Wynne zit ook standaard in me team naast Morrigan. Morrigan doet dan Glyph of Repulsion zodat bijna niemand in de buurt van hun twee kan komen. Dan gaan ze casten en doen wat ze moeten. Toch moet ik af en toe naar Wynne switchen omdat ze haar werk niet helemaal geweldig doet. En kan de parameters in Tactics ook niet instellen zoals ik het wil. Dus dat betekend handmatig maar een groep heal of revival spell doen.
Valt me op dat hoe "positief" je een personage probeerd te maken het altijd een donker persoontje blijft. Zelfs de meest glorieuze champions moeten beslissingen maken die nogal twijfelachtig zijn voor het grotere goed.
Heb ook verscheidene gesprekken overnieuw moeten spelen omdat het opvolgende gevecht te sterk was. En het is duidelijk dat de vrijheid, keuzes maken en gevolgen er van toch niet zo groot is als we zouden denken. Het komt best vaak voor dat de NPC's hetzelfde zeggen ongeacht wat je kiest als reactie. En ook al maak je een keus om iets anders te doen je toch op de 1 of andere manier "rail road" in dezelfde richting gepushed wordt. Is toch jammer
En zo beginnen er meer dingen op te vallen waar ik in het begin heel positief over was, maar nu na uren spelen het duidelijk wordt dat het toch minder is...soms zelfs lichtelijk irritant. Maar waar irritaties in games zoals Lost Oddyssey e.d. er voor zorgde dat het spel niet meer uitgespeeld werd...blijf ik nu wel gewoon door spelen.
Voorlopig in ieder geval dan. Blijf toch nieuwsgierig naar hoe de sub-verhalen zich ontwikkelen van elke alliantie kandidaat. Ik vond Redcliffe met de ondoden stuk minder imposant dan de Magi Circle en The Fade. Nu eens kijken hoe de Dalish elves zijn met hun jacht in de wouden. De reis naar huis, dwergen waar ik verraden ben, laat nog wel even op zich wachten.
Qua side quests valt het ook wel mee. Als je slim bent ga je vroeg in de game naar Denemir en laad je jezelf helemaal vol met quests. Naar mate je de game verder speelt en je elk gebied op de kaart verkent dan los je alles vanzelf al op.
Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2009