Dragon Age: Origins

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 31 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
  2. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    De review heb ik gelezen, en ik ben overtuigd dat het verhaal hetgeen is waarvoor je de game speelt. Echter de graphics vind ik eigenlijk niks, nu is dat niet het meest van belang natuurlijk maar ik weet niet of me dat gaat tegenstaan wat ik met sommige games weleens heb. Het hoeft niet ubermooi voor me te zijn, maar ze moeten wel acseptabel zijn en al de filmpjes die ik gezien heb vind ik toch echt erg onder de maat.
     
  3. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.735
    Leuk Bevonden:
    4.951
    Tja dat is inderdaad iets wat je bij jezelf moet afvragen, vandaar dat ik het ook meld in de review :D Graphics vind ik altijd mooi meegenomen, maar boeien me verder eigenlijk geen reet. Zo lang de gameplay goed in elkaar steekt en belangrijker: de game een eigen smoelwerk en sfeer heeft speel ik zelfs de meest lelijke games. Zo heb ik laatst morrowind weer eens uit de kast getrokken en zat zo weer uren te spelen :9 Vergeleken met de hedendaagse games ziet het er natuurlijk niet uit (zelfs toen de game uit kwam al niet op de xbox :+ ) maar de basis is zo sterk.
     
  4. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik vind de reacties mbt de graphics overtrokken. Alsof het zo slecht is...pfft.
     
  5. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Daar heb je inderdaad gelijk in, bedoel ik heb voor de PC hier nog Dungeon siege liggen die ik nog steeds zou kunnen spelen al is het dan geen oprechte RPG te noemen. Maar ik doel meer op de gezichtsuitdrukkingen en animatie, bij Mass effect vond ik dat redelijk tot soms heel erg goed gedaan maar bij Dragon age is het allemaal wat vlak. Nu kan het zijn dat de sterke voice acting hiermee afrekent, dat vond ik het sterke punt aan KOTOR bijvoorbeeld. :b:
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Helaas heb je gelijk, voor de 360 versie. Ik kan alleen maar zeggen dat ik de gezichten en bijhorende animaties (niet het lichaam, maar dus het gezicht) ontzettend mooi vind op de PC. De ogen zijn sprekend en de mond animeert ook redelijk naar de gesproken woorden. Echt jammer dat de 360 versie van de drie versies (PC, PS3 en 360) grafisch zo zwakjes is (niet zozeer lelijk, maar wel erg stijve animaties en relatief lage resolutie texutures). Gelukkig is de performance wel goed, in tegenstelling tot de PS3.
     
  7. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Perfect voorbeeld voor de geweldige gezichten is de "Boy" van de handelaar in je kamp. Die gast heeft zo'n perfect onnozele blik.. en dan "Enchantment? Enchantment!" Mooi stukje :thumbs:
     
  8. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Graphics zijn matig. Sommige dingen heel mooi, sommige dingen heel slordig.

    Maar tering, wat een vet verhaal. Net mijn eerste 4 uur erin gestoken. Zou zo nog 4 uur verder kunnen, ware het niet dat ik die tijd enigszins gehad heb. Na een uurtje met de mage, ben ik toch maar met een mage begonnen. Top! Ik ben verslaafd.
     
  9. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Het is wel jammer dat de graphics zo tegenvallen op de xbox, op de PC is het allemaal echt heel mooi ;)
     
  10. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Jezus, net die eurogamer review gelezen, wat een ongelofelijke bullshit, kan niet geloven dat ze DEZELFDE persoon zowel de pc versie als de xbox versie hebben laten doen. De hele review gaat over hoe de xbox versie zuigt tegenover de pc versie, om het vervolgens een 6 te geven.. Je gaat toch ook geen handheld versie vergelijken met een console of pc versie? Man man man wat een major fail van EG.. Eikels
     
  11. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    EG heeft wel vaker van die flut reviews, als je zelf het spel maar leuk vind toch? ;)

    Ik krijg hem hopelijk vandaag binnen, ben zoooo benieuwd :D
     
  12. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Ieamand trouwens al gelukt om de DLC achievements te krijgen?

    Ik had er 3 geunlocked maar kwamen niet zichtbaar.

    Nu heb ik account recovery gedaan zoals werd gesugereerd en nu zijn ze helemaal weg.
    Dus heb ik ze opnieuw de quest gedaan en unlocken ze helemaal niet meer.

    Iemand enig idee hoe ik ze terug krijg?
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Aan de andere kant geeft het de mogelijkheid een vergelijking te trekken (de consoles verschillen nou ook weer niet zoveel van de PC). En helaas valt die vergelijking niet zo gunstig uit voor console versie. Oli Welsh reviewt al een flink aantal jaren en ik geloof niet dat hij iets tegen consoles heeft (is maar goed ook). Ik vind die 6/10 ook harsh, maar als de 360 versie zo tegenvalt als je een tijdje de PC versie hebt gedaan... tja, de waarheid komt hard aan zullen we maar zeggen. Gelukkig hebben de meesten hier niet de mogelijkheid om de versies te vergelijken en dan is de console versie oké.
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2009
  14. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    De PC versie ben ik wel nieuwschierig na, alleen ik zal mijn kast dan wel echt moeten upgraden. Console is wel relaxed, dat je gewoon op de bank hangt. Keuzes zucht..
     
  15. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben echt zeer benieuwd naar dit spel, ben ook echt opzoek naar een goeie en lange RPG. Alleen dat de overview mode niet in de console versies zit houdt mij beetje tegen om hem te kopen. Is het een erg gemis die overview mode aangezien ik dat bij baldurs gate altijd wel handig vond?
     
  16. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Dat is het hele punt, het is geen onafhankelijke review want hij gebruikt de pc versie als vergelijkingsmateriaal. Als hij het een 'vergelijkings-review' of whatever had genoemd had ik er geen problemen mee gehad, maar hij geeft de game een 6 omdat ie het naast de pc versie zet, en daar begaat ie een grote fout imho, want je moet zo'n game los beoordelen, en niet gaan vergelijken met andere games/versies. Dat is hetzelfde als GTA4 voor de xbox gaan vergelijken met gta4 chinatown wars op de ds, en het dan een 1 geven omdat het slechter is dan de console versie.. Ze hadden nooit hetzelfde mannetje op de 2 versies moeten zetten omdat ie niet objectief is.
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Point taken, al klopt je GTA4 vs GTA4 chinatown wars vergelijking niet helemaal. Chinatown is een versie speciaal gestreamlined voor de handhelds (net een aparte development cycle na GTA4). Dragon Age is simpelweg tegelijk uitgebracht voor alle platformen, met minimale aanpassingen. We hebben het dus over dezelfde versie.

    Maar zelfs als Oli een vergelijkingsreview had gemaakt, had dat dan de vergelijking gunstiger gemaakt voor de consoles versies? Ik denk het niet. Het blijft klote om te horen, vooral als je over de console versie beschikt. Al begrijp ik zijn redenen, ik vind het het ook streng geschreven. Maar als reviewer heeft hij recht op zijn mening. En wat dat betreft is het maar de mening van één persoon.
     
  18. w*s*c*

    w*s*c* Yikes!

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    0
    vanmiddag gekocht en na een speelsessie van 3,5 uur kan ik zeggen jezus wat een verhaal zit er in de game, nu al eigenlijk... het eerste wat opvalt aan de game zijn wel de graphics maar na je eerste missie let je er al niet meer op, ik moet zeggen dat de wereld buiten in de game gewoon goed is het enige wat tegenvalt zijn de graphics als je in je inventory zit, dat zag er zelfs mooier uit in KOTOR dus dat zegt wel wat maar ja het gaat uiteindelijk om de de game en die is gewoon top !!
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik vond de scene waarin je de Joining ritueel doet (wanneer je Grey Warden wordt) behoorlijk indrukwekkend. Top notch story telling. :thumbs:
     
  20. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe moet ik die wereld in dragon age zien eigenlijk? is het free roam zoals oblivion? of is het beperkt free roam zoals in fable?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina