1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Grote Apple vrienden van me:thumbs:... ik zit met een vraag.

    Ik zit gewoon wat te neuzen op mac forums en ik kom ineens tot de ontdekking dat op de macbook een Optical line in, en Optical line out opzit.

    De ingang op de macbook met die headphones die gebruik dus altijd voor mijn oordopjes/speakers/surround setje maar die ernaast met die "vierkantjes" gebruik ik nooit. Waarvoor zou je die gebruiken? Ik heb geen flauw idee.. 8)
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2009
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Voor als je audio wilt opnemen. DJ's bijvoorbeeld.
     
  3. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Heb met de nieuwe magic mouse mogen ''spelen''. Collega van me kreeg hem binnen.

    Scrollen gaat verdomd vloeiend , maar ik kan maar niet wennen aan het ''swipen''. Hiermee bedoel ik de dubbele vinger ''swipen'' naar rechts of links (internet pagina back of forward) . Voorlopig blijf ik bij mij revolution mx, ik mis gewoon zijkant toetsen
     
  4. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat 'swipen' lijkt mij ook gewoon erg lastig hoor! Dat is eigenlijk niet te doen denk ik!
     
  5. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik heb hem al een paar dagen nu en heb nergens last van. Ok het is even wennen maar zo vaak swipe ik niet hoor.. Maar als ik het doe werkt het prima, voor mij dus een prima mouse O-)
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ben ook nog steeds niet overtuigd. M'n vermoeden qua ergonomie wordt in de reviews wel bevestigd. Muis nog platter dan de Mighty Mouse dus nog RSI opwekkender.
     
  7. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje: Gozer uit mijn klas had mijn Apple oordopjes geleent, nu is hij ze kwijt geraakt, nu verwacht ik dus dat hij nieuwe voor mij koopt, :mad: Maar heeft iemand enig idee waar ik de orginele iPod oordopjes kan kopen? Kan ze nergens vinden, ook niet de Apple site. (Niet die in-ear dingen, gewoon die overal gratis bij zitten). Vind het namelijk top oordopjes.
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
  9. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar die zijn in princiepe hetzelfde als de orginele dus, behalve dat er een volume knop op zit?
    Thanks!
     
  10. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    gratis.. werk me de naat uit:) voor niets gaat de zon op.
    net klaar met install. zat wel standaard al snow leopard bij dus dat scheelde weer zelf een usb stick installer maken voor 10.6:)
     
  11. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Leuke video erover wellicht:

    http://www.youtube.com/watch?v=VvaeT0Aj4v0
     
  12. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    het is wel baas als je op school zo je macbook uitpakt en dan zon magic mouse ernaast legt :cool:
     
  13. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja idd... Ziet er wel erg mooi uit :) Als ik hem met mn schoolkorting zou kopen kostie me 60 euro...
     
  14. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Zit even te proberen mijn Macbook aan te sluiten op m'n pc-scherm door middel van het VGA verlengstuk.

    Wil echter niet helemaal werken:

    Als ik op "Synchrone Weergave" druk, krijg ik mijn resolutie niet goed aan de praat. Het lijkt wel alsof hij de verhoudingen van mijn Macbook scherm wil aanhouden. Het beeld is niet helemaal scherp en er is een grote zwarte balk aan de rechterkant.

    Als ik de Synchrone Weergave uitdruk, wordt het beeldscherm wel behoorlijk scherp. Er is alleen nog steeds een zwarte balk aanwezig rechts in beeld. (Kleiner dan bij Synchrone Weergave) Alleen mis ik dan natuurlijk het dock onderin, omdat het scherm dan als extra scherm wordt gezien, in plaats van hoofscherm.

    Iemand die me kan helpen? :)
     
  15. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Hm, bij het wijzigen van mijn schermafbeelding zag ik het volgende:

    [​IMG]

    Heb het weleens eerder gezien, 'Debug Window' en 'Test', wat is dit precies? Het zit er niet altijd namelijk.
     
  16. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Als ik in de zo'n Mobile Me pakketje koop, moet ik dan bij het registreren alsnog een creditcard nummer hebben?
     
  17. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Er zijn inderdaad twee basismogelijkheden voor het aansluiten van een secundaire monitor. In het geval van synchrone weergave is het beeld op de beide systemen identiek en zal het er (vaak) niet scherp uitzien op je tweede monitor.

    Het uitzetten lijkt me in dit geval een betere optie ;). De zwarte balk kan zijn omdat hij niet helemaal de juiste resolutie gevonden heeft. Hiervoor zou ik in systeemvoorkeuren->beeldschermen even wat gaan stoeien om te kijken wat de beste resolutie is. Op het moment dat je twee schermen hebt aangesloten heb je ook de mogelijkheid om bij beeldschermen (in de systeemvoorkeuren dus) te kiezen voor de optie rangschikking. Hierbij kun je het witte balkje bovenin verslepen (hiermee kun je dus je externe scherm als primaire scherm instellen).

    Mocht je een soort thuiswerkplek willen maken (waarbij het scherm van je MacBook eigenlijk een 'bonus' is), kun je er ook voor kiezen een toetsenbord en muis aan te sluiten en de MacBook dicht te klappen (de sluimerstand). Wanneer je hierna een toets of muisknop indrukt wordt het systeem wakker en gebruikt hij alleen het externe scherm.

    Nee, je krijgt dan een soort pre-paid code en dan kun je weer een jaar vooruit.
     
  18. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik heb nog helemaal geen account, heb ik dan wel een CC nodig om het account aan te maken? (Dus voordat ik de die code uit dat Mobile Me pakketje gebruik)
     
  19. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee, heb je niet nodig....
    Je kunt zelfs zonder het doosje Mobile Me al 60 dagen gratis proberen en daar vragen ze ook geen cc-informatie...
     
  20. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    MacHeist.com heeft sinds gisteren een gratis software bundle in de aanbieding. :) Alleen registratie is verplicht.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina