Het kleine computer probleempjes topic

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Stripe, 9 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    cmd.exe is de command line shell, die hoort niet zoveel cpu te gebruiken. Lijkt erop dat je een virus te pakken hebt.

Doe eens start> uitvoeren> msconfig en post eens een pic van de startup tab

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Je bedoelt van de tab 'Opstarten'?

3. Willem

Leuk Bevonden:
    686
  4. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Jezus, het probleem blijft. Start pc op, na een minuut flipt de cmd weer. :{

Ik heb op google gezocht en ik kom vaak de rundll error tegen samen met het CPU 100% gebruik en hoog cmd gebruik. Overal lees ik dat er dan een tweede cmd is, een virus. Die gebruikt veel CPU. Ik heb gezocht in heel de computer naar cmd, en kom er maar één tegen. Ook in de processen en takenlijst zie ik maar één cmd.

Als ik zoek in Computer krijg ik een enorme lijst aan opdracht regelscripts en één map: die staat in OS (C: )\ACER\Preload\RunCmdLog.
    In die map staan twee kladblok documenten:

RunCmd2009-10-14 15-34-58
    RunCmd2009-10-14 22-20-24

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb toevallig de laatste tijd ook heel vaak 100% CPU gebruik. Geen idee hoe het komt, want alles bij het Taakbeheer ziet er normaal uit. Ook geen errors (alleen soms dat een script niet goed werkt op de iGoogle pagina, dat zou het toch niet kunnen zijn?)
    Laptop is op deze manier onwerkbaar geworden.

Weet iemand een goed programmaatje waarmee ik kan checken of het misschien een hardwarematig probleem is?

Normaal gesproken ben ik een fan van een frisse start, en dus een lekkere format. Maar ik ben nu met veel moeite een 20 GB bestand aan het binnenslepen. Zou liever niet willen dat het verspilde moeite is. :+

6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    cmd.exe hoort sowieso nooit te starten uit zichzelf. Dus je hebt wel een virusje te pakken inderdaad. :p

7. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    M'n AVG scan leverden niks op, nu draai ik Malwarebytes' Anti Malware scanner, die werd in dit topic nog gepost. Ben benieuwd... bijna een uur bezig en heeft ook nog niks opgeleverd.

8. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Mja, anders zou je wel je pc moeten formatteren en niet een upgrade doen.
    Want als het ik goed heb, als je een upgrade doet is de virus nog niet weg. :9

9. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Hm, kut. :+

Maar is het niet zo dat Windows 7 over Vista heen gaat, en dat Vista dan weg gaat? Als dat zo is, dan wordt de 'be-virus-te' cmd toch weggeflikkert en komt daar de nieuwe van Windows 7?

10. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Idd, dit is waarschijnlijk ook geen virus maar vista die gewoon vervelend doet. Als je upgradet is het probleem niet alleen verholpen maar heb je ook een beter OS!

11. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Hm, ik heb die scan uitgevoerd en er kwam één virus uit. Die zou verwijderd zijn, het virus had te maken met een installer, dus ik dacht goed te zitten. Het ging dan ook twee minuten lekker, maar nu is ie weer terug. Godtoemme, en die Rundll32 error blijft ook maar komen. Ook allerlei internet oplossingen voor gebruikt. :{ Hopen dat m'n Windows zaterdag er is, kan ik die mooi installeren.

12. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik zou gewoon format doen en dan clean install van Windows 7, ben je meteen van al die Vista ellende af :+

13. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ik moet sowieso Windows 7 installeren, kan niet upgraden vanaf Vista (om één of andere reden). Ben nu al m'n data aan het overzetten naar extrene HD, wat ook uren duurt. :emo:

14. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    In ieder geval ben je wel van het geziek af!
    Als je twee externe HD's hebt dan kan je het ook spreiden en dan werkt het vaak sneller!

15. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Heb ik niet. :+

Máár, moet ik nu de computer opstarten met de CD in de lade, zodat ie direct vanaf daar installeert?
    Want ik wilde eerst upgraden, wat niet kon. Toen moest ik geavanceerde installatie kiezen, waar ik een keuze moest maken wáár Windows 7 te installeren. Maar ik kon niet kiezen. ;)

16. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3
    Nee, je moet je cd in jouw xbox doen!

:+

Het beste kan je eerst alles formatteren en daarna opnieuw installeren!

17. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ja dat doe je dus tijdens het installatieproces... En ja Willem die manier die jij noemt is goed.

18. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    /EDIT: Heb mn vraag in het windows 7 topic gepost.

19. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn pc geeft de hele tijd een blauw scherm en start opnieuw op, windows-stop ofzo. Nou wil ik hem graag in windows xp safe mode opstarten. Maar als ik op F8 druk start hij hem niet in safe mode op. Hij laad gewoon de normale windows. Is er een cmnd ofzo zodat ik hem vanuit windows in windows safe mode kan rebooten?

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ja dat kan:

If nothing else works you can use the Windows XP msconfig to get into safe mode.

Go to Start, Run and type "msconfig" (without the quotes).
    In the System Configuration Utility select the BOOT.INI tab. Click to check the /SAFEBOOT box, then click mode you want, usually MINIMAL or NETWORK.
    Click OK to close msconfig. You will be asked whether you want to reboot now, or exit without restarting. Select Reboot now.
    When you reboot to safe mode, there will be a splash screen warning you that you have used msconfig. Click OK to make it go away.
    Msconfig will start. You will continue booting to safe mode until you undo the changes within the BOOT.INI tab. Click to uncheck the /SAFEBOOT check box, click Apply and OK. If you are finished in safe mode choose Reboot now, otherwise choose Exit without restarting.

maar het is niet wenselijk, weet je zeker dat je op tijd op f8 drukt? om zeker te zijn kun je het beste f8 hameren vanaf het moment dat je de pc opstart :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina