1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    hdmi = dvi + geluid.. Dus ja zelfde kwaliteit.
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    DVI is HDMI zonder geluid. Gaat dus ook prima voor HD.
     
  3. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee hoor, valt nog best wel mee. Ik heb ongeveer dezelfde verhouding met 4Gb en dat zou dan betekenen dat ik naar 6 of 8 moet ;). OS X gaat anders met het geheugen om dan Windows systemen. Je hebt op dit moment gewoon nog wat ruimte beschikbaar. Daarnaast zijn Wired en Inactief ook nog wel dusdanig dat er marge is. Inactief zijn programma's die je gestart hebt, maar die nu niet meer draaien maar dat het geheugen nog niet door andere programma's is opgeëist.

    De belangrijkste maatstaf (waar ik zelf altijd naar kijk) is de page-outs (zie ook dit Apple support document. Met andere woorden: in jouw geval is het nog niet echt noodzakelijk (maar natuurlijk wel leuk).

    Tegenwoordig zijn er verloopstukjes van mini DisplayPort naar HDMI (maar zonder de toevoeging van geluid, daar zul je dus een andere oplossing voor moeten vinden).

    In principe zou DVI hetzelfde resultaat moeten geven. HDMI is in principe namelijk DVI met geluid en eventuele protectie op het signaal.
     
  4. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Bij XP (vanaf SP2), Vista en 7 is dat overigens wel het geval hoor. Mede dankzij het slimme gebruik van geheugen is dat de vervroegde dood van Vista geworden. Het besturingssysteem gebruikt geheugen om allerlei taken op de achtergrond uit te voeren of wellicht alvast zaken te cachen.

    Hierdoor lijkt het geheugengebruik zeer hoog. Terwijl dat "gebruikte" werkgeheugen nog gewoon te gebruiken is. Het besturingssysteem zal toepassingen die door jou worden opgestart voorrang geven en deze hoeveelheid gewoon vrijgeven. Superfetch is de naam hiervan. Beetje jammer dat mensen dan denken dat je persee 2GB of 4GB nodig hebt.

    Al zou je 1024TB hebben, zal hier nog steeds bij een recent besturingsysteem een hoop van worden gebruikt. Sowieso, waarom niet, als je het toch niet gebruikt..
     
  5. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Deden ze dat zelfs al bij XP SP2. Dat is nieuw voor mij moet ik zeggen. Van Vista en 7 wist ik het wel en ik ben het gedeeltelijk met je eens dat dit de kritiek op Vista was. Het probleem was niet het in cache houden van gegevens maar direct bij het opstarten een aantal programma's waarvan verwacht wordt dat die gebruikt gaan worden in het geheugen laden. Of die kritiek terecht is laat ik in het midden, maar voor mezelf vind ik het in OSX iets natuurlijker aanvoelen :).
     
  6. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt allemaal :)!!
     
  7. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Merci! Ik wacht nog wel even dan. Misschien dat geheugen nog goedkoper gaat worden. Aan de andere kant, die 90 euro valt ook wel weer mee.

    *gooit muntje omhoog
     
  8. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    In OSX gaat het iig een stuk beter. Daar ben ik het mee eens. In elk geval vergeleken met Windows XP (http://en.wikipedia.org/wiki/Prefetcher). Niet echt superfetch.. maar vergelijkbaar. Nja tis ruk verder (eigenlijk alleen boot), maar de feature zat dr wel half in:+.
     
  9. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Tot nu toe heb ik mijn Macbook nog maar één keer aangesloten op mijn beeldscherm. Nu realiseer ik me ineens dat ik nog een oplossing moet zoeken voor het geluid!

    Ik heb hier een Logitech Z5500 staan. Op dat dock station zitten aan de zijkant twee aansluitingen: Een voor een koptelefoon en een waar een muzieknoot als logo staat.

    Zou het werken als ik mijn Macbook met een 3.5mm jack daarmee verbind? Kan het helaas nu niet testen omdat ik die niet in huis heb.
     
  10. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat werkt, doe ik thuis ook. Macbook verbonden aan tv, geluid via output macbook naar koptelefoon ingang. (Bij een non-surround logitech setje.)
     
  11. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Het beste geluid krijg je door een optical cable te pakken met een toslink > 3,5mm jack plugje.
     
  13. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Edit: dat dus ^

    Ik ken het setje verder niet, maar van wat jij beschrijft lijkt me het zeer onwaarschijnlijk dat het niet werkt.
    Zijn blijkbaar ook veel mensen die nog een optische kabel gebruiken voor een soort nep surround? Maar dat snap ik niet helemaal. :+
     
  14. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Okay! Maar mijn Xbox zit nu al in de Optische uitgang. Heb even zitten speuren en kwam dit tegen:

    http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=463

    Ik gooi dan aan 1 kant de 360 en andere kant m'n Macbook. Op de optische kabel van de Macbook komt dan ook nog een toslink naar 3.5. Zou zoiets moeten werken? :eek:


    Edit:

    Ik heb nog een Coax uitgang vrij. Is daar niets mee te doen?

    Edit2:

    Ik zou dus een Coax kabel naar dit apparaatje kunnen trekken:

    http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=371

    En dan een optische kabel naar m'n Macbook. Waar weer een toslink 3.5 mm jack op zit.

    Beetje omslachtig en (in verhouding met wat een 3.5 mm jack alleen kost) veel geld. 8) Zeker omdat ik mijn Macbook thuis bijna niet gebruik.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2009
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je kunt dan het beste een optical switch gebruiken.
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik zou gewoon die optische switch nemen. Goedkoper en werkt net zo goed. Die optical naar coax converter heeft ook weer voeding nodig, dus dat is kut.

    Optische switch werk perfect, heb er zelf ook één (3 naar 1 ) Heel simpel ding, kan niet kapot.
     
  17. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Hoe kan ik nou het makkelijkste een CD met Data branden kopiëren op een andere CD met Mac OS X?
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2009
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Even een ISO maken met Disk Utility en vervolgens branden. Of Toast installeren.
     
  19. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Het is denk ik al gelukt met 'Disk Utility'. Ik heb blij Mac in het Nederlands geinstalleerd dus kon 'Disk Utility' niet vinden :+
     
  20. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben deze avond opzoek gegaan naar de magic mouse, maar niet te vinden. Zelfs bij een apple store niet (België). Ze zeggen dat hij eind deze week of begin volgende week er zou zijn, dus ga ik volgende week nog wel eens kijken. Heeft iemand hem al?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina