Dragon Age: Origins

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 31 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Met een disc van Dragon Age, lukt het me ook 8)
    En erhm...-stuurt Power naar Killa-!

2. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Anders maak je er een preview van joh als het niet lukt :)

En verwacht dat je hem wel uitspeeld met verschillende characters voordat je de review maakt ;)

3. ThaBest

ThaBest Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    haha, 1 character zal misschien nog wel lukken, zonder sidequests :)....zolang er maar meerdere classes in ieder geval uitgetest zijn vind ik het prima :).

4. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Als ik je moet helpen, mag je het zeggen. ;) :p

5. azzkickr

azzkickr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je tussendoor tijd 2 minuten hebt (tijdens toilet bezoek of zoiets, vergeet je laptop dan niet.....), geef ons een kleine impressie :):

6. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    IGN heeft al een 360 review online geplaatst, met een 8,4 als eindscore. Veel positieve woorden, maar ook veel kritiek. Overigens terecht als ik het zo lees. De kritiek sluit ook aan bij wat veel van ons al dachten en voelden aankomen.

"Closing Comments

Supposing you've been waiting, as we have, for Baldur's Gate III to appear from the ether – is Dragon Age: Origins the next best thing? You bet. To be certain, it's fun, the gameplay is tried and true and the tale has enough twists and intrigue to keep you levelling your way towards the conclusion dozens of hours later.

But given that it's a wholly similar experience to its lineage, Dragon Age: Origins is still arguably inferior to 2000's Bioware masterpiece. Why? Perhaps it's the idea that 2D design at its best utterly squashes middle-of-the-road 3D environments that have already been superseded by competitors. Perhaps it's the all-too-frequent lashings of 'Lord of the Rings' that overshadows the more delicate tales – like the plight of the downtrodden Elves or the careful interplay of your party characters as you walk along the bland countryside. Or perhaps it's that unshakeable feeling that, after ten years, maybe High Fantasy needs to take a few more risks, lest it be forgotten like the realms it inhabits."

De PC versie zal waarschijnlijk iets hoger scoren. De besturing met de muis is bij dit soort games altijd aanbevolen en bij deze versie is het ook mogelijk verder uit te zoomen. Maar de andere kritiek blijft staan. Baldur's Gate (2) verslaat nog steeds deze game, omdat DA:eek: gewoon met zijn eigen identiteit worstelt en daardoor erg saaitjes en onorgineel overkomt. Ik vraag mij af in hoeverre EA ervoor gezorgd heeft dat er zoveel mogelijk elementen van zijn melkkoe (Lord of the Rings) in deze game zaten.

Erg jammer, maar dat neemt niet weg dat ik deze RPG zeker ga halen. Platgetreden paden of niet, het blijft natuurlijk een degelijke RPG als ik DA:eek: zo inschat.

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Begrijpelijke kritiek, ik denk dat er veel fans van de oude games zijn die nog steeds de 2D spellen boven de nieuwere 3-D spellen plaatsen. Ik ben zelf ook meer fan van Baldurs Gate en Icewind Dale dan van Kotor en NWN. Had ook liever gezien dat ze een PC-exclusive 2-d Baldur's Gate III gemaakt hadden maar uiteindelijk gaat het ook om wat er onder aan de streep komt te staan op financieel gebied en ik denk dat ze wat dat betreft de goede keuze hebben gemaakt. Ik denk dat de groep spelers die er hetzelfde over denkt relatief klein is vergeleken met de Kotor en Mass effect spelers.

Toch had het wel gekunt, Blizzard heeft wel dat pad gekozen met Diablo III.. maar goed, misschien moet ik er gewoon maar vrede mee hebben en blij zijn dat er uberhaupt nog dit soort ambitieuze RPG's gemaakt worden.

(en de roze bril misschien ook een beetje afzetten m.b.t BG 1 en 2)

8. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Je vergeet erbij te zeggen dat het de Australische IGN is, en de link zelf :p

http://xbox360.ign.com/articles/104/1040929p1.html

edit: net de hele review gelezen en tsja.. Het lastige met dit soort reviews is dat je de reviewer niet kent (ik niet tenminste). Het valt me op dat ie bij elke alinea wel iets negatiefs schrijft over de game, maar als je de reviewer niet kent weet je niet of het gewoon een ongelofelijke zeikerd is of dat ie echt een punt heeft. Ik heb de laatste dagen veel tweets gelezen van gamejourno's die helemaal lyrisch zijn over dit spel, dit is de eerste negatieve review. Ik weet het niet dus, nog ff afwachten op meer reviews...

Laatst bewerkt: 2 nov 2009
  9. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Als ik je zo lees dan herken ik daar wel iets van, want wat jij hebt met RPG games dat heb ik met racegames die ik vroeger veeeeeeeel beter vond haha. ;) En eigenlijk zat ik erover te denken om misschien Baldur's gate 2 voor de PC aan te schaffen, nu ik de verhalen zo gehoord hebt.

Maar over Dragon age verder, nogmaals wat mijn stelling is.. En zolang de game geen framedrops heeft, of andere hinderlijke storingen, glitches, bugs - een bugloze game bestaat niet, maar zolang niet te erg word - dan neem ik het voor lief gezien de grote en de developement periode.

10. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    UK IGN, AU IGN, of IGN, allemaal één pot nat. ;) Zijn toon is inderdaad negatief, maar het eindcijfer is niet echt laag te noemen (8,4). Ik wacht gewoon wat meer reviews af. Meer uit nieuwsgierigheid eigenlijk, want weten we niet allemaal wat gaat komen? Een enkele van dit soort reviews en waarschijnlijk de rest ontzettend positief.

De roze bril moet inderdaad af Delphiki, maar ik denk dat meer van ons al wisten dat het geheel een beetje bland over kwam. Hoeveel opmerkingen zijn daarover al gemaakt in deze topic (ruim voor release)?

11. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ach, een 8,4 kun je nou niet bepaald negatief noemen. :9

Wat ik wel jammer vind is dat het blijkbaar leent van LotR. Ik ben om de een of andere reden juist niet zo een fan van LotR.
    Maar dat merk ik dan wel in hoeverre ze ervan lenen, en of het storend wordt, want uiteindelijk zijn de meeste fantasy verhalen eigenlijk gebaseerd op LotR.

@Maxx en Delphiki: Jullie hebben gewoon het 'vroeger was alles beter syndroom' :+ Als Dragon Age: Origins 10 jaar geleden was uitgekomen, en Baldurs Gate vandaag hadden jullie precies hetzelfde commentaar gehad :cool: (maar dan andersom dus :p)

12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Haha, ja vroeger was alles beter he. ;)

Baldur's Gate 2 (inclusief uitbreiding) moet je echt kopen. Gewoon de resolutie opschroeven en het ziet er (geloof het of niet) nog steeds mooi uit. 2D Art op z'n best.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    volgens mij heb ik last van het Baldur's Gate II > alles syndroom...ben bang dat ik daar ook niet meer vanaf kom

14. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Nou ik wil niet zeggen dat alles beter was hoor, maar wat ik bedoel is dat ik in games van deze tijd vaak wat mis, een soort van passie, potentie of hoe je het ook noemen wilt. Mijn vrienden proberen me altijd te overtuigen van hoe geweldig WOW is, die vroeger juist altijd ozo hardcore Playstation waren.. de veraders! }:]:)

Nu heb ikzelf alleen Baldur's gate op de PS2 gespeeld, maar ik heb nu dus begrepen dat dat niets vergeleken is met de PC versie etc. Mass effect nog steeds na dato toffe game, maar de setting en characters trekken me niet zo. En Dragon age is fantasy wat me sowiezo meer aanspreekt, die thema's zijn over een groot gedeelte altijd wel van de LotR sferen geinspireerd. Ben er ook geen fan van, alleen dat de Elven hier meer een lager ras is daar moest ik even aan wennen aangezien ik die vanuit Wharhammer gewend ben.

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Passie verdween toen de industrie geld begon te ruiken. Games worden zo gemaakt dat ze de grootste groep gamers aanspreken (cash cash), wat meestal betekent dat ze over-gesimplificeerd en gestreamlined worden. Gelukkig zijn er ook uitzonderingen hoor! :)

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Zoals The Witcher bijvoorbeeld, blijf het jammer vinden dat die niet naar de consoles is gekomen

17. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Niet zo'n fan van LOTR? Daar breekt mij nu even een klomp. Als ze echt dingen van LOTR in deze game hebben gestopt verdiendt die meteen al een 13 als review score, zonder de punt ertussen. :9

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ben ik het niet zo mee eens, LOTR is fantastisch als boek en films maar is inmiddels zo stereotiep High Fantasy dat ik wel verwacht dat er tegenwoordig een eigen draai aan gegeven wordt om het interessant te houden.

19. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Vind je het gek als de eerste boeken al in de jaren vijftig verschenen. Stereotype wil ik nog wel toegeven, maar dat zijn na een paar delen bijna alle fantasy spellen en films. Final Fantasy heb ik nooit wat mee gehad, maar dat vind ik nu een goed voorbeeld van stereotype. Sowiezo Japanse RPG's in het algemeen, maar in wezen bijna elke grote serie. Na een tijdje is het herkenning en word het vertrouwd, dat had ik met LOTR ook en daarom voelde LOTR in Dragon Age ook meteen goed aan. :)

20. azzkickr

azzkickr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    8,4 is, volgens mij, naar IGN maatstaven een zeer behoorlijke score. Maar we kunnen wel allemaal gaan kijken wat een reviewer er van vindt maar het belangrijkste is wel plezier je er zelf aan beleefd.

De setting, verhaallijn spreken mij nu al aan dus hij wordt zeker aangeschaft!!

Nog 1 opmerking over de review, Ik vindt het wel erg storend dat er weer gelijk de vergelijking gemaakt wordt met BG 2. Deze game heet Dragon Age: Origins en geen Baldur's gate!. Dat is een compleet andere game. Het heeft enkele raakvlakken, maar je gaat bijv. ook niet Brothers in Arms met Commando's vergelijken...

Zeer zwak van deze reviewer, hij had gewoon zich moeten focussen op deze game en geen vergelijking moeten maken met oude , niet vergelijkbare, meuk. (hoe goed die game dan ook was)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina