Het is gedeeltelijk gelukt nu. 4 uur lopen kloten met ales. Kom er wel achter dat ik nog heel wat kabels moet kopen voor de xboxen en voor de blu ray speler. Ik snap alleen niet hoe ik de xbox moet aansluiten op mn onkyo receiver. Iemand die me kan helpen? Zodat mn xbox ook 5.1 heeft. Setup menu van de xbox heb ik al veranderd.
edit;
Ben er net achter gekomen.
De Xbox 360-console aansluiten op een digitale geluidsinstallatie
Als de receiver of versterker een digitale geluidsingang heeft, kunt u voor digitaal geluid een optische S/PDIF-kabel (Sony/Philips Digital Interconnect Format) gebruiken in plaats van de standaard rode en witte analoge connectors. Digitale geluidsinvoer geeft een geluid van hogere kwaliteit dan analoge geluidsinvoer.
Ga als volgt te werk om de Xbox 360-console aan te sluiten op een digitale geluidsinstallatie:
Volg stap 1 tot en met 4 in het gedeelte De Xbox 360-console aansluiten op een hdtv of het gedeelte De Xbox 360-console aansluiten op een standaard tv.
Sluit een optische S/PDIF-kabel aan tussen de AV-connector van de component-HD AV-kabel en de digitale geluidsingang op de versterker of de tv.
Opmerking Er wordt geen optische S/PDIF-kabel meegeleverd met de component-HD AV-kabel. De component-HD AV-kabel bevat slechts een optische aansluiting. De optische S/PDIF-kabel moet daarom apart worden aangeschaft. De S/PDIF-aansluiting bevindt zich aan het einde van de kabel op de basis van de AV-connector die aangesloten wordt op de Xbox 360-console.
Schakel de Xbox 360-console in. In het gedeelte System kunt u de instellingen wijzigen voor het geluid en de digitale uitvoer. Selecteer de toepasselijke instellingen voor digitaal geluid.
Ik kan dus geen hdmi meer in mn xbox gebruiken. Of heb ik het nu mis?
Laatst bewerkt: 7 nov 2009