Dragon Age: Origins [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Twee vragen over de game:

    zijn er een hoop verschillende armorstukken die je kan vinden en aantrekken? en verandert je poppetje dan ook echt qua uiterlijk

    Hoeveel verschillende stukken kan je aan (helm, legguards, torso) enz?
     
  2. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan inprincipe wel. Maar ik zou het niet aanraden. En de ai van je team maten is redelijk goed hoor. Je kan zelf instellen wat ze moeten doen in een soort situatie. En als ze zich al een "zak rotte uien" gedragen. Kan je altijd nog in hun lichaam verplaatsen.

    Ja je hebt verschillende armor stukken. En het model veranderd ook bij elk pak.
     
  3. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    De AI van je party hangt af van een hoop IF(xx;xx) regels af. Ook de volgorde van die regels hangt af van het gedrag. Ik had een tijdlang Haste als onderste regel staan op Wynne (self>any>haste). Zij ging dus vrolijk door met casten volgens haar regels, maar nam zoveel mana mee dat ze Haste altijd verloor.

    Lesson learned: zet je buffs op de onderste regels. Zet <xx% health/mana = potion ook hoog. Die wil je prioriteit geven.

    Overigens ben ik nog steeds gefuckt door de eindbaas. Wat een draak.
     
  4. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    je hebt veel verschillende pakken. hierbij word er onderscheid gemaakt tussen lichte pantser (voor rogue's - weinig fatique) zwaardere pantser (warriors - meer fatique) en mage's uniformen.( magie enhancements )

    er zijn naar mijn idee ongeveer 20 verschillende soorten lichte pantsers, 30 zwaardere, en ong 10 mage uniformen ( correct me if i'm wrong )

    overigens verschillen alle pakken qua sterkte dmv het materiaal waarmee ze gemaakt zijn (steel, iron, dragonbone, veridium etc)

    ik zou niet zeggen dat er evenveel pakken zijn als bijvoorbeeld in titan quest of sacred 2. maar ze zijn allemaal wel uniek en heel tof om te zien in my opinion :)
     
  5. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    kakhoofd die draak, ik kan hem ook niet halen! vantevoren kun je ook niet weten wat slim is om ertegen in de strijd te gaan
     
  6. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Maar waaruit bestaan de armors? uit verschillende stukken (en ja hoeveel dan) of uit een stuk?
     
  7. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Inderdaad. Wat helpt is iemand met hoog trap repair gedoe zodat je die ballistas kan herladen. Bij mij is dat alleen mijn archer Leliane. Zij schiet Critical Shots + Arrow of slaying terwijl ze tussen die ballistas heen en weer rent. Dat gaat allemaal prima, aangezien ik vol met potions zit, totdat al die gasten komen. Fucking irritant.

    Die warmth balm dingen helpen ook goed. Ik probeer het vanavond nog een keer met compleet andere tactics.

    Tot nu toe nog nooit last gehad van een eindbaas. Broodmother, Uldred etc ging allemaal prima, maar dit is toch wel erg pittig.

    Armor, boots, gloves (en helm). Meestal heb je combinaties van de eerste drie die je een bepaalde bonus geven voor een stat.

    Verder heb je nog een amulet, een belt, twee ringen, twee wapen slots (sword/shield, dual wield, bow + magische arrows, crossbow + magische bolts, staff, two handed weapon).

    Overigens vind je maar weinig goede ringen in het spel. Mijn mannetjes lopen nog met belachelijk slechte ringen rond. 8 is wel erg veel om op te vullen.
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2009
  8. Cyfax

    Cyfax Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er ook even mee moeten stoeien voor het me lukte, maar gelukkig was de eindbaas wel echt een eindbaas :)

    De eerste playthrough heb ik op normal gedaan, ik speelde met Wynne (healing), Lelliane (archer/ranged), Loghain (Tank) en ik zelf als mage (AW/Shapshifter..waarvan shapeshifter vrij nutteloos verder).

    In fase een, gewoon de party op de archdemon afgestuurd en ik had de circle of mages erbij geroepen.

    Fase twee had ik de grootste moeite mee, uiteindelijk ben ik er doorheen gekomen door mijn party achterin de hoek te zetten (uiterste puntje rechts van de archdemon, maar niet waar de darkspawn vandaan komen), hier leek de archdemon niet op ze te schieten. Ik zelf kan/kon veel meer hebben dan mijn party dus met wat potions e.d. rond gaan rennen en de ballista's af gaan vuren. Archdemon schoot eigenlijk alleen maar op mij tijdens deze fase.
    De darkspawn maakte ik dood door ze een tijdje te verzamelen en dan alles af te maken met Tempest/Firestorm. En zo een tijd doorgaan, daarna de hurlock emissaries afgemaakt en toen kwam de archdemon weer terug.

    Laatste fase weer de party op de archedemon gestuurd, en zo het afgemaakt. Lelliane en Loghain gingen steeds voor de darkspawn die er nog op afkwamen en zelf het grootste deel met Wynne daarna afgemaakt. Laatste fase ook de dalish elves erbij gehaald, mages waren in fase 2 afgemaakt.

    Ik heb inmiddels dus mijn eerste playthrough gehaald, en ik wil een nieuw character gaan maken. Ik ben begonnen met alle origin stories eens spelen, moet zeggen dat ik dwarf noble en Human wel erg leuk vond.

    Iemand nog aanraders qua class, ik dacht zelf aan een Dwarf Barbarian oid met een two-hander oid?
     
  9. Ashavan

    Ashavan Guest

    Iedereen kan die ballista's gebruiken. Je hoeft geen trap skills ofzo te hebben daar voor. En de Blight zelf valt best mee vergeleken met Flemeth en de High Dragon die je eerder in de game kan bevechten.
     
  10. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    ik moet zeggen, ik vond het ook altijd een belangrijk deel van en rpg. de pakjes die je aan kon. en hoeveel, en de originaliteit van de pakjes e.d.
    in dragon age zijn er niet waanzinnig veel verschillende. maar dat is niet erg! het spel zelf is tof genoeg. het gaat namelijk niet om de loot maar om de combat zelf ^^

    @ ashavan, nee man. ik had een party van mij(warrior) alistair, wynne en leliane en leliane was de enige die dat ding kon besturen.
    liep die ballista ook nog eens vast na zoveel schoten
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2009
  11. Ashavan

    Ashavan Guest

    vaag. ik had me dwerg noble warrior en mage wynne zonder enige trap skill en die konden non-stop die ballista afvuren. Moest af en toe wachten op herladen wat de ene keer langer duurde dan de ander. Maar hij liep nooit vast. Daar verplaatste de Blight zich te snel voor en moest ik naar andere balista rennen.
     
  12. WesleyRBK

    WesleyRBK Active Member

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    In die toren van ostagar kon ik de balista's ook gebruiken als warrior.
     
  13. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Flemeth was geen probleem. Ook de High Dragon was niet zo pittig, maar deze draak is wel lastig.

    Volgens mij kan iemand een hoog trap gedoe die ballistas repareren als ze jammed zijn, maar ik kan me vergissen.

    Zal bovenstaande tips nog een keer ter hand nemen.
     
  14. Cyfax

    Cyfax Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kon op m'n mage ook gewoon de ballista's gebruiken, hij liep soms wel vast maar dan liep ik gewoon naar een andere.

    Ik vond zelf Archdemon wel een stuk lastiger dan High Dragon of Flemeth, met name door het ballista stuk. Grootste probleem voor mij was dat de rest van mijn party het constant lukte om dood te gaan als ik zelf naar een ballista toe ging..vrij irritant. High Dragon en Flemeth (vooral Flemeth) gingen vrij soepel
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    Als je 1 mage gewoon alleen maar bezig laat zijn met buffs/healen en area of effect spells zodra de grote horde darkspawn verschijnt...samen met hulp van je allies die je kan oproepen...dan is er weinig problemen. Laat een mage een glyph of repulsion plaatsen op de trap bij een balista. Dan kun je een ander personage bij de balista plaatsen zonder dat hij aangevallen wordt. Behalve die shit van de Blgiht zelf, maar dat kun je healen.
     
  16. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien is mijn warrior wel een totale nutshit die niks weet xD
    ik weet 100% zeker dat alleen lelianne ze kon besturen! daarom ging ik telkens dood.
    flemeth was idd makkelijk ( vergeet niet spoiler alert te doen mensen :p )
     
  17. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18


    Snap wat je bedoelt maar vindt het altijd super stoer om mijn ventje op zoveel mogelijk dingen te verbeteren. Krijg volgende week Assassin's creed 2 binnen en ga die dan spelen maar dragon age komt er daarna zeker! wat een top game lijkt mij dit!
     
  18. ThaBest

    ThaBest Active Member

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik had niet eens zo heel veel problemen met de eindbaas, ik denk dat ik 3 keer dood ben gegaan, allemaal in de 2e fase, toen ik daar eenmaal voorbij was ging het makkelijk.
    Ik had een party met Wynne, Alistair en Shale, ik was zelf een Ranger/Bard.
    1e fase was gewoon simpel hakken, ging best snel, bij de 2e fase ben ik 1 van die platformen op gerend, mijn bear gesummoned en Wynne puur op healing gezet, gewoon alles uitmoorden, als het te druk werd mijn mass stun gebruikt van mijn archer.
    Daarna was het weer met zn allen op de baas en best snel dood gekregen, ik ben dus alleen een paar keer gezergd in fase 2 :).
    Ik kwam er op het einde van het gevecht ook achter dat ik weer allies kon roepen, was me helemaal niet opgevallen, heb het dan ook zonder gedaan....die ballistas heb ik niet eens zien staan....
     
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Je moet de armors echt vergelijken zoals bij Mass Effect, al bestaan ze dan uit meerdere delen.

    In ME heb je per klasse ook maar iets van 10-20 armors. Hier zijn de stukken vrijwel altijd gelijktijdig te koop. Dus als er een Steel Knight armor suit is, kun je ook de laarzen, handschoenen en helm al krijgen.

    Als je zo'n set aanhebt ziet je poppetje er anders uit maar het bestaat wel echt uit 1 geheel qua looks dat armor. Als je dus een zilveren armor aandoet is je poppetje helemaal zilver
     
  20. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Wist ook niet dat je allies in kan roepen. Ik had die achievement al gehaald van dat je meer dan de helft in leven houdt, dus had er niet meer aan gedacht. Zal het nog eens proberen in fase twee en drie.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina