De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Voor je geluid heb je dan gewoon via speakers op je mini aangesloten neem ik aan?? Als ik dit bij mij op de MacBook Pro zou doen gewoon via audio-jack zegmaar lijkt me...

Tja hij ziet er ook gewoon erg mooi uit moet ik zeggen... Prijs is ook lekker, 170 euro ongeveer.

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Die staan op de 1e en 3e foto , links en rechts naast de LG ;)
    Speedlink Dynamic L.

[yt]J8uQlONs9EA[/yt]

3. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Dat had ik gezien idd :) Ziet er ook leuk uit, maar boxjes heb ik wel :9

Bedankt voor je hulp trouwens... Ik ben er uit: het wordt de LG W2343T :thumbs:

4. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb net een nieuwe full-hd tv gekocht. Ik heb hem aangesloten aan mn xbox, maar ik zie nog heel veel kartels (bij gta 4). Ik heb de component kabel op hdtv staan en bij opties in het dashboard de tv op 1080 i/p gezet. Wat doe ik fout en kan iemand me helpen met de juiste instellingen?

En hoe kan ik de hertz aanpassen? Hij staat nu op 50 hz. en dat deed de xbox automatisch en zie nergens een optie om de hertz te veranderen?

Laatst bewerkt: 6 nov 2009
  5. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Hertz aanpassen gaat niet. Kartels komt door de component kabel. Met een HDMI of VGA kabel zal er misschien wat verandering in komen, die geven in ieder geval beide een scherper beeld.

6. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    :thumbs:
    je zet de uitvoer van de xbox op 1080p. Bij de tv kan je niks veranderen ;)

Misschien heb je de beeldinstellingen van de tv niet goed staan? Scherpte moet bij HD heel laag (0-10%).
    ik heb 1 keer meegemaakt dat bij iemand de dvd-rom beschadigd was en zijn problemen waren na omruiling opgelost.

7. ajacied1994

ajacied1994 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds gister heb ik een Samsung LED TV series 6000. Een mooie tv alleen ik heb 1 probleem vandaag me xbox eraan. Maar nu krijg ik geen geluid is dit op te lossen of niet?

8. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Het is zeker op te lossen. Met wat voor kabel heb je je xbox aangesloten?

9. ajacied1994

ajacied1994 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de tv zaten 2 kabels. Ik heb namelijk aan de achterkant van de tv 2 poorten een gele en een groene. Aan die gele zitten 3snoertje met een gele,witte en rode tulpjes (volgens me vader) een aansluit stukje op de xbox gele,witte en rode xbox kabel. En ik heb een groene met ook 3 aansluit stukjes een Rode, Groene en blauwe. Heb hem met deze laatste verbonden omdat ik bij die andere geen beeld had. Moet ik iets aan de instellingen doen misschien.

10. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Bedoel je deze component kabel? Je gebruikt toch niet enkel de DVI aansluiting?

11. ajacied1994

ajacied1994 Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja wel ik maak straks wel een foto

12. ajacied1994

ajacied1994 Member

Leuk Bevonden:
    0
  13. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Er zijn enkele mogelijkheden:

- HDMI kabel (dat is de beste mogelijkheid). Dit is digitaal beeld en geluid door 1 kabel. Kost ongeveer 10 euro, maar dan moet je xbox wel een hdmi uitgang hebben.
    Zet daarna de xbox op 1080p bij instellingen-display (als dat niet automatisch gebeurt)

HDMI kabel

Xbox met hdmi uitgang. Deze zit vlak onder de grote AV uitgang

Heb je een xbox zonder hdmi uitgang? Gebruik dan een HD componentenkabel zoals je in deze xbox ziet

Dit is een componentenkabel

Ook hiermee kan je in HD gamen. Deze kabel heeft 5-6 tulpjes en daarvan gebruik je 3 voor het beeld (rood groen en blauw) en 2 voor het geluid (rood en wit). Het gele tulpje gebruik je absoluut NIET.
    Bij die ingangen op je tv zie je waarschijnlijk iets staan als Componenten of PbPrY
    Hm, ik zie net op een handleiding van jouw tv dat Samsung iets nieuws heeft in de vorm van een verloopstekker voor die componenten. Het is mij een raadsel waarom daar 3 audiokabels voor nodig zijn, want er zitten er maar 2 op de xbox kabels. Nogmaals: rood groen en blauw is voor het beeld. Rood en wit voor het geluid.
    Ik moet bekennen dat dit weer wat nieuws is bij Samsung, want normaal stopte je de kabels (5) gewoon in de tv en je had beeld en geluid.

Zet de schuif op HD (zie vorige foto) en stel de xbox in op 1080p

Er is nog een derde mogelijkheid en dat is de HD VGA kabel.

Zoals je ziet heeft deze een uitgang als van een monitorkabel. Het rode en witte tulpje is voor het geluid. Hierna moet je de xbox op de resolutie 1920x1080 zetten.

Vergeet bij deze 3 mogelijkheden niet om de overscan op je tv uit te zetten. Dat heet waarschijnlijk Alleen Scannen en die optie moet je dus aanzetten.

Laatst bewerkt: 9 nov 2009
  14. ajacied1994

ajacied1994 Member

Leuk Bevonden:
    0

Ik heb de bovenste manier gebruikt. Allen wat bedoel je met overscan?

15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Dat heb je goed gedaan, want dat is de beste aansluiting.
    Op de foto had je alleen de tulpjes voor beeld aangesloten (rood groen blauw), maar je had die voor t geluid nog niet gedaan (rood en wit).
    De hdmi is makkelijker en iets beter (verschilt per tv).

Overscan komt uit het analoge tv-tijdperk. Om te voorkomen dat je bij t tv kijken, aan de rand van het beeld ruis/artifacts zou kunnen zien (teletekst zit er ook boven en niet erachter), hebben tv's overscan.

Hierdoor wordt het beeld iets opgeblazen, aan alle kanten gerekt. Hierdoor zie je bij de randen geen gekke dingen, maar t gaat wel iets ten koste van de beeldkwaliteit.
    Bij digitaal beeld (hd-zenders/xbox360/ps3/pc) heb je geen overscan nodig. Sterker nog: je moet dit uitzetten.

Alleen dan heb je 1:1 pixelmapping en geeft iedere pixel het juiste beeld weer.
    Bij Samsung noemen ze deze functie "alleen scannen" of "just scan."
    Panasonic noemt t "Beeldscan" en bij Pioneer "dot by dot."

Dan wordt het 1080p beeld dus perfekt passend weergegeven.

Heel belangrijk: vergeetniet om de beeldinstellingen goed te zetten zoals contrast, scherpte, helderheid etc etc. De beeldkwaliteit gaat dan enorm vooruit.
    Gebruik een calibratie dvd of het instelprogramma op de Star Wars of Pixar dvd's.
    De tv "moet" sowieso niet op beeldstand Dynamisch!

Laatst bewerkt: 10 nov 2009
  16. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dezelfde TV en ik heb het zo aangesloten:

17. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Dat gele tulpje is de composiet (niet te verwarren met component) en die kan je er uit laten.

18. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist dat er één van de kabeltjes niet in hoorde, maar ik wist niet welke, dus deed ik ze allemaal erin en dat werkte ook :p

19. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Weten jullie zeker dat de HDMI-kabel in een Elite xbox bundel zit? Als ik op een willekeurige website de inhoud van de doos bekijk staat er het volgende:

* Harde schijf van 120 GB
    * Zwarte draadloze controller
    * Zwarte bedrade headset
    * AV-kabel
    * Ethernetkabel
    * Handleiding

Maar geen HDMI kabel...

20. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik meen dat ik laatst ergens gelezen heb dat ie er tegenwoordig niet meer bij zit inderdaad. De audio adapter weet ik niet precies, maar volgens mij ook niet.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina