Ik ben er momenteel mee bezig. Ik heb hem wel besteld. Ik kan alleen niet 3 tot 5 weken wachten, dus speel hem momenteel dus wel "illegaal".
Tot nu ben ik positief verrast door deze game. Hoewel ze zeggen dat het een remake is, is het een totaal andere game. Action RPG, geen World Map, andere Storyline.
De sfeer zit er namelijk nog steeds in, met name omdat ze dezelfde sound gebruiken. Waar Lufia II natuurlijk erg om geprezen werd. Ook zijn de stijl van de dialogen hetzelfde gebleven. Wat mij trouwens opviel is dat je in de gesprekken wel heel veel terug ziet van wat je toen hebt gespeeld.
Mocht je de game gaan spelen, het is niet dezelfde game als toen. Maar het heeft gelukkig nog wel de magie van Lufia. Als ik hem heb uitgespeeld, zal ik wel mijn uiteindelijke conclusie trekken.
Ohja, en grafisch is het voor een DS-game echt mooi btw.
EDIT UPDATE:
Nu ik in de 3e dungeon zit, kan ik wel een kleine update doen.
De dungeons zijn over het algemeen groot en zitten vol puzzels. Omdat het een 3D-game van schuin bovenaf is, lijkt het hierdoor wel op Zelda. Met name door de puzzels.
Elke character heeft zijn eigen specialiteit om daarmee ook puzzels op te lossen en die kan je steeds afwisselen. Zo kan bijvoorbeeld Maxim een Dash Attack uitvoeren om grote afgronden te overbruggen en kan Tia gebruik maken van een hookshot.
Het fightingsysteem werkt uitstekend en button bashen is vrijwel onmogelijk zonder dat je goed wordt geraakt door een enemy. Dit hebben ze zeer goed opgepakt. Je kan een paar klappen uitdelen en dan moet je ontwijken om je HP vol te houden.
Echte boss-fights heb ik nog niet gehad. Dus daarover kan ik niet oordelen. Wel een stuk over het verhaal. Hij lijkt een stuk ingekort en zoals al eerder vermeld aangepast. Dit is niet zo heel raar moet ik eerlijk zeggen. Want om nou random NPC's te helpen voegt weinig toe aan het verhaal.
Verder zit er Engelse voice-acting in. Deze is niet verschrikkelijk goed, maar stoort ook niet echt. Nog even over de characters. Je komt hier en daar wel hele bekende tegen. Ik zal er dan wel eentje voorzeggen: Jaffy, de Robijnjuwelier uit Clamento in het 2e deel?
Tot slot wil ik zeggen dat de game voor iedereen gemaakt is. Nostalgie komt zeker naar voren voor de fans. Maar ook nieuwkomers zullen zich zeker met deze game vermaken.
Ik ga gewoon binnenkort wéér een poging doen om een review te schrijven over deze game .
Laatst bewerkt: 14 okt 2010