Dragon Age: Origins

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 31 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Volgens mij zitten alle tactics opties ook in de console versies hoor, het enige verschil is dat je niet uit kunt zoomen.
     
  2. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Maak geen dwerg. Ga voor een elf of een mens, maar geen dwerg :mad:.
     
  3. Ashavan

    Ashavan Guest

    ik ga voor close combat. Dwerg Hammer type of Human sword fighter :D
    Mages en ranger types heb ik altijd kut gevonden omdat er vaak gebrek aan bewegings ruimte is en e nogal squishy bent voor de melee personages.

    Vraag me af...in hoeverre gebruikt deze game de DnD rules? En van welke versie dan? 3.x of 4e editie?
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oh, nou ja... Alleen maar beter denk ik. :thumbs:
    Merk het wel zodra ik de game binnen heb, het is iig niet iets waar ik me al te druk over maak.
    Dwergen zijn awesome. :cool: Wat weet jij er nou van. :p
     
  5. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Lord of the rings :cool:
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    De discussie ging heel ergens anders over. We hadden het dus niet over combat tactics (dat is inderdaad letterlijk een skill), maar over friendly fire. Zit dus niet in de console versie op medium.

    @Ashavan: Geen DnD regels. Bioware is met een nieuwe, zelf verzonnen, regelset begonnen. Maar het lijkt allemaal erg op DnD natuurlijk (niet zo gek gezien de achtergrond van Bioware).
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Is dat je enige ervaring met fantasy? Pfft, nogmaals; wat weet jij er nou van? :cool:
     
  8. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    The Lord of The Rings: Return of the King :cool:
    Dwergen zijn gewoon niet cool. Kijk nog één keer de Sacred Ashes trailer, en vertel me, is het meisje met rood haar daarin niet dodelijk?
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.209
    Leuk Bevonden:
    4.747
    Bart Smit. Sorry voor de late reactie. :9
     
  10. ThaBest

    ThaBest Active Member

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben zelf begonnen met een Dalish Elf rogue/ranger, heb nu ongeveer 3-4 uur gespeeld en het bevalt bij mij zeker goed. Het is jammer dat ik uit eten moest, anders had ik lekker doorgespeeld :).
    Ik speel op normal met de xbox versie en ik stoor mij eigenlijke helemaal niet aan de graphics, vind het er allemaal prima uitzien.
    Ik vind het tot nu toe nog wel een beetje makkelijk, ik heb nog niet echt problemen gehad met de gevechten en ik heb dan ook nog niet vaak hoeven te pauzeren. Het pauzeren werkt trouwens best makkelijk, als je op de linker trigger drukt dan komt er een menu tevoorschijn waarin je verschillende skills kan selecteren (lijkt een beetje op dat menu in Mass Effect). Met de default settings moet je de trigger ingedrukt houden om de game gepauzeerd te houden, maar je kan het ook veranderen zodat je hem indrukt om te pauzeren en nog een keer indrukt om verder te gaan. je kan met Y, B en X ook skills gebruiken zonder te pauzeren en je hebt door dit te combineren met de rechter trigger dus snel beschikking over 6 skills.
    Ik heb nu nog niet veel skills, dus het is nu nog niet echt micromanagen, ik vind het nu dan ook nog prettig werken, weet niet hoe dit later wordt.

    Hmm...en ik dacht even een korte uitleg te geven :)....volgens mij geen spoilers toch?
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ook nog maar 1 van de films? ;)
    Ja, die man met die blauwe oogjes ook, en die meid met het zwarte haar ook. Ze doden allemaal vrij veel. :p

    Maar het heeft toch geen nut om je keuze te baseren op een flashy trailer. De moves die je uiteindelijk in de game doet zullen nog niet eens half zo awesome zijn.

    Het enige wat 100% (ok, 99%) zeker is, is dat ik geen mens zal zijn.
    Elf of Dwerg. Met een voorkeur voor de dwerg op dit moment.

    Wie kan dwergen nou niet geweldig vinden? :eek:
     
  13. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    De PC versie heeft op normal ook GEEN friendly fire!! Daarin verswchilt de 360 versie dus niks. Je kunt bij de 360 alleen niet naar een bovenaf overview switchen, maar de combat is verder eigenlijk hetzelfde...
     
  14. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik?
    Ik weet niet meer welke fantasy films ik heb gezien :eek: Anyway, die review van GT net gezien, en het maakt me alleen maar ongeduldiger. Dit spel kan nog eens éééérg leuk worden.
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Absoluut wel. Check de handleiding een aantal pagina's terug. Het is maar 50% op normal, maar friendly fire is wel aanwezig.
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Lees deze boeken, en dan vind jij ze ook geweldig. :cool:
    http://www.deboekenplank.nl/naslag/aut/h/heitz_m.htm

    Net een mailtje fan FRS; ik helemaal blij, blijkt het stomme reclame te zijn. 8) Godver
     
  17. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Dan zet je m op hard als je dat wil, dan heb je alsnog alles wat in de PC versie zit, behalve dan die isometric view.

    Dit gaat toch over dat je op de PC zo gaat spelen ?

    Ik ging erop in omdat je dus ook zo op de console kan spelen.
     
  18. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Geen idee of ik de CE kan halen. Ik had erop gerekend dat FRS inmiddels het geld van de geannuleerde DBZ had terug gestort. Dat is helaas niet het geval. Zucht-
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Sorry, vind de isometric view belangrijk genoeg. En ook de (kwaliteits) mods die ongetwijfeld gaan volgen. Mijn PC kan hem ook op max details aan denk ik, dus tja waarom ook niet. Heb hem toch al besteld. ;)
     
  20. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Die heb ik gelezen en die zijn idd heel vetjes,


    Maar toch waren de dwergen uit de Eragon serie gaver \o/

    Toch wordt ik 100% zeker geen dwerg. Wil magic, dus mens of elf en ik vind de elfen er een beetje misvormd uitzien in deze game. In mijn visie moet een elf langer zijn als een mens, wat ze hier niet zijn.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina