1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Forza Motorsport 3] Tuning & hulp bij afstellen

Discussie in 'Algemeen' gestart door R-Y, 26 okt 2009.

  1. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4


    [​IMG]

    [gb]Forza Motorsport 3 Tuning topic[/gb]
    Ontwikkelaar: Turn 10
    Uitgever: Microsoft
    Genre: Simulatie Racer
    Platform(s): Xbox 360
    Spelers: Spelers: 1-2 / Spelers co-op: 1-2 / Multiplayer versus
    Opties: -
    Releasedatum: Oktober 2009
    Officiële Website: Klik
    XBW Gamepage: Klik
    Games uit de serie Forza Motorsport:
    Forza Motorsport 1
    Forza Motorsport 2

    [gb]Informatie[/gb]
    Kom je er niet uit met het afstellen, gaat je auto alleen maar rechtdoor of blijft i gigantisch veel wielspin houden? Vraag het hier!

    [gb]Technische info over afstellen [/gb]
    Even vooraf: Rijdt testrondjes op een baan die je goed kent, onder andere de demo track. Als je die al met een aardige tijd kan rijden, kan je dus snel zien of je setup bevorderd of dat je het alleen maar erger maakt!

    Banden
    Het is allemaal wel leuk en aardig om meer als 500 pk op je chevy te plaatsen, maar denk ook over de grip! Banden bijvoorbeeld hebben een groot impact over het rijgedrag, en om daar nog een beetje spanning bij toe te voegen of juist niet kan het alleen nog maar beter worden. De meeste raceauto's (GT) rijden met een temperatuur van 85 tot 95 graden celcius. Houd dit dus in de gaten als je gaat proefrijden! En houd rekening met een paar rondjes rijden zodat de banden op temperatuur zijn.

    Om terug te komen op de spanning...het kan je 1 tot 2 seconden zeker schelen per ronde! Zoals hieronder staat moet de binnenkant van de band een paar graden ( 6 tot 7 celcius ) meer zijn dan aan de buitenkant en het midden van de band daar precies het gemiddelde van. De achterkant hoeft ongeveer 2 tot 4 graden verschil te hebben Dan heb je het optimale uit je band.

    Camber
    Camber is niks anders dan de hoek van je banden. Over het algemeen gebruikt men een negatieve camber. Dit zorgt voor meer grip in de bochten. Houd wel in de gaten dat je auto instabieler word op rechte stukken. Zorg er voor dat je temperatuur aan de binnenkant van je band een paar graden celcius hoger is dan de buitenkant. Postieve camber word meer gebruik met off-road racing.



     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2009
  2. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Zit je nu nog niet vol!??? 8)
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2009
  3. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoe zorg ik dat ik beter mijn auto kan bezorgen (dat handling gebeuren)?
    En hoe kan ik mijn speed en acceleration omhoog krikken:D?
     
  4. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    je auto Upgraden :D
     
  5. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, maar met welke onderdelen...:eek:
     
  6. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je engels kunt kom je een heel eind. Gewoon even de beschrijvingen lezen die bij de upgrades staan ;)
     
  7. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Oh, ik dacht dat deze topic nodig was voor hulp. Ik bedoel, er kan wel uitleg staan, maar ik leg dat gelijk uit wanneer ik mijn bandenspanning moet aanpassen, en hoe, en wanneer en waarvoor? En al die shizzle...?
     
  8. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Rustig aan powerlines, ben er volop mee bezig..zit niet niks te doen. Het komt er allemaal uitgebreid op te staan.
     
  9. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    :D
    Ik ben benieuwd. Hopelijk kan ik straks dan mijn eigen car tunen.
     
  10. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Vast wel en om je op weg te helpen:

    Je kunt iig kijken bij Benchmark wat de beste upgrades zijn, vervolgens naar een track waar je een combi van dezelfde bochten rijd..... dus ja ik rijd daarna telkens even terug. Telkens verander je 1 setting bv iets van de demping etc.
    Op deze manier begin je te leren wat alles doet (naast de tekst lezen) en kun je alles een beetje aanpassen zodat je auto de bochten voor jou op een fijne manier neemt.
    Vervolgens ga je het hele circuit rijden en pas je voorzichtig het één en ander aan, zou in het begin telkens maar één setting aanpassen omdat je anders snel het overzicht kan kwijt raken.

    Op deze manier sleutel ik en werkt voor mij prima.

    Succes!
     
  11. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    @R-Y

    Misschien kun je dit meenemen bij je stukje over velgen:

    Lichtste velgen:
    Cyclone
    Dymag
    Hole Star
    Konig
    P1 Racing QF
    TSW
    Volk

    Op één na lichtste velgen (handig voor bijv. 908 om deze in de R1 klasse te laten)
    Kosel
    Motegi


    :b:


    ps. Heb je wel lekker gegeten? ;)
     
  12. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Terug rijden kan, maar zorg wel dat je banden de goede temp hebben, deze willen ook nog wel 'eens' voor betere bochten zorgen :)

    Ik zelf ben ook niet echt een tuner, maar ik lees gewoon goed wat er naast staat en doe dan wat kleine aanpassingen. Om eerlijk te zijn heb ik het geduld er niet voor, elke keer iets aanpassen en daarna weer een ronde rijden om te testen.
     
  13. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Klopt daar heb je een punt, kortom niet te lang stil gaan staan maar die auto in beweging houden. :)

    nog een tip:
    De hired driver laat ik ook nog wel eens zijn werk doen op bijv. een endurance race en kijk dan naar de telemetrie tijdens het rijden en zie of de rondetijden verbeteren met de aanpassingen die gemaakt heb, wel op letten of je het juiste circuit hebt.
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2009
  14. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Iemand tips voor het omhoog krijgen van de handeling van m'n auto? Hij zit momenteel op 6.0 en bochten gaan vrij lastig.
     
  15. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Lastig te zeggen natuurlijk want wat doet die in de bochten niet goed??

    Enfin, zou iig zorgen dat je de upgrades erin zet die niet direct wat aan je cijfertjes doen, maar die je wel de mogelijkheid geven om het één en ander in te stellen. Denk aan rolbars, springs, etc.

    Nu kun je zelf gaan tunen (gewoon even lezen wat je kunt bereiken met de opties qua overstuur en onderstuur).

    Of spoilers, maar heeft bij de lagere klasses vaak meer nadelen.

    Succes
     
  16. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik kan de bochten niet scherp genoeg nemen, terwijl m'n tegenstanders dat wel kunnen op dezelfde snelheid.
     
  17. BTM

    BTM Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je onderstuur bedoeld?
     
  18. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Bandenspanning, Camber, Weight, dit soort dingen moet je naar kijken. Vaak kom je al erg ver met die opties. Ervoor zorgen dat er meer downforce is op je voorkant kan ook een boel uitmaken.
     
  19. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Remmen iets meer op de voorkant zetten helpt vaak ook een beetje, zo verplaats je het gewicht naar voren :)
     
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    je kunt ook je voorveren wat minder stug zetten. de auto gaat hierdoor wel wat meer duiken maar als het goed is hebben de wielen minder snel zin om stil te gaan staan of door te glijden.
     

Deel Deze Pagina