De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Deze links had ik uiteraard al bekeken, maar toch bedankt. Bevalt de TV nog steeds, FFWD?

2. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Jawel.:) Ik had niet zo'n behoefte aan een grote TV i.v.m. ruimtegebrek. Gebruik hem vooral voor Laptop, 360 en films. Prima voor die doeleinden.

3. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, prima. Ben alleen van plan hem te gebruiken voor 360 en TV, dus dit lijkt me een prima aankoop

4. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Het is een mooi ding hoor voor dat geld! Ik ben groot fan van Samsung. LG enzo moet ik niks van hebben.:+

5. Videostar

Videostar Member

Leuk Bevonden:
    0
    In het verlengde van mijn post heb ik voor jou nog een aantal vragen! :)

Jouw scherm is een PC-monitor met een tvfunctie? Hoe bevalt jouw scherm als je een film kijkt middels medium DVD/Blu-ray en op welke afstand kijk je dan film?
    Hoe is de kijkhoek en hoe is de kijkhoek op een afstand van zeg maar 2 meter?
    Hoe bevalt het geluid of laat je het geluid via externe boxen lopen?

Een boel vragen, ik besef het, maar dat komt omdat ik dus zelf een 'klein' scherm wil kopen en je vaak aangewezen bent op computer/tv-monitoren met deze 'kleine formaten'. :)

Alvast dank!

6. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Mijn scherm is inderdaad een monitor met TV-functie, een zogenaamde DTV monitor. Ik kijk films op DVD via de Xbox 360 en de beeldkwaliteit is gewoon goed. Van dichtbij is zie je wel wat pixels maar dat komt door de resolutie van de DVD. Van veraf (paar meter) is het beeld gewoon scherp. Als ik de monitor op mijn laptop aansluit via de VGA is het beeld ook scherp. De kijkhoek is goed, alleen van onderaf wordt het wazig. Geluid is OK, maar niet super. Heb Logitech X-230 boxen aangeschaft en nu is het wel übervet.:cool:

Scherm bevalt echt goed hoor!:)

7. Michel V

Michel V Xbox 360:)

Leuk Bevonden:
    0
    Interactieve televisie van KPN

Hallo,

Eind deze week word interactieve televisie van KPN geleveverd, nu had ik een vraag, kan ik de opgenomenprogramma's ook op een exerne hardeschijf of een usb stick zetten?
    Zodat ik deze op de computer of andere televisies in huis kan bekijken.

Groetjes Michel

8. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ik ken de digitale tvproviders van Nederland niet, maar ik vrees dat dat niet gaat lukken. Normaal gezien laten ze dit absoluut nergens toe om het illegaal verspreiden van films/tv materiaal tegen te gaan.

9. Michel V

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij is er niets illegaals aan, ik wil gewoon iets van een lokale zender opnemen om het zo aan mijn moeder te laten zien, ik krijg het kastje op mijn kamer beneden hebben we digitenne dusja.

Maar als iemand het zeker weet hoe het werkt, zou ik het gfraag willen horen;)

Groetjes michel

10. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Op zich is er ook niets illegaal aan, maar als je de opgenomen programma's op een USB zou kunnen zetten maakt dat het illegaal verspreiden wel mogelijk, vandaar dat ze dat meestal (altijd?) niet toestaan. Bij mijn digitale televisie provider in de UK en in Vlaanderen weet ik dat het niet lukt dus ik neem aan dat het zo in Nederland ook zo is. Ik heb het dan wel over het opnemen met de ingebouwde harde schijf van de digitale coderingsbox van je provider, als je er een aparte recorder aanhangt zou het misschien wel moeten gaan..

11. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    M'n vader heeft zo'n DVD Recorder, maar als je daar wat van opneemt kan je 't alleen met die DVD Recorder weer afspelen, dus niet op een andere DVD speler. Er zit dus wel een of andere beveiliging op. Zal ook wel op die HDD Recorders zitten..

12. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dat heeft Macrovision ;)

Bij de oude decoders van @Home kon ik een externe dvd-recoder aansluiten en zo een programma opnemen.
    Bij de nieuwe HD-decoder en Interactieve decoders is dat niet meer mogelijk.

13. Michel V

Leuk Bevonden:
    0
    Balen man:mad: dan maar op mijn tv laten kijken.

14. Videostar

Videostar Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand nog advies of/en antwoorden? :)

15. Michel V

Leuk Bevonden:
    0
  16. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ik heb eigenlijk 2 vraagjes/probleempjes, mocht iemand daar een antwoord op weten, graag natuurlijk! :)

Ten eerste, ik heb mijn TV (Panasonic TH-50PZ80E) via een HDMI-to-DVI kabel aan m'n pc verbonden. Nu als ik die kabel ingestoken laat en ik zet mijn PC op voordat ik mijn TV opzet dan is mijn televisie signaal verdwenen (vervangen door 'sneeuw' op alle kanalen). Zet ik echter eerst mijn tv aan, en dan pas die PC dan is er geen enkel probleem en kan ik gewoon moeiteloos switchten tussen de verschillende ingangen + televisiekanalen.

En een volgende vraagje, als ik die HDMI-to-DVI kabel niet aan de TV heb aangesloten terwijl mijn PC al opstaat, is het niet genoeg om hem gewoon te verbinden want dan krijg ik geen signaal. Daarvoor moet ik eerst mijn PC herstarten. Nu dat moet in principe toch ook gaan zonder een restart neem ik aan? Is dat ergens een algemene instelling, of iets van je videokaart?

17. Dennisunified

Dennisunified Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  18. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Een bekend probleem en het ligt helaas niet aan een instelling.
    Het is mij niet duidelijk hoe het komt, het heeft te maken met de hdcp handshake of de EDID.

Soms wordt t veroorzaakt door een switch of een dvi-hdmi verloop.
    Voorheen gebruikte ik een hdmi switch en als ik dan naar n andere souce ging en daarna weer terug naar de pc, dan had ik ook geen beeld. Opnieuw opstarten was t enige wat hielp.

Toen ik de pc direkt op de tv had aangesloten was t probleem verholpen.

Ik heb geen ervaring met deze 2 toestellen maar ik reageer toch.

Iedere tv heeft inputlag bij het gamen, maar de led lcd's met local dimming hadden er veel last van. Nu zijn er bijna geen lcd met leds die local dimming hebben, maar er waren sowieso opties die de lag weer terugbrachten naar het normale niveau, zoals gamemode of het gebruiken van een speciaal aangewezen hdmi ingang zoals hdmi2.

Waarom kies je voor deze Sony? Ik bedoel te zeggen: het is leuk om dingen te lezen, maar probeer de tv in een winkel echt te testen. Uit de specs kan je weinig uithalen, want die zeggen bijzonder weinig.
    Pas dan zie je de verschillen tussen verschillende tv's en kan je een echte beslissing nemen ;)

Laatst bewerkt: 24 nov 2009
  19. Dennisunified

Dennisunified Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Ferry

Ja kweet dat specs niet zoveel zeggen. Maar elke tv input lag? Ik heb een samsung 26 inch gehad een oude. Daar had ik absolute geen lag mee. Ik heb nu een Sony KDL40W4000 hier heb ik absolute geen last van lag. Ik heb expres Sony genomen omdat die wat nieuwere Samsungs lag zouden hebben.

Maarja het testen in de winkel lijkt me inderdaad altijd het beste.

20. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ja iedere hdtv heeft inputlag. Er is tot nu toe maar 1 tv geweest met n inputlag van 0,0 ms en dat was een.....Sony!
    Ik zal s kijken welk model dit was.

Zolang de inputlag binnen de grens blijft (20-30 ms) zal je er niets van merken. Bij bepaalde instellingen krijgen sommige hdtv's n lag van 40-70 ms en dan wordt het heel vervelend.

Let wel: we hebben het over inputlag en dat is de vertraging tussen hrt moment dat jij op je xbox controller een handeling doet en deze daadwerkelijk op t scherm te zien is.
    Hier krijg je in principe alleen last mee bij online shooters.

Bij de reviews op www.hdtvtest.co.uk wordt bijna altijd de inputlag gemeten en vermeld. Kijk maar s bij tabblad reviews.

Laatst bewerkt: 25 nov 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina