1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VerteX FresH

    VerteX FresH Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    oke , tsja niet iedereen weet er alles vanaf ben al blij dat het gelukt is :D
     
  2. alpeko

    alpeko Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Wel verbinding met XBox live, maar ik kan maar geen verbinding krijgen met de EA-servers voor Fifa 10

    Welke provider?: Direct-ADSL/KPN
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: -

    Modem

    Welk merk modem heb je?: SpeedTouch
    Modem type?: 716
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: ?
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    Op de router neem ik aan? Geen.

    Router

    Welk merk router heb je?: Idem als modem
    Welk router type?:
    Welke firmware?: Standaard
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de EA-servers terwijl een vriend op hetzelfde moment wel verbinding krijgt.
    Wat heb je geprobeerd?:
    Waar stopt de test?:
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: ?
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Wat staat er als je de netwerk test doet?
     
  4. alpeko

    alpeko Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Die slaagt. Ik kan ook gewoon downloaden op de Xbox en kom ook online op Xbox live. Ook online spelen met Forza Motorsport werkt. Kennelijk vereist Fifa10 nog meer open poorten.

    Ik heb ook met de hand de onderstaande poorten opengezet maar zonder resultaat:

    UDP Ports: 88 & 3074
    TCP Port: 3074
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    alles is groen? Dan ligt het aan je vriend
     
  6. alpeko

    alpeko Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe bedoel je?
     
  7. Peutje

    Peutje Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Nat instellingen blijven op modarate staan, waardoor ik dus veel moeite heb om op live spellen te spelen
    Welke provider?:
    Telfort
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
    ADSL, alleen internet abbo
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    Download 1008.9 KByte/sec (=8071 kbps)
    Upload 90.3 KByte/sec (=722 kbps)
    Modem
    ZYXEL P-2602HW-D1A

    Welk merk modem heb je?:
    ZYXEL
    Modem type?:
    ZYXEL P-2602HW-D1A
    USB/ Ethernet?:
    ethernet
    Internet Delen / ICS
    ?
    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    ?
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    AVG free edition
    Router
    geen denk ik
    Welk merk router heb je?:
    /
    Welk router type?:


    Welke firmware?:

    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
    Ethernet
    De Foutmelding
    NAT MODERATE
    Wat is de exacte foutmelding?:
    /
    Wat heb je geprobeerd?:
    Port forward, tientallen tips op proberen te volgen
    Waar stopt de test?:
    bij Xbox live testing
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
    - restart modem

    Als je iemand niet kan zien of horen
    ?
    Wat staat er bij NAT?:
    Moderate
     
  8. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik denk dat Fardo dacht dat je niet met een vriend kon spelen, aangezien er zo heel veel mensen zijn. Maar je ken blijkbaar gewoon perfect op xbox live (ook andere spellen neem ik aan) zonder conenctie test foutmelding enkel bij EA games kan je niet met hun servers verbinden?
    Het zou kunnen zijn dat die gewoon even down zijn, aangezien EA aparte servers voor hun spellen gebruikt, echter zijn er nog heel wat andere mensen die hetzelfde probleem hadden.

    Het blijkt dat, zoals EA zelf aangeeft, de poorten 6000 en 3658 open moeten staan voor EA games. Nu als je UPnP gebruikt zou dat normaal allemaal vanzelf moeten geregeld zijn maar toch wordt enkel 3658 gebruikt.. Ook al is het misschien wat gedoe, er zijn blijkbaar heel wat mensen die het hebben kunnen oplossen door (al) hun poorten (voor xbox live) manueel te forwarden + poort 6000 & 3658.
    Het zou me eerlijk gezegd verbazen dat EA zo een probleem niet zou oplossen, maar je kan het eens problemen.

    Andere spellen werken gewoon perfect op live toch?


    Is het niet zo dat die ZYXEL P-2602HW-D1A een combo modem/router is dan? Of verwissel je gewoon ethernet kabel tussen pc(s)/xbox 360 als je online wil spelen?
    Mocht het een combo zijn moet je eens naar je router instellingspagina gaan, heb je daar de optie UPnP al proberen aan te vinken indien dat beschikbaar is? (check handleiding desnoods)
     
  9. alpeko

    alpeko Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn Xbox 360 nog maar pas. Maar online tegen een vriend racen is gelukt. Aangezien op hetzelfde tijdstip de vriend waar ik Fifa10 tegen wilde spelen wel online kon, en ik alle keren bij het opstarten van Fifa10 de melding krijg dat de servers niet te bereiken zijn, lijkt het me dat het probleem bij mij moet liggen.

    Overigens kan ik bij Forza Motorsport ook niet naar het 'Leaderboard' gaan. Ook dan krijg ik de melding dat de server niet bereikbaar is.

    UPnP staat aan, maar ik begreep dat dat niet echt lekker werkt op een SpeedTouch. Ik vind het maar mysterieus allemaal. Je moet netwerkbeheerder zijn om online te kunnen gamen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

    Poort 6000 en 3658 moeten ook nog open dus? Ik zal dat ook nog eens proberen maar heb er een hard hoofd in. Een collega stelde voor om de Xbox maar gewoon in een Demilitarized Zone te zetten.
     
  10. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Als het echt aan die 2 poorten extra ligt voor EA games zou DMZ (eigenlijk stel je dan gewoon alle poorten beschikbaar) 'normaal gezien' evenzeer moeten werken als die poorten te forwarden ja.

    Het is echt wel een vreemd probleem bij EA games, internet staat vol met zulke klachten en de bijgevoegde remedies kunnen geklasseerd worden van volslagen idoot tot mogelijk maar onhandig, zoals bv. gewoon rechstreeks met je modem verbinden. Die extra poorten openen schijnt echter te werken voor velen (+ het feit dat dat klopt met de redenering van de oplossing van rechtstreekse verbinding zonder router) dus dat kan je best toch eens proberen.
     
  11. Peutje

    Peutje Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    thanks voor de snelle reactie.

    weet niet of het een combo is (denk het wel), maar het is een draadloze modem(laptop) Voor Xbox heb ik via ethernet kabel internet.

    UPnP heb ik al geprobeerd dat werkt helaas niet.

    nog meer ideeën?
     
  12. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Nu begijp ik je denk ik niet helemaal goed, het stuurt een wireless signaal (dan zal het toch een modem zijn met geintegreerde wireless router) waardoor je online met je laptop op internet kunt, maar je xbox is toch rechtstreeks via ethernet met je Zyxcel verbonden en niet via je PC? (Indien het laatste het geval is zou je werken via ICS, omdat je daar ook een "?" hebt bijgezet in het probleemformulier..)
     
  13. Peutje

    Peutje Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Euhm:eek: mijn normale internet gaat idd via wireless. de modem heeft 4 aansluitingen voor ethernetkabel, waarvan er 1tje naar de Xbox loopt. De overige 3 uitgangen worden niet gebruikt.

    Ik weet niet precies wat dat ICS verder inhoud, maar het "?" staat er dus omdat ik het niet echt wist:confused:

    Ik heb geen vaste PC, werk alleen met laptop.
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2009
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    hoe heb je je xbox aangesloten?
     
  15. alpeko

    alpeko Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lastige van dit soort problemen is dat het altijd lastig is om de schuldige aan te wijzen. EA zal vast zeggen dat het aan de router ligt.

    Ik zal vanavond eerst proberen om de poorten 6000 en 3658 te forwarden. Die twee poorten had ik nog niet eerder genoemd zien worden. Dank.

    Als het dan nog niet werk ga ik over op plan B, de DMZ. Werkt dat nog niet dan moet de oorzaak toch wel ergens anders liggen. Maar waar.
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2009
  16. Peutje

    Peutje Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Via een ethernetkabel aan de modem
     
  17. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Op de officiële Zyxel (redelijke outdated) support pagina staat zelf, min of meer, dat er problemen kunnen opduiken met xbox live als je niet beschikt over de meest recente router firmware versie.
    Dus ik zou die even downloaden en kijken wat dat geeft.
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2009
  18. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb precies hetzelfde probleem, echter kun je hier niets aan doen.

    Heb precies dezelfde provider en type router/modem (dus 2 in 1).

    Ik loop er al een hele tijd mee te klooien, maar echt niets helpt!!!

    Ik zou zeggen stuur Telfort een email, misschien hebben zij een oplossing.
    Laat mij het dan ook gelijk weten.
    Want iedereen loopt er met deze provider mee te klooien
     
  19. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Hou er rekening mee dat je met dat modem naast een portforward ook een firewall rule moet aanmaken.
     
  20. Peutje

    Peutje Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    meer info hierover? wat voor een "rule" moet er worden aangemaakt?


    ik heb de laatste firmware en de poorten geforward.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina