Heb vandaag met me rogues gespeeld. Zijn allemaal dual weapon getraind, want range met pijl/boog vind ik nog kutter om te spelen. Deze drie personages alleen het begin stuk gespeeld tot op het punt dat je Lothering verlaat en dan in je kamp eindigd. Ik speel op de hard instelling ipv de normale nightmare.
Ik blijf rogues kut vinden. Zelfs met een ranger ga ik niet zo vaak dood. De toren van Ishal was nog wel goed te doen en had een mooie kill op die ogre. Niet alleen de rogue, maar ook de tank die klappen moet opvangen. En in een kroeg e.d. heb je niet bepaald veel ruimte om te flanken waardoor je als rogue nog steeds klappen krijgt van de soldaten. En zo ook in de andere battles rondom Lothering. In het begin zijn rogues gewoon kut om te spelen. Ze missen dex om te ontwijken, ze missen kracht om fatsoenlijke armor aan te doen en health om klappen op te vangen. Als je bedenkt dat dit in de end-game praktisch hetzelfde is heb je alleen het midden deel van de game dat je eventueel van een rogue kan genieten Ook het investeren in acid en slow bombs hielp weinig. En ik zie ook het nut niet om later in de game uitgebreid Traps te gaan zetten midden in een battle.
Maar je zuipt ook health Poultries als een malloot. Wat betekend dat je eerste bezoek aan de Magi Circle moet zijn om zo snel mogelijk Wynne als healer te krijgen anders red je de rest van de game niet.
Dan kom ik bij het punt dat het nutteloos en frustrerend is om zelf een rogue te maken. Je speelt relatief weinig met dit personage aangezien je hem niet als eerste in een gevecht laat springen tenzij je een doodswens hebt. Hij moet sneaky om de groep heen lopen om te flanken. En als je in stealth bent volgt de rest van je party je niet en dan sta je er nog steeds alleen voor zodra je die backstab uit deelt. Dus als je dan een rogue wilt hebben in je team dan moet je Zevran of Leliane pakken en die goed trainen in plaats van je main character slot verspillen aan die onzin. Kunt beter een goede warrior of mage maken als main die de groep leid en waar je wel de hele tijd mee kan spelen. Tenzij je het leuk vind om een rogue te maken en dan de hele tijd met een Alistair te spelen natuurlijk.
Wat betreft Flemeth. Had een gesprek met haar waardoor ze me haar ding liet pakken zonder een gevecht aan te gaan. Dus vandaar...had op dat moment Wade's drake armor nog niet. Bij me dwerg had ik die armor aan Leliane gegeven, want je moet toch een beetje de secundaire personages beetje goed equipen met afdankertjes
Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2009