Dragon Age: Origins [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Even wat zijmissies doen ;)
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Lol, ben je nou nog steeds aan het twijfelen? Volgens mij was je dat ook al veertig pagina's geleden aan het doen. :D

    Waarom twijfel je uberhaubt als je van RPGs houdt en deze zo goed is? Desnoods schuif je de playtrough van ME2 een weekje of twee op, maar ik weet zeker dat je Dragon Age tegen die tijd al hebt uitgespeeld (als je hem leuk vindt stop je er vanzelf veel tijd in).
     
  3. Ashavan

    Ashavan Guest

    No kidding. Heb nu 7 personages. 1 Playthrough voltooid. 3 andere zitten lvl 12+ geloof ik en halverwege hun playthroughs. En met elk doe ik zoveel mogelijk zij missies en alles :p
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Yup, klopt helemaal..al een aardig tijdje. Maar ik denk dat ik nu gewoon de knop doorhak en zondag de game haal. Mocht ie me toch tegenvallen om wat voor reden dan ook, kan ik hem nog altijd verkopen. Maar zal wel meevallen. :). Het is niet dat ik nog echt nieuwe games nodig heb ofzo, heb Assassin's Creed 2 nu en nog genoeg games die ik moet uitspelen, maar ja..ach.
     
  5. Royalnoobie

    Royalnoobie Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    wordt zeker de RPG van het jaar.
     
  6. Ashavan

    Ashavan Guest

  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.239
    Leuk Bevonden:
    4.757
    Ja, maar ik heb midden in die lair gesaved en dat is een pokke eind terug. Ik denk dat ik overnieuw begin met een elf ofzo.

    Wat je zegt is wel handig en dan achteraf die trut ownen. :9
     
  8. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Sowieso handig anders om af en toe overal de begin missies eerst een beetje te doen en dan later terug om verder te gaan en zo sterker te worden voor het volgende gedeelte. Al moet ik je waarschuwen soms als je weggaat blijkt een heel deel opeens uitgemoord te zijn ;) (onbedoeld)
     
  9. Ashavan

    Ashavan Guest

    Er is geen enkele reden om het begin van een missie te doen en dan weg te gaan. Het spul leveled immers gedeeltelijk mee en zal later net zo makkelijk/moeilijk zijn als eerst. En ik ben ook gewoon in red cliff weg gegaan nadat ik in de castle was geweest. Toen ik terug kwam van de mages circle was alles nog in orde. Het enige zwakke was dat je van de Blood Mage wel een filmpje ziet wat hij doet en van de mages circle niet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 nov 2009
  10. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu al meerdere keren het Grey Wardens deeltje gedaan. Vind het nu wel een beetje saai worden :p. Weet al hoe het hele begin gaat :p.
     
  11. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Hey Zifnap, wanneer komt het vervolg van het rogue verhaal:eek:?
     
  12. Ashavan

    Ashavan Guest

    Heb het al 7x gedaan tot aan Lothering. Is inderdaad saai als je het helemaal door en door kent.
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.239
    Leuk Bevonden:
    4.757
    Het helpt wel als je beter voorbereid bent met gear. Ik had ten tijde van die save die ik heb ook maar drie potions tot mijn beschikking. Ik moet gewoon zorgen dat ik er meer over houd en dan die hele gare trut zo'n klap verkopen dat ze het niet weer waagt. Je kunt dat mens echt wel sneller verslaan, maar dan moet je met gear en andere rotzooi gewoon beter voorbereid zijn. :)
    Het meelevelen is heel anders dan in Oblivion bijvoorbeeld en hier krijg je op latere levels wel iets meer voordeel. ;)
     
  14. Ashavan

    Ashavan Guest

    Als je niet goed voorbereid bent kom ik weer terug bij de eerste vraag: "ben je wel geschikt voor dit genre". Als je een stad of dorp verlaat is het standaard dat je altijd zoveel mogelijk potions in slaat en de beste gear die op dat moment te krijgen is. En bij deze game is het echt niet zo dat na een lvl of 3-4 opeens je gear nutteloos is. En langer ben je niet bezig per missie. Vanaf lvl 10 tot het einde bij 20 wissel je misschien maar 2x van gehele wapen en armor.

    Allistair heeft van lvl 12 al alles wat tot het einde bij hem zal blijven zoals een geheel Templar outfit gevonden bij de Mage Circle. Me main heeft van lvl11-12 met Heavy Dwarven armor rond gelopen en sinds lvl14 tot het eind in Juggernaut. Leliane liep in Dalish leather rond met op lvl 14 een Ancient Elven armor tot het eind. En Wynne heeft in Denerim even geshopped op lvl 12 en zal in dat armor tot het eind rondlopen. Dus de schuld geven aan armor/weapons en doen alsof het zoveel uit zal maken verderop....dacht het niet.

    En dan mogen de Health Poultries wellicht snel op gaan, maar Lyrium potions is vaak in overvloed. Dus gewoon een mage laten healen en Health Poultries zuinger gebruiken. Dus ook dat is een non-reden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 nov 2009
  15. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Yellow, ik weet nog dat er voor de broodmother nog vlakbij een soort ruimte was met 2 of 3 vies sterke darkspawn! ik heb toen het mij niet lukte nog ff verkend, toen kwam ik hun tegen. wat mooi was, was dat ze echt supergoeie spullen droegen toen voor mij, misschien kan je daar kijken als je dat nog niet gedaan hebt! ;)
     
  16. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik snap eerlijk gezegd de fuzz over deze game niet. Persoonlijk vind ik hem zeer gelimiteerd tot dusver:

    - zeer matige graphics, met weinig detail, low-res textures en veel pop-up (terwijl het allemaal kleine omgevingen/levels zijn). Dit is een engine flaw, de 360 kan veel beter, dit is echt ondermaats (zie u3 engine)
    - Geen enkele zoom mogelijkheid. WTF?
    -Geen enkele vrijheid. On rails. Je gaat van gebiedje naar gebiedje.
    - exploration zero; allemaal zeer kleine areas met weinig to geen exploratie benodigd
    - Enemies groups poppen ineens omhoog uit het niets (en dan heb ik het niet over hidden rogues)
    - Combat gaat te snel op de 360 (icm met de besturing / manier van pauzeren). Implementatie van combat rounds zou welkom zijn geweest.
    - zeer limited quest systeem: quest related items / npc's / mobs zijn er pas nadat je de quest hebt opgepikt. Bijvoorbeeld: alles ten noorden van lotheringen gekilled, terug naar chantry board, nieuwe quest en wtf ineens zijn er drie beren die er op dezelfde plek eerst niet waren...
    - besturing is echt waardeloos. zes hot keys is te weinig. Slechte implementatie van het radial menu (als je hem op toggle hebt staan unpauzed hij automatisch na het selecteren van een actie voor 1 character!)
    - Codex werkt niet lekker. Als je er al een aantal hebt is het moeilijk te zien welke nieuw is omdat dat niet lekker is aangegeven (als het nieuwe item buiten beeld is)

    Het verhaal vind ik ook nog niet je van het, redelijk standaard. Gevolg is in elk geval dat ik erg veel moeite heb in het spel te komen. Ik had wellicht Zifnap's raad moeten opvolgen en deze op de PC moeten gaan spelen, dan was het op een aantal punten vast wat beter geweest. Maar ik ben dus niet impressed door deze game....

    /einde rant (moest ik ff kwijt) O-)
     
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    Zolang je maar geen domme hypocriete dingen gaat zeggen over games die zogenaamd wel betere graphics en zo hebben terwijl zelfs ene blinde ziet dat dit niet het geval is.

    1.Graphics zijn gewoon acceptabel tot goed. Als je echt dramatische graphics wil zien kun je Two Worlds, Risen en Divinity2 gaan spelen. In DA:eek: zie je wel vaak dingen die niet helemaal kloppen, zeker als je met vuur speelt en enchanted vuur wapens hebt valt het op. Verder is het niet storend.
    2. Zoom heb je niet nodig. Als je camera beetje draait heb je al genoeg overzicht. Het is geen RTS maar een RPG.
    3. Verkennen is er wel degelijk wel. Het is niet zo grootschalig als een Oblivion, maar je verkent nog steeds alle steden, rand gebieden en meer. Ze hebben alleen al dat nutteloze geloop door straten en open gebieden waar geen reet te beleven is verwijderd. Rond rennen in Oblivion terwijl er niks te zien of te doen is wordt al snel vervangen door Fast Travel. En zo zou je het reizen naar "gebieden" ook kunnen zien. Alle nutteloze troep tussen door wordt verwijderd.
    4. Vrijheids beperking/Rail Roading merk je voornamelijk heel erg bij de origin stories. Helemaal bij de Mage Circle als je iets totaal anders wilt, maar gedwongen wordt om mee te doen. Verder valt het reuze mee en hebben je keuze mogelijkheden wel degelijk invloed op de uitkomst. Als je meerdere play throughs heb merk je wel dat het nog best vaak voor komt dat het niet echt uit maakt wat je zegt en de reactie er op, maar voor 1-2 play throughs merk je dit niet.
    5. Niet alle quests worden geactiveerd na een bezoek aan een quest giver. Heb al vaak genoeg gehad dat ik al alles verzameld had en toen pas besloot de quest te starten om even vlug XP/Gold te innen. Spawnende monster groepen is niet storend. Vond het wel verfrissend na een aantal play throughs in de Brecilian Forest. Bij die Hermit in de buurt had ik alles gedaan. Later via een quest van Wynne ging ik weer die kant op en kwam een Elf NPC tegen en een groep Maleficarium. Maakt het wel interessant en verrassend. Dat van die beren stoor ik me niet aan. Ze hadden ergens kunnen liggen niksen in hun grot ofzo en later pas te voorschijn komen. Genoeg RolePlay verantwoordingen er voor te verzinnen.
    6. Besturing is vrij simpel en standaard voor RPG's. Voor een slechte en irritante besturing verwijs ik je wederom naar Div2 en tot zekere hoogte Risen. 6 hot keys is meer dan genoeg voor Rogues en Warriors. Alleen bij Mages kom je inderdaad te kort. Radial Menu is niks mis mee. Gewoon je LT knop ingedrukt houden en opdrachten geven. Dan met de bumper knop eventueel naar volgende personage en die nog opdrachten geven. Easy as pie.
    7. Punt over codexen is gewoon zoeken naar iets om over te zeuren. Alles wat nog oplicht is dat wat je nog niet gelezen of bekeken hebt. Ga je het lezen dan verdwijnt het oplichten en weet je dat je die niet meer hoef te lezen. Alles wat je nieuw vindt is weer opgelicht. Daarnaast is het allemaal netjes onderverdeeld in sub kopjes voor monsters, items, notes, quest gerelateerd en nog veel meer zodat je precies weet waar te kijken.
    8. Het verhaal is inderdaad niet bijster. Maar van welk RPG is dit wel geval? Het is allemaal al uitgemolken en verzonnen dus krijgen we allemaal varianten van wat we allemaal al gezien en gedaan hebben. Niks nieuws of inspirerends kan hier verwacht worden...bij geen enkele RPG.

    Wat mij aantrekt is gewoon op hoge moeilijkheids graad zorgen dat je team goed ontwikkeld en goed samenwerkt vanwege tactics goed instellen. Dan door de geweldige omgevingen als The Fade en Deep Roads van Orzammar rennen met een hoog gevoel van spanning en voorzichtigheid.
     
  18. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het voor de verandering eens met ashavan,
    het spel is totaaaal niet on-rails, je kan ten eerste al 6!? verschillende origins stories kiezen, daarna kan je zelf beslissen wat je eerst gaat doen, orzammar, redcliffe, mage tower, dalish elves. en ondertussen kan je ook stoppen met het een en naar een ander gaan zover ik weet.

    dat je niet uit kan zoomen baal ik ook van. ik hou er namelijk van om mijn character van dichtbij te zien. ik hou enorm van customizen, en dan is het leuk als je alles terug ziet. wat dat betreft ziet alles er prachtig uit imo! ik heb vaak genoeg een 'wow! gaaf' moment gehad als je bijv. door orzammar loopt, of door redcliffe.

    het verhaal is inderdaad standaard, maar dat is denk ik om het grotere publiek te trekken. wat mij trekt is de enorme lore erachter, er zit achter elke quest een goed verhaal. en niet van, 'oe ik heb honger, haal even 20 paddestoelen voor me' en dat je een fortuin krijgt.

    daarbij, de quest die er zo op het directe oog zijn, (chanters board) zijn idd niet bijzonder veel. wel zijn er ook quest's die je moet vrijspelen! bijvoorbeeld van party members die een probleem hebben.

    als laatste over de besturing, ik vind het eigenlijk wel goed uitgewerkt! het is even wennen, en je moet je skills goed op orde hebben, maar het werkt gewoon prima! ik hou ervan!

    het is een kwestie van mening i guess..
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Mja, het is MIJN mening. Ik vind het niet de HYPE waard. Het is een aardige RPG en niet meer dan dat. The same voor DivII op de 360, ook al blijft Ash die bashen.
    DA:eek: is voor mij vermakelijk, maar met duidelijke tekortkomingen, en zeker geen klassieker zoals BGII.
    Daarnaast speel ik liever RPG's met 1 hoofd personage en een (meer) free roaming world. Kwestie van smaak, niks anders...

    And it ain't all bad. Ik heb net die quest voor Shale gedaan en die golem is wel leuk alsook hoe je hem vrij speelt. Ook ben ik best tevreden over het loot systeem. Vooralsnog vind ik genoed interessante stuff!

    EDIT±
    Ik ga me altijd hechten aan de personages en ik blijf dan ook meestal hangen aan de eerste 4 die ik oppik.
    Ik (dwarven warrior), Allistair, Morrigan en Eliane. Ik denk dat het bij die 4 blijft... alhoewel ik ook nog wel een healer zou willen, maar met wie moet ik die dan swappen?
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2009
  20. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    same here, doe altijd alles met de eerste party die ik heb :lol:
    de rest gebruik ik heel even om te kijken hoe ze zijn, meestal bevallen ze niet.

    zo heb ik eigenlijk altijd, morrigan, alistair, leliane en (vul hier naam in) de wardog. en dan laat ik wat ik zelf ben weg, stel ik ben een warrior laat ik alistair weg. heb je ook mooi alle soorten gedekt! ^^

    verder, daarom zeg ik ook, kwestie van mening :) ik vind het een geweldig spel, met nu al 100+ uur erin

    Edit: heb baldurs gate ook nooit gespeeld eigenlijk. daarom ligt misschien de lat wat lager?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina