De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Samsung accepteert wél 1080p over component, dus dat klopt.

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    De Samsungs doen dat wel ja. Ik blijf t raar vinden dat 720 scherper is dan 1080p. Dat is onmogelijk.

Heb je dat met alle games? GTA4 is nl een 720/1080i game

3. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Heb niet echt veel games bekeken qua verschil, alleen zie ik bij mijn dashboard al dat het echt ongelofelijk minder scherp is vergeleken met 720P.

4. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Welke samsung is het dan? Anders zal zijn native resolutie wel gewoon 1366x768 zijn..

5. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Samsung PS42B450

6. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Resolutie 1024 x 768

;)

7. Evelientje

Evelientje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij is binnen! \o/\o/\o/
    De Panasonic VIERA TX-P37X10 = plasma HD-ready 1024/720
    Wat is tie mooi!

Even wat vragen over de instellingen

- Dynamisch is uit, staat op Cinema: OK?

- Met DVD van Monster contrast enz ingesteld: mocht contrast nu niet boven de 50 komen of niet boven de 50%? Hij gaat namelijk maar tot 60

- De Xbox is aangesloten met VGA
    Nu staat bij de instellingen geen 1024/720, welke kunnen we het beste kiezen?

- De Playstation is aangesloten met HDMI kabel 1.3
    Moet hij worden ingesteld op 720p of 1080p?
    dit ivm het feit dat de tv HD ready is

- Nog andere tips qua instellingen?

Thanx!!!!

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ah vandaar, ja dan zit 720p het dichts bij de ideale resolutie en is dat dus scherper dan 1080p (wat hij misschien wel begrijpt maar daarna moet downscalen.. Niet upscalen ;))

Ik zag in het krantje van de MM een 50" hd-ready plasma voor €599 8)

9. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ik zou m'n plasma instellingen eens terug opnieuw willen afstellen. Nu weet er iemand een goed programma om dat te doen? Ik gebruikte altijd Nokia screen test, dat toonde ik dan via m'n pc op mn HDTV maar er zullen er vast nog wel andere, betere zijn... Iemand bekend met een?

Edit: Heb er ondertussen precies wel een deftige gevonden op de AVS fora, zal daar eens naar kijken maar mocht er iemand nog een suggestie hebben, altijd welkom.

Laatst bewerkt: 18 nov 2009
  10. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Werkt die ook voor LCD tv's?
    Zou je de link anders willen posten :eek:?

11. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Volgens de inleiding alvast wel. AVS HD 709 - Blu-ray, HD DVD, & MP4 Calibration, hiervan heb ik de HD DVD iso file gebrand en de MP4 download getest.

Deze Basic Guide to Color Calibration using a CMS (updated and enhanced) is trouwens ook interessante, en heeft onderaan een heel kleine download link voor een aantal test patronen.

Bij die ISOs moet je wel even de bijhorende .pdf's lezen om te weten welk testpatroon wat juist is. Zeker een overvloed aan informatie daar, maar misschien wel iets te professioneel want ik zocht eigenlijk in de eerste plaats gewoon een simpele step-by-step guide :).

12. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Hoi Evelientje,

wat een mooie tv hè?

Cinema geeft het mooiste beeld inderdaad. Als je overdag last hebt van zonlicht, dan kan je m ff op ECO zetten. Dan knalt die een beetje als een lcd (brrr) maar dat is dan wel ff handig.
    's Avonds weer terug zetten op Cinema.

Het is verstandig om het contrast eerst niet boven de 50% te zetten. Op de helft dus.
    Ik moet wel zeggen dat mijn PX80 helemaal geen last heeft van image retention en ik deze meteen goed heb gezet.
    Als jij wel last hebt van image retention tijdens de inspeelperiode (je ziet het beeld nog nagloeien, als je geen content ziet), dan moet je t contrast iets lager zetten.
    De andere settings kunnen wèl gewoon hoger.

Persoonlijk vond ik het beeld met VGA op mn PV70 niet zo heel mooi. Componenten was echter prachtig en dan moet de xbox op 720p. Componenten geeft veel mooiere en warme kleuren.
    HDMI is eigenlijk het allerbeste al zal dit op de Pana weinig uitmaken.
    (ik zal s uitzoeken welke reso je bij vga moet pakken, mocht je deze absoluut willen gebruiken, maar ik zou voor de andere twee gaan).

De instelling van de ps3 maakt niet zoveel uit, 720 of 1080p. Kijk maar s of je zelf een verschil ziet, maar die kans is klein.

Wat bedoel je met: de ps3 heeft moeite met bewegingen? En is dat bij games of blu-rays?

Als je een calibratie dvd hebt gebruikt, dan staan je instellingen goed ;)

Wist je dat je de sources (hdmi, componenten, vga etc) uit het menu kan halen als je ze niet gebruikt?
    Ook kan je ze een naam geven! Heel handig, want dan kan je bijvoorbeeld hdmi1 XBOX360 noemen en hdmi2 noem je PS3.
    Dan weet je meteen dat je de goede hebt.

Dit doe je bij Menu-Instellingen-Labels voor ingangen.
    Daar kan je ze weghalen of de naam wijzigen.

Ook kan je de Panasonic laten starten op een andere source als je m aanzet.
    Handig als je bijvoorbeeld je tv decoder op hdmi1 hebt staan, want dan kan je er voor zorgen dat de tv op hdmi1 springt zodra je m aanzet.

Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).

Ongevaarlijk zijn de volgende opties:
    - Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.

Als je dit hebt gedaan druk je op Exit op de afstandsbediening. Verander verder niets!
    Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN!)
    Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur!
    Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.
    Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.

Veel plezier en als je vragen hebt dan hoor ik het!
    Groetjes Ferry :b:

13. Videostar

Videostar Member

Leuk Bevonden:
    0
    Samsung SyncMaster P2470HD

Beste medeforummers,

Ik wil een plat tvscherm aanschaffen! Helaas, ben ik niet deskundig op het gebied van tvschermen en hoop ik dat jullie mij willen en kunnen helpen met het maken van de juiste keuze. (Heb alsjeblieft genade met mij! ;) )

Mijn 'eisen' zijn als volgt:
    - Niet groter dan 24 inch!
    - Goede beeldkwaliteit voor zover het kan met dit formaat!
    - PS3 aansluitbaar op de televisie
    - Standalone televisie (geen pc voor nodig)

Wat ik ermee wil:

- Primair film kijken middels medium Blu-ray Disc
    - '(kabel)Televisie kijken', maar niet primair
    - Gezien ik een PS3 op de televisie wil aansluiten, wil ik af en toe gamen (liever geen ghosting en dergelijke problematieken) en filmbestanden van de nabijgelegen pc streamen middels PS3 naar de televisie toe

Ik heb al een beetje georienteerd op het internet en ik ben tot de volgende tv gekomen:
    Samsung SyncMaster P2470HD (Vandaar dat ik in dit topic post!) Het is een computer monitor en televisie in één.

Hebben jullie ervaring met deze 'tv-monitor', welk formaat dan ook (P2270HD, P2370HD etc.)? Raden jullie mij deze aan of een ander scherm? Ik heb slechts één Franse review van deze monitor op het internet kunnen vinden.

Ik heb nog enkele vragen omtrent dit product:

1. De kijkhoek zal niet 'geweldig' zijn, daar ben ik op voorbereid. Als je er recht voor gaat zitten is dat geen probleem, maar vormt dit ook geen probleem als je 2 a 3 meter van het scherm zit?
    2. We hebben nog analoog kabel tv. Kan een kabel in het scherm/PS3?
    3. Ik heb een PC speaker systeem de Creative Inspire T7900. Kan dit systeem op de tv/ps3 worden aangesloten?
    Deze kabels *klik*zitten er in mijn PC. Ik denk het zelf niet, is hier een oplossing voor of moet ik andere boxen kopen?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, ik zou ontzettend blij zijn met jullie hulp! :)

Laatst bewerkt: 22 nov 2009
  14. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Waarom niet groter dan 24"? Dat is echt klein... Voor heel redelijke bedragen heb je al een 32". Dat kijkt een stuk beter film, en gamed ook stukken beter.

15. Videostar

Videostar Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een kleine, en bovendien volle, slaapkamer! 24 inch is echt de max!:)

16. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Die monitor heeft een DVB-T tuner, daar gaat analoge TV niet op werken.

17. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Jawel hoor. Ik heb zelf de 2333HD, ook met DVB-T tuner. Ik kan gewoon analoog TV kijken hoor.;)

18. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Ga voor kerst een TV vragen en zat al te denken aan de Samsung 2333HD. Lijkt mij ideaal omdat deze geschikt is voor analoge TV en Full HD is, al zal dat niet heel veel uitmaken op een 23'' TV. Iemand die misschien meer kan vertellen over deze TV, dus een korte review? Formaat is trouwens maximaal 23'' omdat de tv anders niet past in mijn kast:+

19. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb hem en heb in het vorige deel een korte eerste indruk geschreven:
    http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=3434169&postcount=1031

20. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.