Ik heb er ook even mee moeten stoeien voor het me lukte, maar gelukkig was de eindbaas wel echt een eindbaas
De eerste playthrough heb ik op normal gedaan, ik speelde met Wynne (healing), Lelliane (archer/ranged), Loghain (Tank) en ik zelf als mage (AW/Shapshifter..waarvan shapeshifter vrij nutteloos verder).
In fase een, gewoon de party op de archdemon afgestuurd en ik had de circle of mages erbij geroepen.
Fase twee had ik de grootste moeite mee, uiteindelijk ben ik er doorheen gekomen door mijn party achterin de hoek te zetten (uiterste puntje rechts van de archdemon, maar niet waar de darkspawn vandaan komen), hier leek de archdemon niet op ze te schieten. Ik zelf kan/kon veel meer hebben dan mijn party dus met wat potions e.d. rond gaan rennen en de ballista's af gaan vuren. Archdemon schoot eigenlijk alleen maar op mij tijdens deze fase.
De darkspawn maakte ik dood door ze een tijdje te verzamelen en dan alles af te maken met Tempest/Firestorm. En zo een tijd doorgaan, daarna de hurlock emissaries afgemaakt en toen kwam de archdemon weer terug.
Laatste fase weer de party op de archedemon gestuurd, en zo het afgemaakt. Lelliane en Loghain gingen steeds voor de darkspawn die er nog op afkwamen en zelf het grootste deel met Wynne daarna afgemaakt. Laatste fase ook de dalish elves erbij gehaald, mages waren in fase 2 afgemaakt.