Assassin's Creed II [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door SHiZ NL, 25 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Het hoofdverhaal speelt zich af in 2012. Desmond Miles, een barman, wordt gevangen genomen door het bedrijf Abstergo, en als onderzoeksobject in de "Animus" geplaatst. Dat is een machine die herinneringen van voorouders van het subject uit het DNA haalt. Abstergo is geïnteresseerd in de herinneringen van Miles voorouder Altaïr Ibn al-Ahad (Arabisch voor Niemandszoon, de vliegende, de vogel), een Assassin uit de 12de eeuw, ten tijde van de Derde kruistocht. Desmond kruipt door middel van de machine in de rol van Altair.

    In het begin is te zien hoe Altaïr en een paar van zijn broeders proberen om in de tempel van Solomon het artefact "Piece of Eden" te bemachtigen. Ze worden onderbroken door Robert de Sablé IV, een lid van de Tempeliers en aartsvijand van de Assassins. Altaïr probeert hem te doden maar faalt daarin. Toch slaagt één van Altaïrs metgezellen om het artefact te veroveren, ten koste van zijn arm en het leven van een andere broeder. Altaïr brak al de drie voorschriften van de broederschap en wordt door de leider van de Assassins, Al Mualim, gedegradeerd tot de laagste rang. Al Mualim geeft hem de kans om zijn rang te herstellen door hem de opdracht te geven negen sleutelfiguren te vermoorden, in Acre, Damascus en Jeruzalem, om zo vrede te brengen tussen de kruisvaarders en de Moslims. Altaïr slaagt erin om elk doel om te brengen en leert zo dat ze alle negen verbonden zijn met Robert de Sablé en allemaal een zelfde doel dienen. Bij zijn laatste doelwit, Robert de Sablé zelf, leert hij dat Al Mualim ook een tempelier is en het artefact niet wou delen met de anderen. Daarom gaf hij de opdracht aan Altaïr om ze te vermoorden. Altaïr keert terug naar Al Mualim om hem hiermee te confronteren en hij bekent. Het "Piece of Eden" wordt gebruikt om illusies op te wekken en hij verklaart dat alle religieuze mythen (zoals het splijten van de Rode Zee, water dat wijn wordt) gewoon illusies zijn veroorzaakt door het artefact. Al Mualim zegt dat hij het wil gebruiken om de mensen te hersenspoelen zodat de kruistocht kan eindigen. Altaïr valt zijn meester aan, maar die gebruikt het artefact om Altaïr in de war te brengen met illusies. Uiteindelijk lukt het toch om zijn meester te doden en het artefact te pakken te krijgen. Dan toont het artefact een hologram, dat de wereld voorstelt met verschillende plaatsen op de kaart aanduidt.

    Hiermee is de taak van Desmond volbracht. Hij krijgt te horen dat Abstergo de hedendaagse Tempeliers zijn en dat de Assassins geprobeerd hebben om hem te bevrijden, maar dat lijkt mislukt. Abstergo gebruikte Desmond om de locaties van andere artefacten te weten te komen. Desmond wordt alleen gelaten in zijn kamer maar leert dat hij door gebruik van de Animus verborgen, cryptische boodschappen op de muur kan zien, achtergelaten door een vorig onderzoeksobject die werd gebruikt door Abstergo.

    Bron: Wikipedia
     
  2. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Dank U! Nu weet ik dus hoe weinig ik van het verhaal had meegekregen :+
     
  3. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik had precies hetzelfde. Heb m uiteindelijk toch maar besloten te halen en totaal geen spijt van!

    Het is totaal niet herhalend en het verhaal is zelfs beter als deel 1 IMO.
    Mijn advies: Zou m zeker halen!
     
  4. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    1 review lezen en je weet meteen dat dit veel gevarieerder is dan deel 1.. ik zou hem zeker halen als dat alles is waar je aan twijfelt.
     
  5. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    wat ik jammer vind is inderdaad wat jullie zeggen, die AI wat slecht is. het maakt het er niet spannender op ofzo.

    maar ik mis ook de vlaggetjes overal en de templars die lekker lastig waren!
    ik heb in deel 1 alle vlaggetjes + templars gevonden ^^ meest trotse achievement :p

    @ jorrie, ik zou hem ook gewoon halen, het spel is gewoonweg té goed om te laten liggen
     
  6. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    Zijn te lui om iets te lezen over de game! :+
     
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind ook dat het eigenlijk helemaal niet moeilijk is, maar ik vond deel 1 ook zeer gemakkelijk. Het verhaal en things to do is dermate verbeterd dat deeltje 2 veel en veel beter is.

    Ik geniet echt ontzettend van deze game, veel gevarieerder e.d. De besturing vind ik soms niet echt super, hij springt nog weleens volkomen verkeerd dan dat de bedoeling was. Maar enfin, ze hebben die mooie wereld gemaakt waarin je overal zowat op kan komen, dus het is ook wel logisch dat het niet allemaal altijd even perfect werkt. Het is ze vergeven, want het voelt top om daar rond te lopen hoor.
     
  8. LikeAbc

    LikeAbc Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij springt hij een stuk minder vaak 'verkeerd' sinds ik m'n controller wat rechter vasthoudt.

    Als ik naar voor drukte drukte ik onbewust dus ook een beetje naar rechts 8)
     
  9. EXCEDO

    EXCEDO :)

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dat "verkeerd" springen al vanaf deel 1 en vooral toen op de palen van een riviertje of haven.Wanneer ik denk dat het fout kan gaan stop ik en kijk ik eerst naar mijn controller voor ik spring:+
     
  10. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Heeft iemand al een goede map kunnen vinden waar alle Glyph locaties op staan?
     
  11. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
  12. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Danku!

    Ben zelf deze tegen gekomen Klik . zo vind ik ze t relaxt alleen ben m alleen van die map tegen gekomen helaas.
     
  13. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    jongens, kom op.. het is veel leuker om ze zelf te zoeken!
    de gebouwen staan in je database, makkelijker kan niet! :p
    ik heb ze allemaal zelf gevonden, en het geeft 3x meer voldoening..

    denk ik O-)
     
  14. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Het vinden van de statues bij de villa is ook een écht een uitdaging. :)
     
  15. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind je? Het zijn er maar 5. Wel waren ze vrij kut om te vinden, maar alsnog binnen een redelijk korte tijd gevonden.
     
  16. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Vijf? Ik had er acht hoor... 8)
    Binnen een half uurtje had ik ze allemaal.
     
  17. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Het zijn er 8 normaal toch? Maar ze zijn inderdaad gemakkelijk te vinden, aangezien ze ook niet echt erg verborgen zijn en het dorpje is niet al te groot.
    Edit: Iemand was me reeds voor.
     
  18. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    eagle vision (arendsogen) ftw! ^^
     
  19. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt 8 ja, zat met 5 in mijn hoofd omdat ik de eerste keer er al 3 had gevonden en de tweede keer dus nog 5 moest.
     
  20. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Dus jij weet aan de hand van namen v/d gebouwen ze te vinden?
    Dat vind ik knap!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina