[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 11]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Ferron, 23 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeroentje NL

    Jeroentje NL Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Net Death race gezien. Die moet je dus niet kijken voor het verhaal, echt verrassend is hij ook niet, en diepgaande personages zijn ook nergens te bekennen. Net als eigen persoonlijkheden. De good guy die wraak wil, de big ass negert die daar een stokje voor wil steken.. ga zo maar door. Allemaal erg typisch.

    De film draait natuurlijk om die races en de actie, en die is wel mooi in beeld gebracht. Risico van races is natuurlijk dat het te snel gaat allemaal, maar dat viel reuze mee.

    Al met al een vermakelijke film, leuk voor tussendoor. 7/10
     
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    ja idd, als je gewoon een hersenloze film wilt is dit een leuke.
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Net The Lion King gekeken.

    Wat een film is dat toch. Het verhaal, de dialogen, de muziek, het serieuze, het grappige, en de inhoud en boodschap. Had de film in geen jaren meer gezien, en merk wel dat ik er nu veel meer uithaal. Heb de Engelstalige gekeken. Het is een film die ook voor mensen die het kinderfilmstadium eigenlijk al voorbij zijn, toch geschikt is.
     
  4. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Heb je het nu over jezelf of keek je het samen met iemand? :+

    OT: Het blijft inderdaad een goede film ;)
     
  5. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.326
    Ja, ik poepte in mijn broekje van angst, maar daar moet je bij dit soort films wel vatbaar voor zijn.
     
  6. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren 'Skin' gekeken op Ned 3

    Was wel een goede film, alleen had ik bij het einde nogal een American History X flashback. Was ook een beetje abdrupt einde, maargoed, de film werd er niet echt minder door.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Gisteren 'The Prestige' gekeken. Een zeer aardige film over twee rivaliserende goochelaars een paar 100 jaar terug. Het plot had behoorlijk wat wendingen die van voorspelbaar tot onvoorspelbaar liepen. Prima acteerwerk, goede sfeer en mooie beelden

    7,5

    plaatje van Scarlet

    [​IMG]
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik bedoelde te zeggen dat ie voor jong en oud geschikt is. :+ Dat kinderen er een heel leuke en spannende kinderfilm aan hebben, maar dat je als volwassene ook andere dingen ziet, bijvoorbeeld:
    Simba lijdt een zorgeloos leven vol plezier en hoeft zich nergens wat van aan te trekken daar met Timone en Pumba, totdat er een vrouw komt, hij verliefd wordt, zijn verantwoordelijkheden tegen het lijf loopt... Geweldig! :D
     
  9. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Bij Nolan is het altijd struikelen over de wendingen :+

    Dat zien we altijd graag :b:
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    het waren idd wat veel wendingen. Af en toe misschien wel teveel. Had ook wel een beetje een 'been there done that' gevoel, maar goed de film is ook al weer eventjes uit

    op de planning:

    Nine
    Godfather (nog steeds niet gezien)
    Public Enemy no.1
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Nine heb ik van de week gezien. Leuke film, maar niet zo goed als iemand hem hier een tijd geleden noemde. Het uitgangspunt was tof, maar ik vond het verhaal toch wat te dunnetjes om hem echt geslaagd te noemen.

    Heb je echt The Godfather niet gezien? :eek: Natuurlijk een legendarische film, maar ik vind misschien deel 2 nog wel beter met bijvoorbeeld DeNiro als jonge Vito Corleone.
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja, erg toffe film! Wanneer de laatste vragen beantwoord worden, dé truc gepresenteerd wordt, dat vond ik echt episch! Pas op de laatste minuut van de film begreep ik wat er nou op het begin van de film getoond werd. Erg sterk.
     
  13. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik schaamde me echt diep dat ik de 'truc' niet doorhad :+
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    :cool:

    Zozo, meneer de filmkenner had 'm eens niet door. :+ Pas op met wat je zegt hoor. ;)
     
  15. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Dat heeft weinig met filmkennis te maken (ik ben trouwens verre van een filmkenner hoor, daarvoor ben ik lang niet analytisch genoeg, wel een liefhebber), meer met dat ik me beetgenomen voelde terwijl de clue zo obvious was (achteraf ja) :D
     
  16. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Ga vanavond G.I. Joe (1080P) kijken, een aanrader? Anders zoek ik even iets anders:+..
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Haha, oké, fair enough. Maar inderdaad, de kijker wordt heel goed beetgenomen terwijl het eigenlijk overduidelijk was. Dat vind ik het sterke punt aan de film!
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    G.I. Joe en het woord 'aanrader' in 1 zin noemen gaat ws al te ver :+

    Over the Prestige
    Toen er werd gezegd 'maar hij had wel publiek' wist ik direct dat het verzuipen iig een truuk was; nou ja hij bleek achteraf wel degelijk te verzuipen natuurlijk. Echter die dubbelganger (Fallon) had ik echt niet zien aankomen. Je moet er wat voor over hebben: een vingertje of twee....
     
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dat het verzuipen een truc was snapte ik ook wel. Wanneer je er als kijker achterkomt dat die machine van Tesla kopieert, legde jij toen meteen met het verzuipen? Ik niet hoor! :eek:
     
  20. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Dog Day Arternoon (1975)
    Gisteravond bekeken en ik vond het een vermakelijke film al werd ie op het einde wat langdradig. Misschien had wat meer actie het tempo opgevoerd, al met al een prima film met een prima climax op het einde.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina