Project Gotham Racing 4 [deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pasquale NL, 2 okt 2008.

  1. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Motoren waren ''gelukkig'' een leuke toevoeging, al heb ik er nog niet veel mee gereden. PGR3 vond ik ook een stuk beter, de besturing van PGR4 is veel directer als van deel 3. Binnenkort ook maar weer een deel 3 erin gooien, invite me maar een keer bonbridge :). Wel leuk om weer eens te spelen.

    Denk dat PGR5 pas komt met de nieuwe console, als er al mee bezig zijn. We horen er nu al zo'n poos al niks meer over. Mijn contact van Bizarre Creations laat er ook niks over los, maargoed hij is ook verkocht aan Microsoft dus ook wel logisch dat hij er niks over kan vertellen.
     
  2. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    PGR2 was veruit het beste in mijn ogen, ik heb deel 3 gekocht maar verder weinig mee gedaan. Deel 4 meerdere malen bij een vriend gespeeld en hij viel erg tegen. Na deel 4 te hebben overgeslagen hoop ik dat 5 echt geweldig word. Die motoren vind ik een achterlijke toevoeging.
     
  3. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Kijk maar eens in A class en de lagere classes, daar zijn motoren allemaal sneller.
     
  4. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Als je de opset en volgorde neemt dan is PGR2 by far nog steeds de beste racer ooit gemaakt, tenminste als je kijkt naar de zorg hoe de game inelkaar zit. PGR3 en 4 zijn beide top maar halen de status van deel 2 op de lange na niet - zie mijn review - maar ik vind ze wel goed gemaakt, en inderdaad is PGR3 mooier in bepaalde aspecten.

    Bij PGR3 is het rijden direkter en omgevingen veel kleurrijker, en de rook effecten vond ik ook veel beter uitgewerkt en de wagens liggen heerlijk op de weg. Deel 4 is wat zwaarder in besturing en de steden in zonnig weer zijn wat minder dynamisch, en dat is erg zonde en al helemaal dat je steden zoals New York niet in de avond kan rijden dat is een zeer kwalijke zaak.

    Het grootste minpunt voor mij als motorliefhebber waren de motoren zelf, besturing is way te licht en in verhouding zijn ze te langzaam. Motoren zijn eigenlijk ook niet racebaar samen met auto's, omdat ze eenmaal een andere rem en stuurweg hebben en in Topgear was dat al mooi in beeld gebracht. Nu snap ik dat het maar arcade is, maar ik vind wel dat dat element natuur getrouw moet blijven en daarnaast kun je met een motor niet zo hard in de regen laat staan sneeuw.

    Kortom de motoren worden hier wat als wildcards in het spel neergezet, en dat is niet terecht en vond ik inderdaad dat ze deze eruit moesten laten en een aparte PGR daarvoor mochten maken, alleen echt met motoren. Maarja motor racegames zijn helaas niet zo populair, en zou dat zich niet geloond hebben.

    Kortom PGR3 vind ik ook veel beter, en zelfs de replay mode is mooier. PGR4 moet het hebben van de weersomstandigheden, en de enkelen nieuwe steden redden de game. Als er dan nog een nieuwe PGR zou komen, dan hoop ik dat die weer terug gaat naar hoe deel 2 was qua stijl en opset. Ook de trap afdalingen mogen weer terug, en die absurde sprongen van San Fransisco uit de eerste. PGR2 had ook die 4x4 wagens, en de fantastische auto garage met die test track, en dan die muziekjes en sound van het menu.. glorieus!!!!:thumbs:_O_:b:
     
  5. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Ze zijn toch gestopt met het maken van PGR-games?

    Ikzelf vind PGR4 stukken leuker dan PGR3. Gewoon meer lol, maar idd wel wat onrealistischer maar ik hou wel van wat meer arcade.
    Ik rij ook echt bijna altijd met een motor, maar ben met een auto nét iets sneller denk ik. Maar motor vind ik gewoon leuker.
     
  6. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Wel geinig als je zo de race in custom match insteld, alleen maar motoren. Wat ik wel echt beter vind in PGR4 is de incar view, en het geluid van de banden is echt fenomenaal en zelfs beter dan Forza en GT bijelkaar! ;)
     
  7. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vindt dat de game in de multiplayer mode veelste veel menuutjes. Bij PGR2 was het een paar keer klikken en je kon beginnen. Ze moeten het menu simpeler en sneller maken.
     
  8. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Bizarre maakt ze niet meer. Ligt nu in de handen van Microsoft :)
     
  9. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Oke, maar dat soort dingen vind ik altijd niet echt fijn als de oorspronkelijke maker het niet meer maakt. Ik vertrouw er dan gewoon minder op dat het een goed spel word....
     
  10. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Dat hoeft niet perse een slecht iets te zijn, maar ik snap je punt. Er gingen eerst geruchten dat Turn10 deze zou hebben de makers van de Forza games, maar dat is nu al zo lang geleden geweest. Hoop eerlijk gezegd van niet, met als eerste reden dat ik de graphics van Forza niet mooi vind en deel 3 lijkt me nu ook al zo wisselvallig. Daarnaast moet de game arcade blijven natuurlijk, het spektakel moet intact blijven aangezien PGR lekker over de top is en dat maakt het nu net zo leuk! :)
     
  11. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Heb zonet deel 3 nog even gespeeld, was wel weer even leuk maar niet meer dan dat. PGR4 weet sommige elementen leuk aan te vullen. Maar ik denk dat ik het hierbij laat wat PGR betreft, en word het eens tijd voor een andere racegame aangezien ik eigenlijk deze racer standaard op de 360 heb gespeeld. Helaas heb ik PGR2 niet meer, anders had ik die nog altijd gespeeld.

    Maar Project gotham racing blijft koning der racegames, eens en voor altijd!
     
  12. Soulfly_3

    Soulfly_3 Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje. Ben nu onderweg naar de 1.000.000 kudos om de laatste unlock vrij te spelen. Ik dacht daarbij ook maar even alle events uit te spelen met een 1e plaats bij de Career mode. Ondertussen weet ik toch zeker dat ik alle events gespeeld heb en bij alle events ook uiteindelijk een eerste plaats heb bereikt.
    Vreemd genoeg lijkt het erop dat PGR mijn eerst behaalde plaats bij een event blijft tonen. Is dit een bugje? Ben nu al bijvoorbeeld voor de 3e keer eerste geworden op de Nurnburg Ring event maar er staat bij het overzicht blijft maar staan dat ik maar 4e plaats bij dit event heb.
     
  13. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee, maar ik ga het eens even proberen uit te zoeken aangezien ik dat ook wel wilde weten. Kan misschien zijn dat de career de laatste positie en score inderdaad niet telt of erbij rekent als overwinning, om een een of andere rare reden, of het is een bug.

    Heb het vandaag ook weer gespeeld en flink wat foto's nog op de PC staan, maarja de Photomode topic is al zo goed als dood helaas.
     
  14. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Tonight make me unstoppable... Is die achievement geglitched?
    Heb alles gedaan wat ik moest doen, tot 3 keer toe maar ik krijg m niet..
    Iemand een ideetje?
    En als er iemand wilt helpen met die paar makkelijke online achievements hoor ik het graag.
     
  15. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet wel gewoon te halen zijn toch?
    Heb ze allemaal ook gehaald toen.

    Wat moet je er precies voor doen?
     
  16. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Uhhmm,, 2e worden met een bepaald nummer op... Ben het ondertussen al 6x geworden..
    De achievement is heel simpel, zijn verder ook geen eisen aan... Maar hij unlockt niet..
    Die andere puzzel achievements heb ik inmiddels wel al..
     
  17. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Hmm, dat is vaag. Heb er ook nog nooit van gehoord dat die geglitched is. Probeer is met een nieuw account dan, en dan weer proberen of het lukt met dat nummer?
     
  18. Soulfly_3

    Soulfly_3 Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga het niet meer proberen. Nadat ik tot 3 maal toe een match heb overgedaan en 1e positie bereikt hebt blijft PGR vermelden dat ik 6e ben (wat ik als aller eerste gehaald heb). Na de 1.000.000k game picture pack ben ik daar maar mee gestopt. Nu alleen nog de challenges een keertje halen. _0/
     
  19. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Inmiddels ligt PGR4 hier ook te koop, toch zonde dat de makers de 2 laatste games niet op het nivo kregen van deel 2 he?
     
  20. Soulfly_3

    Soulfly_3 Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Pfff, deeltje 1 en 2 is echt al lang geleden voor mij. Deel 3 heb ik nooit gespeeld, heb de XBox met deeltje 4 gekocht. Ik vermaak me er prima mee. Wel kan ik me herinneren dat ik deeltje 1 en 2 toch wel iets pittiger vond. Vooral die challenges waarin je in één ronde tussen de paaltjes moest blijven en kudo's scoren. Kwam erop neer dat je een gigantische combo moest maken die een lap duurde om het te halen. De Time vs Kudos maar dan nog lastiger. Daar heb ik vaak lopen vloeken :x
     

Deel Deze Pagina