Ik heb ook een probleem met mijn geluid onder Windows 7!
Net geinstalleerd, alles doet het prima. Via de site van Asus drivers geinstalleerd voor de Audio.
Als via Windows (via rechterklik op geluid> Playback devices> Configuration) mijn Audio instel op 5.1 doet elke box het, geluid komt er gewoon uit bij het testen etc.
Als ik via SoundMax hem op 5.1 instel doet hij het daar ook gewoon, ook met de test.
Maar wanneer ik muziek met WMediaPlayer of iTunes afspeel speelt hij alleen in stereo af!
Ik snap echt absoluut niet waarom dit is, want als ik kabeltjes los haal en opnieuw connect herkent SoundMax hem gewoon als 5.1.. En Windows zelf ook!
Bij een HDfilm met 5.1 geluid doet hij het dan weer wel..
Op de een of andere manier speelt hij dus materiaal wat stereo geluid bevat niet meer af via 5.1! Dit deed hij wel gewoon toen ik nog Vista 64bit had draaien, met oude drivers.
Mobo is Asus P5K Premium/Wifi-AP
Ik heb deze driver geinstalleerd:
Beta Version 6.10.X.6585
Description ADI 1988A/B Audio Driver v6.10.X.6585 for XP / Vista / Win7 32bit and 64bit
Hiermee werkte hij dus niet dus heb hem net geuninstalleerd.
Als ik bij W7 kijk op Asus site heb ik 1 audio driver.
Bij WVista staan er 3, de meest recente is gelijk aan die van W7.
Nu heb ik dus standaard Windows drivers, daarmee doet het geluid het bij instellen gewoon op 5.1, bij applicaties weer alleen stereo.
Zo probeer ik die van WVista (Version V6.10.01(2).6280(JVB ) installeren om te kijken of hij dan werkt. Vrees helaas van niet..
Verdere opties die ik nog heb:
- Realtek driver installeren, heb de Windows vista/7 64bit versie ook gedownload en ga ik als 2e proberen.
- Oude driver van de Disc installeren, maar deze is dacht ik incompatible met Windows 7...
Heeft iemand hulp want ik luister echt élke dag naar mijn muziek en zo klinkt het echt waardeloos!
Edit: Blijkbaar een bekend probleem.. Ik heb alleen nog geen fix gevonden! Google geeft er genoeg topics over, maar geen oplossingen..
Zou een BIOS update kunnen helpen? Ik zit nu op versie 1.06.69...
Laatst bewerkt: 19 nov 2009