[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Ik heb mijn poorten open gezet maar volgens mij is het static ip niet goed gegaan. ik heb de ip aan de xbox toegewezen maar weet niet waar ik dit in de router kan vinden?

2. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Heb je reeds met UPnP geprobeerd zonder portforwards? Anders kan je gewoon op je xbox het ip adres zien, maar het gemakkelijkste is nog het gewoon op auto laten staan/zetten.

3. PimpmasterB

PimpmasterB Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Thanks dude.

4. Therapy?

Therapy? Headbanger

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand anders nog een hoopvolle tip voor mijn probleem? Het is nog niet verholpen.

5. St33lo

St33lo Pog Me Hon

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb internet van Tele2 met de Davolink dv2020 modem. Draadloos staat mijn mac en laptop ermee in verbinding, maar heb in port 4 de kabel verbonden met mijn xbox360 zitten.

Alle porten correct geopend zoals hier (http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Davolink/DV-2020/Xbox_Live_360.htm) staat, maar krijg steeds the error dat er een probleem is met mijn connectie.

ip staat op 192.168.1.7 en heb mijn laptop aangesloten op dezelfde port en ipconfig bekeken om te kijken of die echt op 7 staat en dat staat die.

Iemand tips?

6. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Ik heb al wel de poorten opengezet nadat ik aan nadta ik de xbox op automatische heb gezet. Het is wel beter ( kan weer spelen ) maar nog niet wat het moet zijn. Was ook opeens disconnected :confused:

7. wiltoad

wiltoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben de zoveelste met problemen met het zyxel modem.
    Heb verscheidene instellingen en opties geprobeerd, zonder resultaat.
    Heeft iemand suggesties of instellingen die wel werken?

Het Probleem

Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Nat instellingen blijven op modarate staan, waardoor ik dus veel moeite heb om op live spellen te spelen
    Welke provider?:
    Telfort
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
    ADSL, alleen internet abbo
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    Download 1008.9 KByte/sec (=8071 kbps)
    Upload 90.3 KByte/sec (=722 kbps)
    Modem
    ZYXEL P-2602HW-D1A

Welk merk modem heb je?:
    ZYXEL
    Modem type?:
    ZYXEL P-2602HW-D1A
    USB/ Ethernet?:
    ethernet
    Internet Delen / ICS
    nee
    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    Mc Afee
    Router
    geen
    Welk merk router heb je?:
    -
    Welk router type?:

-
    Welke firmware?:
    -
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
    Ethernet
    De Foutmelding
    NAT MODERATE
    Wat is de exacte foutmelding?:
    NAT Moderate, het is soms niet mogelijk games en partys te joinen
    Wat heb je geprobeerd?:
    Port forward, unp aan/uit
    Waar stopt de test?:
    Bij connection test komt de mededeling dat het moderate is
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
    - restart modem

Als je iemand niet kan zien of horen
    -
    Wat staat er bij NAT?:
    Moderate

8. Therapy?

Therapy? Headbanger

Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen ik heb een probleem. Ik zal het proberen uit te leggen adhv de gegevens van de eerste post:

Het Probleem

Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Het probleem is dat ik bij Modern Warfare 2 niet goed kan spelen met een aantal van mijn vrienden. Als ik met hen in een party zit en een game ga zoeken, wordt ik er vaak uitgegooid (waiting for host krijg ik dan) terwijl zij dan in een game zitten. Als ze zonder mij spelen hebben ze nooit een probleem zeggen ze. Als ik met een andere groep vrienden in een party zit heb ik dit bijna nooit, maar van deze groep vrienden is de NAT ook in orde en zij hebben met elkaar dus geen probleem, alleen als ik er bij ben. Ik heb in mijn router mijn poorten voor XBOX live al open staan, mijn NAT type staat op open, maar ik blijf problemen ondervinden met hun.

Welke provider?:
    KPN/Het Net (Bel + Internet in één)

Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
    ADSL

Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    8 MBPS download en 2 MBPS upload

Modem

Welk merk modem heb je?:
    Thomson

Modem type?:
    KPN Experia Box, TG787v

USB/ Ethernet?:
    Euh, ethernet lijkt me

Internet Delen / ICS

Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Nee mijn xbox staat in direct contact met de router (wel via twee splitters)

Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    Zone Alarm

Router

Welk merk router heb je?:
    Thomson

Welk router type?:
    KPN Experia Box, TG787v (volgens mij is dit router en modem in 1)

Welke firmware?:
    Softwareversie: 8.2.2.1

Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
    Ethernet. Er zitten twee splitters tussen de xbox en de router/modem

De Foutmelding

Wat is de exacte foutmelding?:
    Er is niet echt een foutmelding. Ik wordt gewoon de game uit gegooid als ik in een party zit met vrienden in Modern Warfare 2. Ik krijg vaak "waiting for host" te zien terwijl zij in een spel komen en ik dus niet. Het duurt vaak ook ellenlang voor er uberhaupt geconnected wordt bij een game.

Wat heb je geprobeerd?:
    Hiervoor had ik al NAT problemen (stond ook in de XBL test) maar dat had ik opgelost door de poorten voor XBL open te zetten en "UPnP" aan te zetten. Ik heb net gelezen dat beide doen problemen kan opleveren, dus ik heb het geprobeerd met alleen UPnP aan maar nog steeds hetzelfde probleem. NAT staat wel op open. Die van mijn vrienden ook.

Waar stopt de test?:
    Niet, hij werkt ok volgens mijn xbox

Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
    NVT want volgens dat kreng moet het gewoon werken

Als je iemand niet kan zien of horen

Wat staat er bij NAT?:
    Open

Ik hoop dat iemand mij een goede suggestie kan bieden, want het is nogal naar om uitgesloten te worden om een vaag probleem dat ik niet kan oplossen.

Laatst bewerkt: 18 nov 2009
  9. michelle2

michelle2 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb 2 xboxen thuis. Eén is aangesloten dmv een kabel, de andere dmv wifi op de modem/router. Wij hebben de modem Thomson TGV850. Internet van UPC.
    Nu kan ik maar één van de twee xboxen met het NAT type op open krijgen. Als we samen spelen in één team wordt eén van ons twee er uit gegooid als de game start. Nu heb ik alles al geprobeerd. Port forwarding, UpNp aan/uitzetten, dmz host. Maar niets werkt. Iemand nog een idee?
    Want ik wordt er moedeloos van. UPC heb ik ook al gebeld, maar die geeft hierin geen ondersteuning.

Groetjes Michelle

10. Marquito

Marquito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben al een week bezig met allerlei instellingen te proberen voor de Experiabox van KPN om de NAT van strict naar open te krijgen, helaas zonder resultaat. Als ik mijn oude router SMC aansluit werkt Xbox Live wel perfect, hier zit alleen jammergenoeg geen telefoonaansluiting op.

Zijn er mensen die Internetplusbellen hebben en die mij een merk/type router kunnen adviseren die perfect werkt met Xbox Live? Alvast bedankt!

11. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het volgende probleem:

ik krijg de nat niet van moderate naar open.

Thuis heb ik internet van internlnet van bijna 7mbit.
    er loopt een kabel van de modem naar de router toe en dat is de wag54g van linksys.
    Als ik de kabel van de xbox uit me router haal en in de modem stop (heeft de rest van de pc's ff geen internet) maar dan staat de nat op open. Het probleem zit hem dus in de router. Ik heb geen idee hoe ik de porten op forward moet zetten dus als iemand mij kan helpen graag.

12. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Michelle, normaal is de enige methode om dit deftig te laten werken a.h.v. UPnP. Dit wil dan ook zeggen geen manuele portforwards naar de xbox of DMZ mode. Nu soms blijft het zo dat een xbox een moderate NAT heeft en een andere open, en daar valt niet altijd veel aan te doen. Meestal is dit omdat sommige routers niet echt 'UPnP' volledig ondersteunen waardoor er toch conflicten optreden tussen 2 xboxen. Normaal zijn de xbox live approved routers hierop getest en hebben die dit probleem niet.

Ik dacht dat de linksys UPnP ondersteunt, dat is dan het magische woord ook meteen :).
    Ga even naar je router instellingspagina en vink deze optie aan, zet je router uit, wacht even en zet hem terug aan. Normaal zou dit perfect moeten werken en dan heb je geen gedoe met manuele portforwards nodig.

13. marine robin

marine robin ODST Sniper NL

Leuk Bevonden:
    0
    ik kan je niet helpen maar heb exact hetzelfde probleem...

14. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Normaal is het nochtans zo dat als jijzelf een open NAT hebt het probleem bij de andere ligt, er zijn echter wel heel veel mensen met eenzelfde probleem als jij bij Modern Warfare 2, zoals deze thread op de Infinity Ward forums aantoont..
    Misschien duidt dat erop dat het toch een MW2-related probleem is, tot nu toe echter geen respons van IW zover ik weet.

15. BBE TheOne

BBE TheOne BBE Forever!!!

Leuk Bevonden:
    0
    he mannen! is gelukt om mijn nat type op open te krijgen! maar me maat heeft ook nat open staan maar kan niet in mijn game komen met call of duty mw2? hoe kan dit?

16. Peutje

Peutje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb bij het oude adres ook KPN/experience box gehad. dit werkte voor mij perfect!!

Start uw computer browser (bijv: internet explorer) en ga naar: http://192.168.2.1 log in op uw router, standaard is het wachtwoord: admin.

Ga naar het tabblad: “Advanced Settings”.
    Klik dan links in het menu op: “Internet”, een submenu verschijnt en klik hierin op: “Internet Connection”.
    Schakel nu UPnP uit door het bij “off” te klikken. Druk om dit te bevestigen op OK.
    Ga vervolgens in het submenu naar “Address Translation (NAT)”. Er verschijnt weer een submenu en druk op: Port Triggering, Port Forwarding, Exposed Host. Verwijder in deze 3 pagina’s alle instellingen.

Ga vervolgens in het menu van “Internet”, naar het tabblad: “Firewall”. Schakel deze uit door bij “off” te klikken. Bevestig deze keus door op OK te klikken.

Zet handmatig uw router uit. Dit doet u door fysiek naar uw router te gaan en de aan/uit schakelaar om te zetten (alle lichtjes van de router gaan uit).
    LETOP! U heeft hierdoor even geen internet en telefoon, totdat u de router weer aanzet.

Wacht enkele seconden (circa 10 seconden) en start de router weer door de aan/uit om te zetten (alle lichtjes van de router gaan weer branden, dit kan een paar minuten duren).

Nadat uw router weer gestart is gaat nu weer met uw computer browser naar: http://192.168.2.1 om weer op uw router in te loggen, standaard wachtwoord: admin.

Ga vervolgens weer naar het tabblad “Advanced Settings”. Druk in het linker menu op: “Internet”, een submenu klapt uit en druk op: “Address Translation (NAT)”. en zet “Network address translation” op “Off”. Bevestig uw keus door op OK te klikken.
    Ga vervolgens naar “Internet Connection”, in het submenu “Internet”. Zet UPnP weer aan, dit doet u door bij “On” te klikken. Bevestig uw keus door op OK te klikken.

Ga vervolgens weer naar: “Address Translation (NAT)”, in het submenu “Internet”.
    Zet de optie “Network address translation” op “ON” door daar bij te klikken. Bevestig uw keus door op OK te klikken.

Ga hierna naar “Address Translation (NAT)”, in het submenu “Internet”, en klik “Exposed Host” aan. Kijk bij je Xbox wat je IP adress is (edit settings, ip adress zie je dan als het goed is al staan) en voeg dit IP toe aan de “exposed hosts”. Zet hierna je Experia box weer met de hand uit, en na 10 seconden weer aan. Voilá, Open Nat.

Laatst bewerkt: 19 nov 2009
  17. Therapy?

Therapy? Headbanger

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet wat voor box jij had maar die menu's die je noemt die heb ik niet

Mijn linkerhoofdmenu bestaat uit

HOME
    Thomson Gateway
    Broadband Connection
    Toolbox
    Home Network
    Help

Laatst bewerkt: 19 nov 2009
  18. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Volg deze stappen en jij hebt geen scrict NAT meer. Peutje heeft het over de grijze experiabox, die is van Siemens en die van ons is van Thomson.

19. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn NAT is momenteel moderate en ervaar daardoor een aantal problemen.
    Nu heb ik aan de hand van hier gevonden handleiding voor Ziggo gebruikers (met linksys) aanpassingen in het menu gemaakt met poorten open zetten.
    Als ik echter op opslaan druk slaat hij het op? maar hierna zijn de standaard waarde weer ingevult ipv. de aanpassingen?

Iemand een oplossing? Bedankt.

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Heb je hem al even herstart nadat je de settings hebt opgeslagen? Kan zijn dat een reboot nodig is om de aanpassingen definitief te maken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina