Windows 7

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door broodplank, 29 dec 2008.

1. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ah ik zie het. Bedankt! Je moet het maar net weten:p

2. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm. Vaag. Naja, het is geinstalleerd en gewoon lekker snel in gebruik. Ik moet zeker nog wennen aan de taakbalk, maar dat komt wel goed. Overigens is "show desktop" overrated, Win+D ftw. :)

Heb nog wel wat kleine problemen overigens. Zoals m'n frontpanel audio ingangen van m'n mobo werken niet. In Vista moest je hiervoor de Realtek sound manager installeren, op Win7 heb ik hier wel problemen mee. Ik heb de Windows 7 driver package gedownload voor AC97 architectuur kaarten maar hij blijft maar prompten of ik de driver wel zeker weten wil installeren omdat hij unsigned is. Ik druk op "Dit stuurprogramma toch installeren", dan gaat 'ie ff, en dan vraagt 'ie 't weer. Eindeloos lang.

Edit: Goed, na 20 keer doorklikken was het geinstalleerd. De realtek audio manager is echter nog steeds nergens te bekennen, dus ik heb nog steeds m'n front panel audio niet ! :mad:

Laatst bewerkt: 8 nov 2009
  3. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer de Vista drivers eens, 9 van de 10 keer werken die ook onder 7. Ik heb trouwens maar heel weinig drivers hoeven te installeren. Windows 7 installeerde standaard al heel veel goede drivers... :thumbs:

Weet iemand trouwens hoe ik een snelkoppeling kan maken op het bureaublad waarmee ik de PC in sluimerstand kan zetten? Ik stuur mijn PC soms aan via 'extern bureaublad' maar dan kan ik de PC niet uitzetten... Dus dan moet ik alsnog naar de PC lopen om hem in sluimerstand te zetten...:{ In Vista kon je een snelkoppeling op je bureaublad plaatsen, maar voor 7 heb ik iets dergelijks nog niet kunnen vinden.

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kijk ff in je bios waar je audio op staat. Het moet op enable staan en niet auto.

5. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Staat het. |:-

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Moet je trouwens niet de realtek HD audio drivers hebben?

7. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja. Ik heb sowieso uitgevonden dat ik geen realtek drivers nodig heb, maar Soundmax :+ LEKKER BEZIG.

Magoed. Die geinstalleerd, en met zowel HD als AC97 modus van front panel (bios instelling) wordt ie niet gedetecteerd. :mad:

8. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik mijn Windows Vista business upgrade naar Windows 7 Ultimate, worden dan al mijn oude bestanden in een map opgeslagen?

9. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een probleem met mijn geluid onder Windows 7!
    Net geinstalleerd, alles doet het prima. Via de site van Asus drivers geinstalleerd voor de Audio.

Als via Windows (via rechterklik op geluid> Playback devices> Configuration) mijn Audio instel op 5.1 doet elke box het, geluid komt er gewoon uit bij het testen etc.
    Als ik via SoundMax hem op 5.1 instel doet hij het daar ook gewoon, ook met de test.

Maar wanneer ik muziek met WMediaPlayer of iTunes afspeel speelt hij alleen in stereo af!

Ik snap echt absoluut niet waarom dit is, want als ik kabeltjes los haal en opnieuw connect herkent SoundMax hem gewoon als 5.1.. En Windows zelf ook!
    Bij een HDfilm met 5.1 geluid doet hij het dan weer wel..

Op de een of andere manier speelt hij dus materiaal wat stereo geluid bevat niet meer af via 5.1! Dit deed hij wel gewoon toen ik nog Vista 64bit had draaien, met oude drivers.

Mobo is Asus P5K Premium/Wifi-AP
    Ik heb deze driver geinstalleerd:
    Beta Version 6.10.X.6585
    Description ADI 1988A/B Audio Driver v6.10.X.6585 for XP / Vista / Win7 32bit and 64bit

Hiermee werkte hij dus niet dus heb hem net geuninstalleerd.
    Als ik bij W7 kijk op Asus site heb ik 1 audio driver.
    Bij WVista staan er 3, de meest recente is gelijk aan die van W7.

Nu heb ik dus standaard Windows drivers, daarmee doet het geluid het bij instellen gewoon op 5.1, bij applicaties weer alleen stereo.

Zo probeer ik die van WVista (Version V6.10.01(2).6280(JVB ) installeren om te kijken of hij dan werkt. Vrees helaas van niet..

Verdere opties die ik nog heb:
    - Realtek driver installeren, heb de Windows vista/7 64bit versie ook gedownload en ga ik als 2e proberen.
    - Oude driver van de Disc installeren, maar deze is dacht ik incompatible met Windows 7...

Heeft iemand hulp want ik luister echt élke dag naar mijn muziek en zo klinkt het echt waardeloos!

Edit: Blijkbaar een bekend probleem.. Ik heb alleen nog geen fix gevonden! Google geeft er genoeg topics over, maar geen oplossingen..
    Zou een BIOS update kunnen helpen? Ik zit nu op versie 1.06.69...

Laatst bewerkt: 19 nov 2009
  10. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja. Tijdens de installatie wordt daar ook nog melding van gemaakt als het goed is. Het gaat dan om de bestanden die je op dezelfde partitie hebt staan als waar je W7 gaat installeren. Deze komen in Windows.old map.

11. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Nog snel reactie op mijn bericht hierboven:
    Geen van de Vista drivers werkt. Geeft allemaal aan dat het niet compatible is met mijn huidige besturingssysteem.
    Ook de originele DVD doet het niet met Windows 7.

De BIOS update tool van Asus doet het ook niet onder dit besturingssysteem, ga nu dus weer terug naar de Beta driver voor Windows 7.

Dikke vette pruts dit, want nu heb ik dus crappy stereo geluid. Mn Sub, center en achterste twee speakers komt gewoon geen geluid uit.

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Uhm je muziek is stereo, dus dan moet je het gewoon ook in stereo afspelen... 5.1 klinkt dan niks beter.

13. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Maar wel makkelijk dat uit alle 5 de speakers geluid komen he, anders had je net zogoed een 2.1 set kunnen kopen :9

14. Heideroos

Heideroos Drossie

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik zou willen doen is de upgrade opnieuw installeren. Lukt dit zonder problemen? Of moet er een vorige versie van Vista geïnstalleerd zijn (die is volledig weg nu).
    En als ik Windows opnieuw installeer, hoe kan ik dan ook mijn partities opnieuw indelen? Ik wou dit tijdens upgrade ook doen, maar die optie kon ik niet selecteren? (deed nochtans via custom install)
    Is de installatie starten na restart door dvd 'legaal' of kan dit problemen opleveren?

15. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Als je alleen muziek gaat luisteren is dat ook zeker het geval. :9 Wil je ook gamen dan is dat niet het geval ;).

@Heideroos, alleen bij een volledige installatie kan je je partities anders indelen volgens mij.
    Je mag gewoon de installatie nog eens starten, niks illegaals aan.

Je kan ook een repair proberen als er wat mis is.

16. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben aan het defragmenteren, maar hijs staat na 2 uur nog steeds op 0% gedefragmenteerd, is dit normaal? Ik zag wel dat hij ervoor al 4 fases had doorlopen.

Heb al eens eerder bovenstaand geprobeerd, met eveneens hetzelfde resultaat met 0% na een aantal uur.

17. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hoi,

ik heb vandaag Windows 7 op mijn laptop geïnstalleerd en opgestart. Dit heb ik gedaan terwijl Vista draaide, de Vista bestanden zijn naar Windows.old geschreven.
    Na Windows 7 opgestart te hebben wilde ik contact maken met het draadloze netwerk thuis. De laptop kon echter geen netwerken vinden, terwijl dat met mijn Vista wel kon.
    Ik heb gekeken bij Apparaatbeheer en zag toen dat de Netwerkcontroller een geel driehoekje heeft.
    Vanuit daar opgezocht wat er fout is, en er ontbreekt een sturingsprogramma.

Wat moet ik nu?

Ik heb een eMachines g525 laptop.

18. Bojangles

Bojangles Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    He, dat had ik ook! Weet niet meer hoe ik opgelost had.. :eek: Volgens mij ging het na aantal uur opeens wel..

19. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
  20. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Heb je niet wat aan deze drivers? http://support.emachines.com/em/driver/nb/g525.html

Je moet wel weten wat voor type draadloos netwerk controller je hebt. Bij apparaatbeheer staat bij mij bijvoorbeeld: Draadloze netwerkadapter AR5006EG van Atheros. Dan kun je dus zo zien welke driver je moet hebben lijkt me.

Deel Deze Pagina