Eerste Xbox 360 met Jasper-chipset verschenen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Mr Xen0, 28 nov 2008.

1. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Dat is altijd maar afwachten

2. PatersNL

PatersNL GET A LIFE :P

Leuk Bevonden:
    0
    Als hij in januari 2009 is gemaakt dan zit ie dr toch in?

3. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Hoeft niet per se, kan ook nog best een falcon zijn.

4. dirk630

dirk630 Pr0 G4m3R!!

Leuk Bevonden:
    0

de Jasper versie gebruikt 125 watt en de Normale versie 150.. (weet ik niet zeker maar volgens mij wel, had ik namelijk ergens gelezen..):9

5. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Je zat bijna goed.

De allereerste versies gebruikte 200+ Watt.

6. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Ze gebruikte het niet, dat waren de maximum outputs van de voedingen ;p.

Ik geloof:

210w - Xenon, Zephyr

175w - Falcon, Opus

150w - Jasper

Nu is het niet zo dat een xbox met een 175watt voeding geen jasper kan zijn. Alle voedingen zijn backward compatible, en in de eerste batches met nieuwe moederborden gebruiken ze vaak oude voedingen. Al gebruiken ze wel minder stroom dan natuurlijk.

Laatst bewerkt: 15 feb 2009
  7. PatersNL

PatersNL GET A LIFE :P

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mn x360 vandaag binnengreken en hij is op 11 dec 2008 geproduceert en hij is 12.1 A en de Memory Unit zit erin gebouwd:)

8. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Gisteren bij Media Markt de Halo Wars/Halo 3 bundel gekocht, en heb nu een 60GB Jasper te pakken. Lotnr. is 906, en de mfr date is 21 januari 2009. :) Hij is in ieder geval een pak stiller dan m'n Elite! :eek:

9. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Khad een Elite met Resident Evil 5 laatst gekocht voor een vriend, toen ie net uitkwam.. Helaas geen Jasper...

10. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0
    zijn er al elite's met de jasper of niet. wil binnenkort een elite halen, en wil best wat verder zoeken om een jasper te hebben.

11. TStooker NL

TStooker NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ik ben toch wel super benieuwd of die jaspers stiller zijn dan de oudere versies!! Ik heb nu een ps3 maar wil toch wel weer graag een 360 als ie maar stiller is dan mijn oude. Hij komt namelijk bij ons in de huiskamer en mijn meisje zit daar vaak te studeren dus dan zet je je geluidsset ook niet vol open, maar dan is dat gezoem toch wel erg storend wat mij betreft.

Heeft iemand daadwerkelijk geluidsverschil waargenomen?

12. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn launch-xbox was net een stofzuiger, maar deze jasper-xbox die ik nu heb is lekker stil.
    Wat ook helpt is je spellen op de harde schijf opslaan en vanaf de harde schijf spelen:)

13. TStooker NL

Leuk Bevonden:
    2
    Schat jij zo in dat met in achtname van mijn eerdere post, de ventilatoren stil genoeg zijn om in een stille ruimte met het geluid van de boxen zacht rustig te kunnen zitten zonder je te ergeren aan het gezoem?

Mijn eerdere xbox elite maakte daarvoor te veel geluid (als ik de games op nxe had geinstalleerd).

14. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Ik heb verschillende Xboxen gehad, maar heb nog nooit last gehad van het gezoem.
    Wat je nu ook kunt doen is je games opslaan op de harde schijf, een koptelefoon gebruiken. Maar echt lawaai maken doen de nieuwe boxen volgens mij niet meer.

15. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is meer een mening kwestie, ik heb geen problemen met het geluid wat mn xbox nu maakt, als ik mn spellen op de schijf zet hoor ik hem bijna niet. En als ik hem vergelijk met hoe die vroeger was, erger ik me er al helemaal niet aan :) Hij blijft natuurlijk altijd wel geluid maken.

16. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb vrijdag de xbox elite 125gb versie met lego batmen en pure gekocht. Als ik spellen op de hdd instaleer hoor ik de xbox nauwlijks meer. Ook merk ik dat die stukken minder warmte afgeeft aan de achterkant.

17. TStooker NL

Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt voor alle reacties. Met mijn vorige elite had ik ook de games geinstalleerd op de hd, maar vond ik het gezoem van de fans nog steeds irritant (zeikerd). Ik weet niet wat voor chipset daar op gebruikt werd. Ik schat in een wat ouder type omdat ik hem tweede hands had gekocht.

Ik vind het in ieder geval positief om te lezen dat er mensen zijn die duidelijk verschil merken met hun nieuwe xbox tov van hun oude versie.

18. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Wat voor chipset er in zit zal weinig uit maken voor het geluid die je xbox maakt. Het zijn de fans die je hoort. In principe hoeven ze minder hard te blazen omdat je xbox minder warm wordt, maar zo werkt het in de praktijk volgens mij niet bij de xbox.

19. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Jawel. De chipset verbruikt (samen met de fans) minder stroom. De voeding is ook van een lager Wattage.

Sowieso zijn die fans gelinkt aan de chipset waarmee ze komen.

20. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Als je goed leest zie je dat ik het heb over het geluid dat de xbox maakt, dat ie minder stroom gebruikt weet ik ook wel. Maar dat maakt natuurlijk niks uit voor het lawaai dat de xbox maakt. De fans zijn niet per se gelinkt aan de chipset als in dat iedere chipset een andere heeft, aangezien er voor het eerste moederbord al 3 verschillende types fans waren.. Daar zijn al verschillende revisies van geweest.

Deel Deze Pagina