Divinity II: Ego Draconis

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 9 aug 2008.

  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Verklap nou niet alles! :eek: Feit is dat het einde van Fable 2 apart is en voor velen teleurstellend zal zijn, ik vond het erg leuk.

    Als je nog een RPG zoekt zou ik voor Fallout 3 gaan; je speelt in een moderne wereld die veel schade opgelopen heeft door nucleaire oorlog. Kijk hier maar eens:

    http://archief.xboxworld.nl/game/898/fallout-3/

    Je kan filmpjes kijken, of de review lezen. :)
     
  2. vanes28

    vanes28 Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik had al gekeken naar Fallout 3, maar die setting lijkt me niks.

    Btw, ik hoorde in zo'n filmpje van DivII die kerel zeggen: ''I'm out of spells!''
    Kunnen je spells opraken dat je ze meot ''bijvullen''? :{
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Nee tuurlijk niet, dan is gewoon je Mana op!
     
  4. vanes28

    vanes28 Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah ok. Bedankt voor alle info!

    Ik ga gewoon voor DivII, en ik zie wel of het wat is :)
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Tja, Dragon Age: Origins is wel een beter spel, maar ook heel iets anders. Beide spellen zullen nu ongeveer even duur zijn.
    Ik ben van mening dat Divinity 2 geen miskoop zal zijn, zeker niet als je het eerste Xbox 360 spel is. Dat is toch zo?
     
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik ben het met Willem eens dat het geen miskoop gaat zijn. Het is gewoon een heel vermakelijke game, waarin genoeg te doen is, te ontdekken valt, etc.

    Als je echt aan het handje gehouden wil worden en een soort van soft ijsje wil eten, dan zou ik gaan voor Fable II. :cool:
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Aye, ik vind het leuk dat je bij Divinity 2 veel zelf moet uitzoeken. Een game als Oblivion is dan wel gigantisch groot, maar die zet ook overal op de kaart een marker; ga hier heen, doe dat, quest complete.
     
  8. Ashavan

    Ashavan Guest

    Dat uitzoeken in Div2 valt wel mee. Die bitch knight die soort van in je zit geeft zo'n beetje de hele tijd aan wat je moet doen en wanneer je in de buurt bent van iets wat je met het blote oog niet opvalt...denk waterval begin Orobos Fjord geval. Overige puzzles zijn ook niet bepaald van een moeilijk niveau zodra je groep 6 van de basisschool heb voltooid :p
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2009
  9. vanes28

    vanes28 Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik heb m'n xbox 360 al een jaar :)
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Er zijn toch zat Sub Quests waar je zelf op pad mag gaan. En waarvan details niet in je Quest Log staan. En tja, ik zeg niet dat het moeilijk is of dat je helemaal vrij wordt gelaten, maar vergelijk het eens met de andere RPG's op de Xbox 360. ;)
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Er zijn toch zat sub quests waarbij je zelf op pad moet gaan. Zonder dat er details in het log staan of dat je bij het handje genomen wordt. De puzzels zijn niet moeilijk, maar ik ben nog eens een sub quests tegengekomen waar wel een moeilijke puzzel bij zat. Vergelijk het eens met andere RPGs op de Xbox 360, dan is Div 2 toch een redelijke vrije game.

    Vind ik. :+
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hm, ik snap iets niet. Gaat over Hall of Echoes:

    Ik wéét dat de Arch Dragon ofzo tegen mij gezegd heeft dat ie een portaal ging openen naar de Hall of Echoes onder één van die drie oude bomen. Maar nu kijk ik in mijn logboek en staat er; X Marks the Spot: zoek een echte draak (o.i.d.). Terwijl ik dat volgens mij al gedaan heb.
    Dus, wat ik me afvraag, waar zit die draak ook alweer? Kan 'm niet vinden.

    En over één van die bomen;

    klinkt die niet precies als Ian McKellen? Zijn stem van Gandalf is echt precies dat! :eek:
     
  13. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Die draak zit in de grot achter de waterfall bij dat grote statue in the fjords....
    Hoop dat dat duidelijk is!
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ah, ik snap al wat er mis ging. Ik werd toen ik daar aankwam in de pan gehakt door de vijanden die spawnen nádat je de draak ontmoet, dus heb ik toen een vorige save geladen en vanaf daar verder gespeeld. Ik was er dus, binnen het verhaal, nog nooit geweest. :+ Nu alleen nog die Sigil Stone. Ik gok dat ik in een mijn moet zijn, maar welke? Heb ze volgens mij allemaal al gehad.
    En van die Flying Fortresses, weet iemand een handige tip om die puzzel op te lossen in het ijskasteel? Dat je de namen moet raden van die standbeelden.
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik werd er in eerste instantie afgemaakt door de skeletten in het begin. Hun waren lvl23 en ik toen 18. Heb flink geinvesteerd in potions tot me lvl bij getrokken was. Vond het ook vaag dat je in dragon form de lading goblins niet zag buiten de waterval.
     
  16. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik denk dat je nog naar de Mine in Broken Valley terug moet. Gewoon in draak vorm bij dat grote statue naar het noorden vliegen, dan kom je in broken valley.

    Aldaar gewoon alles met je draak kapot maken en overal op de grond landen. Er zijn twee plekken waar je commanders moet killen (samen met de 4 vd flying fortresses vormen die een achievement). Als laatste in het zuiden de mine tower betreden en take it from there :)
     
  17. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi hoi :),

    ik ben nu in Divinity II: Ego Draconis wat verder (xbox-versie) en ben héél tevreden over dit spel (verslavend! lol) over de gehele lijn zelfs! :d
    Dit soort RPg is écht wel mijn ding! In het begin "even" wennen aan het gebruik van de controller, maar dat lukt nu al veel beter (hoeft ook niet te gemakkelijk te zijn).

    Ik vind de graphics heel goed en een prachtige wereld! Ik vind dat Larian heel mooi werk heeft geleverd! Ik ben fier op dit Belgische produkt!

    Ik ben nu aan level 6. Heb nu een 14-tal quests begonnen (er al enkele kunnen oplossen) en ook enkele sub-quests via mindreading ontdekt, zo leuk! Ik heb ook al vaak ontdekt dat ik OOK heel andere beslissingen had kunnen nemen bij het oplossen van een quest, dus dit hou ik alvast in gedachten voor als ik met een nieuw karakter start :) !

    Er zijn ook erg leuke conversaties en NPC's en heb me nog geen seconde verveeld!

    Ik zit nog met vragen, maar ga eerst trachten deze zelf uit te klaren... kom ik er echt niet uit, dan hoor je het wel ;)

    Ik heb ook helemaal geen spijt van mijn beslissing deze game op de xbox te spelen, want dat speelt voor mij veel prettiger dan op pc (persoonlijke voorkeur!).

    En ja, dat toetsenbordje voor de xbox dient alleen om te chatten en is ook handig om iets in te typen bij het algemene gebruik van de xbox (xxbox-dashboard enzo). Misschien schaf ik me dit nog aan, voorlopig niet.

    Allen veel game-plezier! ;)
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2009
  18. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagske:
    ik ben in Brocken Valley Village en zou hier eventueel nog quest kunnen oplossen, maar anderzijds zou ik ook kunnen verder doen met de mainquest voor Rhode en zal ik, naar ik vermoed, mee mogen gaan naar een volgend gebied...
    Ik ben nu een level 6 Dragon Slayer (warrior) :) Al de goblins enzo zijn dood, tenzij ik misschien nog een geheime doorgang ofzo ben vergeten LOL ! En heb ook al enkele quest afgewerkt.

    Nu is mijn vraag:
    kan ik dan later opnieuw naar Brocken Village gaan om die quests op te lossen...?
    Ik heb nu ook 2 waypoint scrines gevonden waartussen ik "snel" kan reizen... ik neem aan dat er in andere gebieden ook van deze waypoints aanwezig zijn en al deze waypoints met elkaar verbonden zijn? :)
    Echter in Farglow heb ik geen waypoint gevonden , of keek ik er toen naast? =( Zal ik ooit nog terug naar Farglow kunnen gaan??


    Alvast dank ;)
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2009
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Je kunt nadat je de Maxos Temple hebt gedaan NIET meer terug voor de quests in Broken Valley. Je moet veel meer verkennen. Er is veel meer te doen dan tot level 6. Je kunt echt tot en met L15/L16 ongeveer in Broken Valley questen. Daarna naar de Maxos temple, om dan met ongeveer L19 in de Fjords aan te komen.

    farglow is het begin gebied, daar kom je niet meer terug.

    En je vindt nog veel meer shrines in Broken Valley. Je hebt dus nog lang niet alles verkend!
     
  20. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ooo, dat is jammer... ik dacht toch dat D II een open wereld had? Ik bedoel maar: is het zoals in DD bij de Wastelands: je kan daar ook niet meer terug naar Rivertown/Ferol ... of zoals in BD in "acts" ingedeeld ... ?

    Bijkomende vraag nu is:
    kan het dan gebeuren dat ik quests die ik wel ben begonnen mogelijk NIET kan afwerken doordat ik bijvoorbeeld de mainquest wel heb gefixt waardoor ik dus plots word meegevoerd in dat vliegend schip naar een nieuw gebied en niet meer terug kan...? Dat zou jammer zijn ... want in dat geval is D II niet echt een open wereld (seamless world, of hoe noemen ze dat) ...

    Zijn er in die andere gebieden dan geen waypointscrines? En zo ja, zou dan logisch zijn dat deze allemaal met elkaar in verbinding staan.
    Kom ik nog vaker zoals in Farglow zo'n "Illusionist" tegen? ;)

    Blijkbaar niet hihi ... des te beter! :)
    Ik heb nu een 17 quests al ge-activeerd waarvan ik er zeker nu zo'n 4 à 6-tal van heb opgelost.

    En ik keek nog net even op de D II website ... en zag dat Lovis Tower & Maxos Temple tot het gebied van Brocken Valley behoren...
    Maar is die Tower van Lovis niet toevallig de Battle Tower? En zo ja, daar kan je toch tot het eind van D II opnieuw naartoe? Als dat zo is, dan kan ik toch ook weer naar Brocken Valley en Village, mits Lovis Tower in dit gebied gelegen is! :{

    Edit:
    of kan ik later dan niet als "Dragon" vliegen tot ik weer in Brocken Valley Village ben? ;)
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2009

Deel Deze Pagina