Zombieland
Zo, Zombieland gecheckt vandaag. Wat vooral bij mij het eindgevoel was was dat dit een heerlijk wegkijkertje was. De film zit bomvol actie, hier en daar wat humor en een bloedgeile chick in de naam van Emma Stone (alhoewel ze er in de film echt veel beter uitziet dan op de rode loper-pics). Het verhaal is behoorlijk makkelijk, de karakters ook, alleen is het gebruik van de setting erg leuk, zonder dat het té grappig wordt, we hebben het wel over een wereld waarin iedereen bijna zombie is... dus wat serieusheid is wel nodig. Maar goed, een eindoordeel heb ik niet echt klaar over deze film. Ik ben geneigd hem een hoog cijfer te geven, maar als je het puur filmtechnisch/vernieuwend/originele kant en bladiebladiebla bekijkt, is deze film natuurlijk een van de velen (alhoewel hij overal erg gewaardeerd wordt, zelfs een van de betere films qua ratings op IMDB, +8.0 rating). Twee cijfers dan maar,
6.5 & 8.0/10
De 6.5 als je erg objectief en kritisch naar de film kijkt, de 8.0 als je gewoon een lekker filmpje wil zien, dan is deze namelijk een goede.
Laatst bewerkt: 31 okt 2009