep ik ben ook een nuchtere Nederlander en schreeuw ook zeker niet van de daken dat dit verboden moet worden. Gewoon geen spel voor mij en verder alleen van mening dat als dit soort spellen de norm worden er toch op bepaalde gebieden de vinger meer aan de pols gehouden moet worden (rating bijvoorbeeld). Een spel als Manhunt overigens speel ik ook niet, Bully dan weer wel maar dat is imo meer kattekwaad ;)
     
  11. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Heb je zelf wel eens een 'wedgie' gehad, rotzak?:mad:







    :+
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    heheheheh :thumbs:
     
  13. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij heeft IW nu precies de aandacht die ze willen. Voor de launch zal het ook wel wereldwijd door de gewone media opgepikt worden.... Mission accomplished.

    Ik ben geen fan van dit soort marketing of hun poging om dmv dit soort scenes een "sfeer" neer te zetten. Dat lukt ze sowieso wel in hun games...
    Met dit soort acties hopen ze misschien een "boodschap" over te brengen maar tja... Ik denk niet dat games daar het beste medium voor zijn, heeft weinig met "spelen" te maken...

    Maar goed, nu hang ik toch weer de moraalridder uit terwijl iedereen lekker zelf moet weten wat hij of zij gaat spelen ;)
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    aan de andere kant: een forum is formeel een plek voor discussie toch? :)
     
  15. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik probeer me voor wat betreft discussie te beperken tot de "VS" thread ;) Maar daar al lange tijd niet meer binnen gekeken.
     
  16. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Misschien alleen de MP spelen? Of heb je daar ook problemen mee? Verder zit er al een 18+ rating op de game. Hoger kan niet. Of wil je een rating die nog hoger of anders is?
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    nope ik wil een rating waar ook wat mee gedaan wordt. Elke ouder weet dat een kind van 14 niet mag drinken en roken en geen winkel geeft het mee, dat moet ook voor games gaan gelden.

    Ben een sp man, dus dat wordt voor mij gewoon ACII ;)
     
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Tja. Als ten eerste de games winkels zich aan die rating ging houden. Ik weet dat ik destijds wel een contract kreeg waarin stond dat als ik games zou verkopen aan kinderen die jonger waren dan op het doosje stond ik een boete van €25.000,- kon krijgen of een gevangenisstraf van 2 jaar...

    Ik heb niet het idee dat het ooit gebeurt is...
     
  19. 1var

    1var Active Member

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf 14 , en ik krijg elk spel mee bij de music store en intertoys.
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2009
  20. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Ze zijn wel bezig met een nieuwe campagne om games en films meer volgens de rating te laten verkopen. Dus wie weet dat er nu een keer verandering in komt. Alsnog zou het dan voor velen geen probleem zijn om hem te krijgen want we hebben altijd nog het internet.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina