Met me human nobelman de samenstelling Allistair/Wynne/Leliane. Ik blijf er bij dat het zelf spelen van een rogue nutteloos is hoe vaak ik ook probeer een rogue te spelen. Het blijft gewoon een verspilling. Maar nu met Leliane als rogue/bard en toekomstig ranger loopt het best lekker. Heb haar met kruisboog achterin naast Wynne staan. Wynne laat ik nu ook wat Glyphs/Hexen aanleren om het gemis van Morrigan ietwat op te vangen. En met een glyph of Warding/Repulsion op de grond zijn Leliane en Wynne haast niet te raken. Wynne neemt al haar healing voor de rekening met af en toe wat Stone Fist/Earthquake/Petrify als offensief. Leliane kan lekker hoge damage doen met haar boog. Wel ontzettend traag en saai telkens als ze traps moet disabelen. En in geen enkele kist die ze opent zat iets interesants of waardevols dusver wat alleen maar mijn punt bevestigd hoe nutteloos rogues zijn. Enige reden dat ik tijd en moeite in Leliane stop is om de rogue in team verband te proberen zonder mijn main er aan te verspillen en omdat ik een "good guy" team samenstelling wil en Leliane Romance achievement wil.
Health/Stamina generation van haar merk je weinig van wat betreft health. Qua stamina kun je 1-2 extra skills los laten. Maar in combinatie van Wynne's rejuvenate/regeneration gaat het wel lekker vlot.
Laatst bewerkt door een moderator: 27 nov 2009