Divinity II: Ego Draconis

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 9 aug 2008.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Volgens mij download ie ze stiekum. ;)
     
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    met welk spel is dit een beetje te vergelijken, oblivion/dragon age origins?
     
  3. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Shhhhhhhtttttt ;)

    On-topic:
    Ik heb een nieuwe zwarte elite gekocht, dus ik heb vanavond weer ff kort kunnen spelen. Helaas te kort om er echt in te komen. Zit ook nog steeds in de begin area (2e gebied waar je komt).
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb em eindelijk! :)
    [​IMG]

    Was bang dat na Bol en Gamehubs ook FRS me in de steek zou laten. :+
    Iets later dan beloofd, maar tenminste wel de goede versie.

    @Dyonko: Meer Oblivion dan Dragon Age denk ik.

    edit: ghehe wtf. 8) XP krijgen door onschuldige nijntjes neer te timmeren.
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2009
  5. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Hapy playing Time! Enne je kunt ook lekker aan de KFC hoor :)
     
  6. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Lmfao, Dulle. Je hebt drie tijd rovende games binnen. Daar ben je wel erg lang zoet mee. Misschien zoet tot 2 maanden ná de release van Assassin's Creed II. :D
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    @ DulleNL: Wat is er nu leuker dan konijnen rond een groot magie kasteel neer te timmeren. Ik doe het elke dag. :+
     
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    zit echt te twijfelen tussen Divinity II en Dragon Age Origins.. mensen hier die ze beide hebben en de + en - punten kunnen opnoemen en vertellen welke ze zelf leuker vinden?
     
  9. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Beide games zullen ieder goed zijn op hun eigen manier, maar Dragon age heeft dan natuurlijk de meeste replay. De Fable achtige gameplay trekt me aan deze wel aan, alleen vraag ik me af of je char hier ook een eigen persoonlijkheid heeft.
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Nauwelijks, dat is dan in DA O weer veel beter door de aparte verhaallijnen die er te volgen zijn.

    @ Dyonko: Ik zou voor DA O gaan. Deze game heeft 6 verschillende manieren om aan het verhaal te beginnen en bovendien speelt het net iets lekkerder dan deze game. ;)
     
  11. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Hoe bevalt deze game eigenlijk?

    Waarmee te vergelijken?
     
  12. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    ik ben nu wat verder in het verhaal en ik moet zeggen dat hij steeds meer bevalt. In het begin had ik moeite met in het verhaal komen, maar dat gaat steeds beter en dat wordt ook steeds beter.
    Wel heb ik af en toe een peek op het web nodig om er achter te komen waar een bepaalde NPC staat, omdat de quest log dat helemaal niet aangeeft.
    Eigenlijk moet je bij deze game aantekeningen maken, lekker old school!
    Je kunt wel op de map vlaggetjes zetten, maar er geen label aan hangen, das wel jammer. Geen idee of dat laatste wel op de PC versie kan...
    Ik geef het tot nu toe een 8, dus weer een puntje omhoog.

    Als je naar DA:eek: kijkt en deze, dan speelt deze meer als Oblivion, in de zin van hoe je de gebieden verkent en dergelijke. Belangrijk verschil is dat de enemies vast levels hebben, dat kan dus hoger zijn of lager dan je eigen level.

    Ook het enchanten en charmen van equipment is leuk en daarnaast kun je ook nog eens een monster summonen, wat je zelf in elkaar mag knutselen van body parts. Cool!

    Kortom, ik vermaak me er prima mee en heb nog niet de behoefte gevoeld om DA:eek: op te pakken!
     
  13. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Dat klinkt kiks! :)
     
  14. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Hmmm, ben nu met een stuk bezig, waar ik me wat under levelled voel. De enemies zijn heftig, zeker als je er drie op je hebt. Ik kan nergens nog lagere enemies/quests vinden of doen, dus het is nu even doorbijten. En veel saven ;)

    Hopelijk trekt dat later weer wat bij... Het blijft wel boeiend.
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik had even genoeg van het zoeken naar Ragon, dus maar wat fotootjes gemaakt 8)

    [gb]Held plaatjes[/gb]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [gb]Held stats[/gb]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [gb]Draak plaatje[/gb]
    [​IMG]

    [gb]Draken stats[/gb]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Game is verslavend. Speel em eigenlijk te veel. :p
    Maarja, who cares. Ik heb er plezier mee. :)
     
  16. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    En hoe werkt en ziet het vechten eruit? Ik had paar stukjes gezien, en die zagen er niet bepaald mooi uit:eek:.
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Mja, aan de animaties (dus ook die tijdens het vechten) zie je gewoon dat dit geen AAA budget had. Het ziet er allemaal niet zo goed uit. Net zoals de voice acting op sommige momenten

    Maar de animaties storen eigenlijk nergens. Je ziet het, maar je merkt het niet.
    (ik merk het sowieso niet omdat ik bijna nooit mijn zwaard gebruik, pijl/boog + magie ftw! ;))

    Het vechten werkt eigenlijk net als Dragon Age. Je assigned skills/wapens aan de (A)(X)(Y)(B) knoppen, en je drukt dan vervolgens op die knop om de skill uit te voeren.
    Magische aanvallen hebben natuurlijk een cooldown tijd.
     
  18. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    En wat van de game trekt je zo aan dat jij het zoveel speelt? Maak het gerust uitgebreid, als je wilt:x
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Voor uitgebreide verhalen moet je bij Gakkie zijn. :+
    Ik heb geen idee wat er *precies* zo leuk aan is. Voice acting/animaties dus niet zo goed.
    Te weinig verschillende character models. Ben al een hoop klonen tegengekomen; ook klonen van mij. :'-(
    Als je draak bent zie je geen mensen/vijanden> die ploppen pas tevoorschijn als je terugverandert.
    Geen grote open wereld als Oblivion.
    Op je map wordt niks aangegeven voor je (side)quests. Dus vaak *totaal* geen idee waar ik naartoe moet,

    Maar ja...verder speelt het gewoon lekker.
    Op je gemakje quests / side quests doen.
    Het gevoel dat je ook echt beter wordt als je levelt (itt Oblivion waar de wereld met je mee levelde -_-).
    Konijnen omver schoppen.
    Humor zit er gelukkig ook wel in (the cake is a lie! ;))
    Er wordt niks op je map aangegeven... Eigenlijk kun je dat ook zien als een klein pluspunt. Je bent verplicht om te exploren . :p

    De dingen die allemaal niet goed zijn doen voor mij geen afbreuk aan de uiteindelijke gameplay. Die is gewoon dik in orde.
     
  20. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Het is wel goed om te weten dat je in een levende wereld zit, en dat juist niets word aangegeven op je map vind ik een echt pluspunt. Weet nog steeds niet welke ik ga halen Dragon age of deze, bij Dragon age vind ik de opbouw van relaties erg tof met je teamgenoten. Maar dat liefde gebeuren dat gaat helemaal nergens over, dat mogen ze van mij eruit laten tenzij het echt een toevoeging heeft en een gevoel dat je echt met diegeen een liefde deelt.

    Bij deze game lijkt het solo gebeuren erg tof, kan zijn dat het gewoon leuk is omdat de gameplay zo aanstekelijk werkt. Bij Fable vond ik er al direkt na de eerste paar missies niets meer aan, en dat uiting gebeuren met al die gebaren is ook niet zo mijn ding.
     

Deel Deze Pagina