Ik sla altijd op als ik het idee heb dat er een uitdagend stuk staat te gebeuren. Kijk op casual of normal doe je het niet omdat er niks is wat gevaarlijk is. Maar op de hogere moeilijkheidsgraden doe je dat wel van tijd tot tijd. En als je dood gaat dan moet je het hele gesprek weer overnieuw doen. En uit nieuwsgierigheid doe ik dan andere opties om te kijken of er iets is wat in het eerste gesprek misschien was mis gelopen.
Verder moet je niet zo huilen. Er staan geen spoilers in. Spoilers zijn als ik zeg waar je op gaat jagen en wat er verder nog gebeurd in red-cliffe e.d. En wat wil je doen om me te laten stoppen? Mag me gerust een PM sturen. Ik geef je met alle liefde me huis adres zodat je langs kan komen om me het zwijgen op proberen te leggen mr. Internet Warrior _0/ Of uithuilen bij de mods zodat ze me bannen. Oh wat zal dat me leven beinvloeden. Ik heb me eigen reden en motivatie om geen spoilers te gebruiken. Tough luck. Jullie hebben jullie reden om ze te willen en ik, en er zijn anderen net zoals mij, die daar geen boodschaap aan hebben en die wel willen discussieren over de game en alles wat er bij komt.
DA is heel anders qua verhaal. Het is compacter en minder uitgespreid. Net zoals in Oblivion heb je kleinere facties van geheimzinnige figuren in de shaduwen. Je moet dan bij bartenders om quests vragen. Je hebt verscheidene magiers met hun zakken vol met quests verspreid in de grote dorpen en zo ook een andere factie of 2. En natuurlijk de boards van de priesters die om hulp vragen. Dus er is genoeg aan side quests, maar geen 1 rukt je echt ver van het hoofd verhaal weg zoals bij Oblivion.
Je hebt vrijheid, maar beperkt zodat je constant betrokken blijft bij alles. En qua meeslependheid...tja dat ligt aan jezelf. Ben je koud genoeg van hart om dat jongetje op de brug te negeren omdat zijn ouders kwijt zijn? Of ga je hem helpen zoeken? Het is zeer sfeervol en je wordt zeker wel mee getrokken in het verhaal. Maar zoals ik zei...het ene is beter verteld dan het andere. Vond Red cliff nogal zwakjes eerlijk gezegd.
Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2009