Divinity II: Ego Draconis

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 9 aug 2008.

  1. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    *eist uitgebreid verslag* en dan in de zin van is het ook speelbaar voor de wat mindere veteraan rpg spelers? Kameraad ziet de game ook zitten en willen hem tegelijk aanschaffen. En dan een vraag voor mij, hoe uitgebreid ziet die interface eruit zodat het nog mogelijk is normaal te spelen met een controller en je niet vliegt naar een toetsenbord :+
     
  2. w*s*c*

    w*s*c* Yikes!

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik ben ook erg benieuwd om van je te horen of de game ook goed is voor de 360, en je eindoordeel natuurlijk
     
  3. KhaosFoShow

    KhaosFoShow Ad Fundum!

    Berichten:
    334
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dit het divinity topic of die van borderlands?8)
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  5. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik gooi em er NU in.... eerste impressies volgen later!

    EDIT:
    Ok, echt first minute impressions:
    Graphics zijn erg sfeervol. mooier dan DA:eek: imho. Framerate is, zover, erg snel en stabiel. Besturing is lekker, interactie en interface zijn goed uitgedacht en uitgewerkt.

    Nu weer verder spelen :)
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2009
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Meh, mijn teken om dus niet meer in dit topic te komen (2e poging dat ik dit doe, eens kijken of ik het deze keer wel weet vol te houden. :+)
     
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik vind het er echt erg mooi uitzien, erg sfeervol. En een zeer soepele framerate tot nu toe. Ik word er al helemaal ingezogen! En weer lots to explore... I love it!

    EDIT:
    Wat mij erg bevalt is dat je met allerlei NPC's praat en die geven allerlei info. Verder krijg je quests. Hoe je het allemaal combineert en hoe en waar de oplossing is mag je helemaal zelf uitzoeken!
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2009
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Ben ik vijf minuten bezig met dit spel, loopt het ding vast. Aargh, morgen nog maar eens proberen. Persoonlijk vind ik het er niet zo geweldig uit zien, maar het kan nog erger dan dit. ;)
     
  9. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Twijfel nog tussen de 360 en PS3 versie, maar ik hoorde dat de PS3 game minder lekker draait?
     
  10. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Geen idee, kan alleen zeggen dat de 360 versie tot zover fantastisch lekker draait. *)
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Zoals Two Worlds? :p Dragon Age ziet er ook niet echt goed uit, dus misschien is het de RPG's gewoon niet gegund om er mooi uit te zien?

    Al vond ik Divinity absoluut niet lelijk hoor (trailer op de Marketplace)
    En


    Het ziet er naar uit dat ik alsnog een weekje kan gaan wachten. 8) Gamehubs verzend de game alsnog vandaag (niet in december dus)
    Mja, is toch ~€15/20 verschil voor 7 dagen langer wachten. Het is moeilijk, maar ik ben ook een Nederlander. ;) (vandaag krijg ik de Bol versie; het zal veel wilskracht gaan kosten om die retour te sturen)

    *zucht* Dan maar Borderlands en Dragon Age spelen. :mad:
     
  12. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Wordt jij door gamehub gesponserd Dulle? Of gewoon een hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele hele grote fan? Ik lees in je posts meer over die winkel dan over de eigenlijke games die je dr koopt :)
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Mij zie je niet vaak praten over de games die ik daar koop. Alleen over het bestelproces heb ik het wel eens (vooral in dit topic valt dat gewoon op omdat er hier weinig anders wordt gepost.)

    Zodra ik een game heb houd ik mijn mond en ga ik het spelen ipv er over te posten.

    En je kan trouwens ook nogal overdrijven he. :)

    Ik ben sowieso eens aan het denken waar jet het nu over hebt.
    Ik heb een melding in het Gamestore topic gemaakt dat de bestelling van Borderlands snel binnen was (is het topic voor)
    Ik heb het er hier over gehad door de onduidelijke releasedate.
    En soms een link naar een koopje gepost (heeft iedereen wat aan).

    Zoals gezegd, je kan ook overdrijven
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Welk spel heeft je voorkeur: DII of DA:eek:? en natuurlijk waarom?
     
  15. Slender

    Slender Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deze week ook Dragon Age en Divinity 2 gekocht. Beide spellen zijn de moeite waard en het is erg lastig om 's avonds te kiezen welk spel je gaat spelen.
    Als je kijkt naar graphics dan zien de omgevingen in Divinity 2 er een stuk beter uit. Dragon Age heeft weer mooie karaktermodellen.
    Het verhaal en de dialogen van Dragon Age zijn duidelijk beter dan die van Divinity 2. In Divinity 2 komen ze soms nogal amateuristisch over. Van Divinity 2 is de besturing iets lekkerder dan Dragon Age. Je hebt meer directe controle over jouw personage terwijl in Dragon Age veel automatisch gebeurd.
    Het zijn allebei spellen die zeker de moeite waard zijn. Als je echt moet kiezen dan zou ik toch voor Dragon Age gaan. Ik merk dat ik nu helemaal aan dat spel verslaafd ben en dat Divinity 2 toch even moet wachten totdat ik dat spel heb uitgespeeld.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    lichte voorkeur voor DA:eek: dus..... en ik krijg het noooooit voor elkaar om beide uit te spelen voor ME2 <_<
     
  17. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Deze game word misschien mijn voorkeur in plaats van Dragon age, die ik wel ooit later aanschaf maar ik vind graphics toch wel een punt van belang in een game, en dat vind ik in Dragon age wel heel erg matig. Ben wel benieuwd hoe groot deze game is, en of het ook leuk is om vaker te spelen.
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Wat ik zo jammer vind is dat er nog steeds zo weinig te lezen is over Divinity 2. Ik zie graag meer reviews en full game impressions, maar helaas. Nou ja reviews zijn er wel, maar de scores en observaties zijn vaak all over the place. De ene review geeft aan dat deze game kort is, de andere geeft aan dat ie lang is. De ene vind de quests interessant, de andere amateuristisch. Combat houterig met slechte animaties, combat boeiend en vloeiend. Tja, wat is het nou?

    Dit lijkt me toch een vette game, maar ik heb nog steeds het gevoel dat hij me straks gaat tegenvallen als ik hem koop.

    Dus als iemand nog meer indrukken kan en wil vertellen, heel graag! :)

    Ik begrijp dat het verschillende type RPGs zijn, maar hoe verhoudt Divinity 2 kwalitatief met de andere RPGs van dit moment? Dan heb ik het over Risen (PC versie) en Dragon Age.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2009
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Mijn voorkeur gaat naar DivII (DII moet ik gelijk denken aan Diablo II :) ).
    In de eerste plaats omdat ik gewoon RPG's waarbij je een hoofdpersoon speelt het leukst vind. Maar daarnaast vind ik het exploren, levellen en dergelijke ook leuker in DivII. Het ziet er grafisch ook beter uit als DA:eek:.
    maar ik ben nog niet zo ver...

    Risen is tot nu toe echt de RPG van het seizoen. Helaas heb ik die al uit en viel de speelduur me wat tegen (60u) :p
     
  20. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Dat klinkt goed, maar even een vraag over je karakter die je bent in de game. Wat mijn kritiek was op Fable 2 is dat je char eigenlijk niet meer is dan een template, zonder een eigen indenititeit en feeling dat degeen echt leeft in het spel. Hoe is dat hier, voel je wel dat je echt iemand bent als type persoon, of toch meer wat oppervlakkig?
     

Deel Deze Pagina