Divinity II: Ego Draconis

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 9 aug 2008.

1. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb vanmiddag ook weer een heftige sessie gedaan en eindelijk mijn battletower bemachtigd op L19! Ik heb nog steeds het gevoel dat de game steeds epischer wordt, dus das alleen maar goed. Soms zitten er behoorlijk heftige gevechten tussen (op weg naar de battletower). Ook kwam ik er vandaag achter dat niet STR maar INT de statistiek is ook voor warriors, omdat INT de magic damage verhoogt. Doh, heb ik een lekkere strength build gemaakt. Ach, concentreer ik me meer op fysieke damage :)

Ik gebruik ook geen guide of wat dan ook, ik doe gewoon lekker mijn eigen ding en ben lekker lang bezig geweest voodat ik mijn battletower kreeg. Wel moetik soms de locatie v an een NPC opsnorren, maar dat gaat lekker makkelijk met deze kaarten!

Ik kan ook niet anders zeggen dan dat het lekker verslavend speelt, steeds nog eventjes door spelen, nog even die quest doen, nog even dat gebiedje verkennen, nog even enchanten, etc...

@Dulle: Ik zie dat jij ook al een aardig eindje gevorderd bent! Een mage zie ik...

Laatst bewerkt: 15 nov 2009
  2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Té ver gevorderd eigenlijk. :+ Vandaag al snel opgeklommen naar level 33. Maar ja... het gaat dan ook best snel met die Flying Fortresses.

Merkte wel dat ik het grootste deel eigenlijk op Easy heb gespeeld. En ik zat gisteren nog wel te klagen hoe pittig deze game wel niet is. 8)
    Ik ben slecht. :p

Nog 3 story based achievements en 1 waarvoor ik de game opnieuw moet starten (alle 5 de vragen bij Lovis goed hebben), en dan heb ik alle achievements.
    Het is absoluut niet zo dat ik voor de achievements speel, maar ik heb er wel op gelet dat ik ze allemaal zou meepikken. Deze game is een 1000/1000 waard! :)
    Ik doe ook gewoon alle sidequests waar je geen achievements voor krijgt.

En heb me net toch een raadsel achter de rug... Na de oplossing opgezocht te hebben snap ik er nog steeds geen bal van. :mad:

3. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Deze game lijkt me steeds vetter worden :)

Maarja, gebrek aan geld en tijd (lekker cliché) maken dat ik hem voorlopig nog niet koop :+

4. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik speel op de normale moeilijkheidsgraad en dan is het af en toe ERG pittig. Voor het eerst sinds lange tijd dat ik de 'save-techniek'heb moeten gebruiken: paar slagen goed, snel saven en weer verder. Dood, snel laden en weer verder. Heb ik tot nu toe 2x moeten gebruiken om door te komen.

Ik zit nu in de fjords en daar ben ik wat underlevelled. Alles is 22 of hoger en ik ben maar net 21, dus dat is ook best aanpoten :)

Het dragon gedeelte is erg goed gedaan, alhoewel ik liever 'gewoon' rpg ;).
    Wel jammer dat je geen mannetjes op de grond ziet, dat is wel een kritiek puntje vind ik. Verder niets dan lof, zoveel te doen, lekker de vrijheid.

Ik heb helemaal niet op de achievements gelet, ik doe gewoon alles wat voor mijn voeten komt. Ik ga ook niet reloaden als een keuze verkeerd uitpakt. Ik leef er mee, roleplaying it is :)

Ja, echt een heerlijk spel! _O_

Enne heb je al...
    ... de Killer Bunny gespot? Gedood? Damn, die is heftig! Ik krijg em voorlopig nog niet dood. Heb geprobeerd em vanuit een verhoging met een boog neer te halen, maar dan reset zijn health steeds... (bugje ?)

Laatst bewerkt: 15 nov 2009
  5. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik zit ook zowat om de 2 minuten te saven. :+ Het is inmiddels een reflex geworden om dat te doen. Nadat ik een aantal mannetjes heb verslagen schiet mijn vinger gelijk naar de startknop.

Als draak naar een bepaald punt vliegen. Landen. Mijn Fireball of Doom afschieten. Wegvliegen.
    En dat totdat ik het gevoel had dat ik ze aankon.

Mja, en quests oplossen natuurlijk. :p Daar kies ik 99% van de keren voor extra XP als bonus; wapens boeien me niet zo. (ik heb een crappy zwaard en de Ultimate Good Bow)

Ik denk dat je geen mannetjes op de grond ziet omdat je anders te krachtig tov hun zou zijn. Even overvliegen terwijl je wat vuur op hun laat regenen en voila.

Maar dan nog vind ik het niks. Ben al een aantal keer (bijna) afgegaan doordat ik onwetend midden in een groep vijanden landde. :'-(
    Er zijn gewoon games die het verdienen om 1000/1000 te hebben. Daar let ik er dan wat meer op.
    Niet dat ik er alleen maar op let, maar gewoon even kijken wat ze zijn zodat ik het niet vergeet zodra ik er ben.

De meeste haal je gewoon door netjes alle sidequests te doen, maar sommige zijn van die achievements die je gewoon even moest weten.
    bv
    Dat is wat ik niet zo leuk vind aan de achievements van DivII. Er zitten er dus tussen waar je maar 1 kans voor hebt (Broken Valley achievements). En een game van 50 uur ga je niet snel opnieuw spelen. Vandaar dat ik er bij bovenstaande op heb gelet.

Dat is dus het minpunt waarom het geen grote constante open wereld is zoals Oblivion. Als het wel zo was hoefde ik er niet op te letten. Iedereen is er altijd, en ik heb altijd de kans om ze te halen.

Ik vind het gewoon leuk om bij games die ik erg goed vind zoveel mogelijk achievements te halen. :9

En reloaden doe ik alleen als ik af ben gegaan, niet om keuzes recht te zetten. Dat is niet leuk. :D
    Ja, toen ik level 11 was al. :eek: (ik doe niks anders dan konijntjes omver schoppen)

De eerste keer dat ie tevoorschijn kwam was ik in 1 klap dood. 8)
    2e keer was ik tegen kippen aan het trappen, maar een konijn zat te dicht in de buurt van een kip, dus raakte ik hem. Per ongeluk de Killer Bunny opnieuw getriggered. :mad:

Mijn geluk was dat ik in het Bandit Camp in Broken Valley zat. Ik rende in paniek weg en achter wat tenten door met de Killer Bunny achter mij aan, en de soldaten achter de KB. leek net zo een Benny Hill scene. :+
    Anyway, met wat geluk kwam ie vast te zitten tussen wat tenten en de soldaten die ook op hem bleven inslaan.
    Zelf van een afstand vuurballen en pijlen blijven afschieten.

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb net even gecheckt en ik hebal die 4 achievements! Jay :)
    Die van Lovis heb ik gewoon mazzel mee gehad. Ik had net daarvoor gesaved en ik deed de eerste keer 3 vragen fout ofzo. Ik dacht dat je ze allemaal goed moest hebben om door te gaan (is blijkbaar niet zo) en ik had geen zin om op internet te gaan kijken. Ik heb dus gesaved en gereload als ik een fout had. En bij de 4e poging had ik alles goed en kreeg ik tot mijn verbazing een achievement :)

Met die waarzegster heb ik ook gewoon geluk gehad. Ik ben vaak bij haar terug geweest omdat naast haar een storage/luik zit wat ik niet open kreeg (nog steeds niet) (buad's storage) en ik heb dus vaak met haar gesproken :)

Ik zie wel op hoeveel ik eindig ... O-)

7. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Vraag aan Dulle: Herken jij onderstaande puzzle in the Fjords? Weet jij de oplossing?

ter verduidelijking, als je hoger op de platforms komt komen er ook firballs in allerlei richtingen. Ik zie gewoon de oplossing van de puzzle niet.

Overigens vind ik dit soort action game jumping ook niet echt leuk in een RPG :eek:

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Het is vooral niet leuk omdat het springen niet precies genoeg is. Het werkt niet lekker.

Ik herken het wel, maar ik zou zo de 'oplossing' niet weten. Ik ben gewoon gesprongen, en iedere hendel getrokken die ik zag. Aan het einde me omlaag laten donderen en de kist openen. Geen problemen mee gehad.

Was volgens mij geen speciaal trucje voor, en verder ook geen verborgen hendel. Lag allemaal goed in het zicht, dus daar heb ik helaas ook geen tip voor.

Sorry. :p

Als je Duits goed is heb je hier misschien wat aan:
    http://www.eurogamer.de/articles/divinity-2-ego-draconis-komplettlosung-tipps-and-losung

9. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dus over het algemeen genomen toch een positief gevoel over deze RPG? Het spreekt mij wel aan, maar ik waardeer (en vertrouw) jullie mening wel. Wat dat betreft heb ik nog genoeg spellen liggen, maar als deze prettig genoeg speelt (old skool misschien?), dan ga ik misschien nog voor de PC versie.

10. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Zodra ik het platform verlaat verdwijnt gelijk de kist :mad: Ik hoop niet dat er quest/story gerelateerde spullen in zitten...

Thanks voor de link!

Het is inderdaad wat old skool achtig. Speelt erg lekker weg, is best uitdagend en lekker veel customizen aan je equipement. Ik zou gewoon voor de 360 versie gaan, die speelt gewoon erg lekker! Mijn punt gaat steeds meer omhoog, ik geef het spel nu een 8 1/2!

Laatst bewerkt: 16 nov 2009
  11. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Hoe zit het eigenlijk met customizen?

Kun je ook zelf wapens smeden ofzo? Hoe zit dat precies?

12. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Je kunt zowel wapens, als armour als juwelen customizen. Dat kan op twee manieren: Je kunt charms in je equipement stoppen. En je kunt items enchanten. Vaak is een combinatie van beide mogelijk.

Je kunt de een magical wapen hebben dat al wat extra stats heeft en dan ook nog eens twee charm slots en drie enchant slots. Kun je dus 5 customizations uitvoeren op dat wapen.

Bovendien kun je enchants later ook weer vervangen door betere enchants en kun je items disenchanten.

Ik vind het erg goed uitgewerkt!

13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    @Dulle:
    Hoe zit het bij jou met goud ? Ik probeer mijn tower zoveel mogelijk up te graden (armour en weapons van de runners), maar nu ben ik dus blut (had 40k ofzo).
    Ik vind dat in de Fjords de enmies erg weinig droppen. Ik sla me door hordes imps heen en nauwelijks loot. En wat ik vind brengt hoogstens een paar 100 per stuk op. Maw, I-NEED-MONEY! :)

Ben ondertussen L24 en ik heb twee lekkere wapens, doe met mijn eigen zomaarwattus build ruim 300dmg, dus dat gaat best ok :) ik kan nu gerust tussen 8 imps in gaan staan :D

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Mijn Fireball of Doom doet standaard 1208 damage (12 meter range). :cool: Destruction heb ik ook op 5/5, dus tel daar nog maar eens 50% extra bij op.
    En 5 Magic Missiles met elk 161 hit points. (zonder die 50% extra)

Gaat wel lekker zo. :p

Ik heb nooit veel geld gehad. Ben altijd bezig geweest om het beetje bij beetje uit te geven aan potions, armour, skill upgrades ed. Mijn hoogste op 1 moment is 15k geweest.
    Verder is het voor mij niet nodig geweest om mijn runners wat beter uit te rusten aangezien ik zelf een hele grote collectie kruiden/planten/stenen had opgebouwd.

Alleen begint die voorraad nu wat op te raken. :+ Misschien ze maar eens wat armour geven. Ze zijn net gewond teruggekomen; is best zielig eigenlijk. ;)

Gisteren trouwens 5 extra skill puntjes weten te bemachtigen (uit een of ander boek), geef ik er 2 uit aan een skill die ik nooit zal gebruiken. Had er meer van verwacht. O-)
    Gaat om Splitting Arrows. Dacht dat je pijlen standaard gesplit zou worden, maar het is een skill die je moet activeren, en dat geldt dan voor 1 schot. Waardeloos.

Zal em denk ik vandaag uitspelen... Aleroth is kleiner/korter dan ik dacht. :mad:

edit zonder spoilers, maar toch in een spoiler: (over het einde)
    Sodeju wat een kut einde... Was die van Fable II nog beter. ;)

Waarom? Zeg ik niet. :+

Laatst bewerkt: 17 nov 2009
  15. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Damn!

Ik heb dus Barnabus verslagen in de Fjords en die dropt een super duper mace. Die gebruik ik sindsdien en nu kom ik er net achter dat ik die mace moet inleveren als proof dat hij dood is !! Grumble, ik ben bij lange na niet nog zo'n goed wapen tegen gekomen.

Dan zou je zeggen, lever de quest niet in, maar dan mis ik, heb ik net gekeken, 100GS achievement voor het completen van de bounty hunter missions. Aaaargh!

/Gakkie's looking for a good one-handed weapon!

16. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Als je graag alle Achievement wilt, ga je eerst alle Achievements halen en dan dat ding inleveren? :eek:
    Heb het spel sinds vandaag ook. Komt wel traag op gang zeg! Althans, ik denk dat ik me moet haasten in verband met;
    rare dingen die er met Slayer gebeuren na het eerste ritueel!
    Ik ga dus snel de geest verslaan, maar ho, dat is zo makkelijk nog niet. :9 Eerst nog grote delen van de area verkent om te levelen.

Moet er nog wel flink aan wennen. Ik denk dat dit zo'n spel is dat na hoe langer je het speelt, zich steeds meer gaat bewijzen. Ben nu lvl. 6.

Ik heb qua Stats gekozen voor:
    - veel Health upgrades
    - veel Strength upgrades

En qua skills:
    - Ik doe dual-wield
    - Ik heb Ghost
    - Ik heb Whirlwind

En die level ik constant, als ik level spaar ik de Skills-punten gewoon op tot ik ze gebruiken aan deze drie skills. Daarna kijk ik wel verder.

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Op een gegeven moment is er een sidequest in een grot van Bellegar waarbij je 3 keer een keuze moet maken.
    Als je
    3 keer de goede keuze maakt krijg je een achievement, maar ook 3 wapens die heul goed zijn. Zo kwam ik aan mijn Ultimate Good Bow.

Denk er wel aan dat je direct het goede wapen neemt, want je kunt er maar 1 kiezen, de rest verdwijnt zodra je er 1 hebt opgepakt.

Misschien is dat een goede vervanging?
    Ik moet zeggen dat ik het de eerste dag ook niet veel vond. Komt inderdaad dus wat traag op gang.

Heb je de game btw zelf gekocht of gekregen voor een review?

Anyway, ik was dus een Mage/Ranger. :) Ik wilde bijna weer wat fotootjes maken van mijn 'eindstats', maar ik denk niet dat iemand daar in geïnteresseerd is. :+

18. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Had ik nog niet aangedacht. Ik ben ook veels te eerlijk :) Ik kan natuurlijk die quest als laatste inleveren, dan krijg ik de achievement. Dan herladen en dan kan ik gewoon naar de endgame met dat wapen. Jay! Beetje lame, maar dat is het afpakken van mijn mace ook ;)

Het spel komt wat langzaam op gang, maar wordt steeds leuker. Alleen al in het begin gebied (Broken Valley) is enorm veel te doen en te ontdekken. Daarna wordt alleen nog maar leuker.

@Dulle: ik zal die quest eens in de gaten houden...

Laatst bewerkt: 17 nov 2009
  19. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Vond dat met die Champion wel komisch. Was wel sterk zeg! :eek: Heb 'm toen nog met m'n lvl. 3 verslagen. :+
    En pff, die Engelse accenten passen echt niet bij de grafische stijl van dit spel zeg. Haha! :lol: Ben benieuwd of er nog andere accenten in andere dorpen enzo zijn.

20. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ik vraag me overigens ook nog iets af.

Kan je zelf markers plaatsen op de kaart? In het dorpje en omgeving waar ik nu ben is het niet zo moeilijk de weg te vinden, maar ben af en toe wat aan het zoeken naar een Quest.

Deel Deze Pagina