De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Bedankt, ik kan niet wachten!
    Hopelijk raak ik net zo onder de indruk als toen ik mn Panasonic voor t eerst testte, maar dat zal wel gebeuren.

LG lijkt nu voorop te liggen met t ontwikkelen van oled?! Is die nieuwe full led Samsung lcd niks voor jou? Die heeft local dimming, maar is ook errug duur zeg. Volgens mij was het de 8500 serie.

Laatst bewerkt: 2 nov 2009
  2. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ziet er mooi uit hoor! Maar houd er wel rekening mee dat wij eigenlijk niets kunnen zijn van de kleurweergave en de zwartwaarde's van jou scherm, omdat ik het natuurlijk op mijn scherm bekijk.. Dus eigenlijk kan ik nog alleen het design beoordelen :+

Als je foto's wilt van m'n P2350 hoor ik het wel.

3. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Doe maar :)

4. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Helaas hebben we niet echt een top camera, maar goed, Hier moet je het maar mee doen :9

Alleen het scherm, uit.

Iets wat ik persoonlijk een erg leuk detail vind. Er zitten geen knoppen op, dit zijn touch knoppen. Dit is op sich een nadeel. Maar wat wel weer erg leuk is, is dat die lampjes wie je ziet, altijd uit staan. Als je een van de knoppen aanraakt zullen ze heel mooi met een fade-in aangaan, en na een aantal seconden weer uit gaan. Dit kan je overigens zelf instellen, en ook de helderheid van de ledjes is zelf in te stellen.

South Park in 720P, ziet er briljant uit.

Even een vergelijkingsfoto met mijn oude 226cw. Maar ik zie op mijn eigen scherm al dat m'n 226cw er beter uit komt als de p2350, maar dit is in het echt niet zo. Zoals ik ook al zei, dit al er op ieder beeldscherm anders uit zien dus ik zou hier niet te veel op af gaan. Ik kan je verzekeren dat in het echt de kleuren er wél mooi uit zien, maar ook weer niet zo overdreven dat het nep lijkt. Maar dat is natuurlijk mijn mening. Als je het echt zeker wilt weten zal je ze in het echt moeten vergelijken ;)

Let trouwens niet op het groene puntje dat in beeld zit, dat zit in de camera.

5. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    De oude 226CW heeft mijn schoonvader toevallig bij zijn pc staan.. Goed om te zien dat hij daar dus echt een klein stukje groter dan is :)

Ik twijfel nog wel erg tussen de LG W2343T en de Samsung p2350... Qua specs zijn ze toch ook hetzelfde?? De LG is 30:000:1 en de Samsung 50:000:1... Zit er dan veel verschil in??

Ook de Samsung Syncmaster 2494LW ziet er wel netjes uit en is weer net één inch groter... Veel verschil tussen deze en de eerst genoemden?

Ik heb dus echt nul verstand van schermen... Maar wil van deze drie gewoon de beste ;)...

Budget is overigens maximaal 200 euro voor een scherm dat 23-24 inch groot is en zo mooi/goed mogelijk... :) Voor aansluiten op Mac/360

6. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Qua specificaties komen de 1e 2 sowieso overeen, het contrast is van beide dynamisch. Dat is in theorie best leuk, maar in de praktijk zet je het toch liever niet aan. Als je bijvoorbeeld een site hebt met een zwarte achtergrond, zal hij de instellingen zo aanpasssen dat je een prachtige kleur zwart hebt. De rest van de site lijkt alleen nergens meer naar, dus dat zul je waarschijnlijk al snel uitzetten.

Die andere is net 0,6" groter, en heeft een responstijd van 5ms in plaats van 2ms. De LG heeft volgens hun eigen site ook 5ms, maar in praktijk zul je dit verschil waarschijnlijk niet merken. Verder is er volgens mij nog iets meer mogelijk met de standaard van de 2494LW, waar de P2350 steun gewoon solide is en die van de LG waarschijnlijk ook. Ik kan uit samsung's website alleen niet helemaal uit halen wat nou precies de functie is die de steun van die 3e dus wel heeft. Verder zag ik in het lijstje van specificiaties bij de Samsung ook nog Mac compatibiliteit staan, maar ik heb ook geen idee wat dat inhoud. Zal wel niet veel bijzonders zijn.

7. Bosschenaren

Bosschenaren 0wnage

Leuk Bevonden:
    0
    HDTV gekocht, Philips ambilight 8000 serie. Maar nu heb ik haperingen en issie af en toe te traag. Wat kan ik hier aan doen? Moet ik iets veranderen bij die HDTV settings? Hij staat nou op 480p? Moet ie 720? 1080? Of heeft dat er niks mee te maken?

Bedankt

8. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Nja die andere vind ik niet echt mooi eigenlijk :9 Hij is dan wel iets groter, design vind ik kut :9

Ik twijfel wel nog wel erg tussen de LG W2343T en de Samsung p2350... Zal er veel verschil zitten in de kwaliteit??

9. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Waar heb je die haperingen bij dan? Tv kijken, dvd's of met gamen op de xbox?

Wat staat er op 480p? De tv zeker niet, want die kan niets anders weergeven dan zn native reso 1920x1080.
    Als er een resolutie in het scherm verschijnt dan is dit altijd de resolutie die het aangesloten apparaat naar de Philips stuurt.

Een xbox360 zet je dus op 1080p. Als je een hd decoder hebt, dan zet je die op 1080i of 720p. Dit zijn dan ook de getallen die je in het beeld zult zien, wanneer je naar die source schakelt.

Heb je een digitale decoder met scart, dan valt er niet zoveel in te stellen wat resolutie betreft.

10. Bosschenaren

Bosschenaren 0wnage

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, de hapering / vertraging treedt op bij het gamen met de Xbox360. Ik heb de Xbox inmiddels op 1080p gezet, maar ik heb er nog steeds last van.

11. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik zou het echt niet weten. Ik heb zelf eigenlijk al heel lang Samsung schermen gebruikt, en altijd tevreden geweest. M'n P2350 heeft wel 1x terug gemoeten naar de winkel wegens een pixeldefect.. Kreeg een nieuwe van de winkel en deze is perfect. M'n vorige 2 schermen hebben nooit problemen gehad. Ik heb nog nooit een product van LG gehad, omdat ik gewoon liever iets meer uit geef aan een merk waar ik goede ervaringen mee heb. Mijn persoonlijke voorkeur gaat eigenlijk altijd uit naar het wat duurdere product, omdat die qua afwerking vaak beter zijn. Maar dat hoeft in dit geval helemaal niet waar te zijn, dat is gewoon mijn mening en geen feit.

Lees wat reviews door zou ik zeggen, op tweakers staat er helaas alleen 1 van de P2350. Voor de LG zal je er dus zelf even eentje moeten zoeken, ligt er net aan welke website jouw voorkeur heeft voor reviews ;)

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Is het beeld nog scherp van een 50 inch Full HD Plasma op 2 a 2,5m afstand?

13. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Je moet de Perfect Natural Motion uitzetten op de tv.
    Dit doe je bij beeld -> Perfect Pixel HD ->.

Of

Stel je tv in op de spel stand bij de smart instellingen (als je dit doet moet je alleen wel je beeldinstellingen weer aanpassen).

14. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    LG heeft 3 verschillende versies van de W43 serie.

W1943S = 5ms.
    W2243S = 5ms.
    W2343T = 2ms.

Had eerst de W2243S in huis , maar door een fout bij de Mediamarkt heb ik hem de volgende terug moeten brengen.
    Volgens het info-bordje zou deze LG namelijk een DVI aansluiting hebben.
    Thuis ontdekte dat er alleen een VGA-aansluiting op deze zat !

15. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ah kijk, daar lag het dus aan. Maar in praktijk maakt dit volgens mij niets uit, ik zou niet eens weten waar ik op moet letten om ghosting waar te nemen, en toch zou ik mezelf wel een geavanceerde gebruiker noemen op z'n minst. Volgens mij maakt het voor de normale consument geen drol uit zo lang het onder de 10ms blijft.

16. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Oke... Nja de schermen verschillen dus niet erg veel volgens mij... Qua kleur zal het toch ook niet veel verschillen? Het zijn beide behoorlijk grote merken...

Laatst bewerkt: 3 nov 2009
  17. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Natuurlijk, mits je er HD op afspeelt.

Ik zit zelf op 2,80 m van een 50 inch hdready en het beeld is adembenemend.

Ga je echter naar content van mindere kwaliteit bekijken, dan zal je dat ook zien. Dus analoog is helemaal uit den boze, digitale tv via scart zal net gaan en hd is perfect.

Laatst bewerkt: 3 nov 2009
  18. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Zeer zeker, hier niks te klagen!

19. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik weet niet of de volgende vraag al gesteld is toch vraag ik hem maar!

Tegenwoordig heb je verschillende lcd tv's 50hz, 100hz en zelfs 200hz. Nu had ik net een discussie op mijn werk dat het verschil tussen 50hz en 100hz bijna niet te zien is. Toen kwam hij met beelden van internet om het verschil aan te tonen. Bij 50hz waren het wazige plaatjes en bij 100hz heel scherp etc. Ik ben zelf in bezit van een full hd 50hz lcd tv + hdtv maar die wazige plaatjes/beelden heb ik dus zelf nog nooit gezien. Daarom vraag ik me af of het 100hz/200hz niet gewoon bedacht is om de mensen te misleiden. Of is er daadwerkelijk wel een verschil. Alvast bedankt voor de reacties en indien mogelijk heeft iemand ook een link van een officiële bron die dit toelicht?

20. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    50Hz ten opzichte van 100Hz maakt een zeer duidelijk verschil. Niet in de vorm van wazigheid, maar in de vorm van vloeiender lopende frames. 200Hz ten opzichte van 100Hz levert ook nog een verbetering, echter is deze kleiner dan de stap van 50 naar 100Hz.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina