1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    ,

    ..
     
  2. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    ff een samenvatting; ik heb met mn routerinstellingen lopen klooien, maar dit is het geval:

    -NAT open, maar ik kan met niemand connecten
    -NAT moderate, en ik krijg 25/49 good games met cod4 en ik kan in elke party komen, maar heb wel een lichte lag af en toe en het is niet hoe het was(zoals bij mn oude router, toen had ik open NAT en goede verbinding.

    ik weet hoe debiel dit lijkt, aangezien je zou denken dat je met open NAT een betere verbinding hebt.
     
  3. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Heb je je router al eens 'hard gereset', m.a.w. niet gewoon met de herstart knop vanuit de instellingspagina maar gewoon enkele minuten je router en modem loskoppelen van hun stroomadapter? Want normaal gezien, zoals je zelf opmerkt, als je router's UPnP service naar behoren zou werken zou dit probleem zich niet mogen voordoen.
     
  4. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    ja heb dat telkens gedaan.

    maar ik snap steeds niet dat ik geen goede connectie heb/niks kan joinen as mn NAT open staat, en steeds veel beter kan joinen als mn NAT op moderate staat.

    heb in mn router ook al de gameopties geprobeerd.
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ik ben van plan om een nieuwe router te kopen, heeft iemand een goede suggestie? Hij moet minimaal 20 Mbit aan kunnen en het liefst 4 ethernetkabel ingangen + draadloos.

    Nog een vraagje, ligt het aan de router of de NAT open, moderate of strict is?
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    het ligt aan de instellingen van de router
     
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Oke, ik heb de BEFSR41 en als ik de poorten open zet of UPnP aanzet krijg ik altijd een Strict NAT. Echt heel vervelend =(
     
  8. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ikzelf vind de reeks N routers van Belkin nog wel goed, maar er zijn veel deftige alternatieven.
    Het ligt inderdaad aan de router(instellingen) welke NAT je krijgt. Nu normaal gezien zou een nieuwe router tegenwoordig zeker wel voor een open NAT voor je xbox moeten kunnen zorgen, maar als je bv. van plan bent om met 2 xboxen op hetzelfde netwerk online te kunnen spelen dan kan je best voor een echte 'xbox live compatible' router gaan om NAT problemen te vermijden.

    Edit: Ow, mijn antwoord was op je vorige vraag een pagina terug, ofwel ben ik te laat ofwel had ik deze pagina nog niet gezien toen.
     
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Hmm, heb je een concreet voorbeeld van wat een mooie router is die waarschijnlijk een open NAT heeft?
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2009
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Iemand?
     
  11. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    ik heb dit toegepast en ik heb eindelijk mijn NAT op open staan! bedankt!
     
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ik heb mijn NAT eindelijk op Open staan :D. Ik had de poorten wel opengezet maar ik had het verkeerde IP adres ingevuld :+
     
  13. Rezne

    Rezne Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook, maar die van mij staat nog op moderate. Ik heb wel een tijdje terug die poorten opengezet. Misschien eerst een hard reset doen en dan deze stappen volgen?
    Mijn NAT stond ooit open, maar de volgende dag was hij weer moderate. Overigens kan ik wel alle games joinen en heb ik bijv. bij Modern Warfare 2 gewoon 5 groene balkjes staan bij de verbinding.

    Maar NAT is dus wel moderate.
     
  14. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    ik heb hiervoor ook wat poorten opengezet en geen hard reset gedaan voor ik dit probeerde. mijn nat is nog steeds open en ik heb vier groene balkjes bij MW2. neem aan dat jij er ook 4 hebt;)
     
  15. MegaHerz

    MegaHerz Vitesse Arnhem 1

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je de modem wel eerst met een naald ofzo gereset en toen dat gedaan?
     
  16. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    De Linksys WRT320N staat standaard alles open, dit is een ideale router..
     
  17. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0


    He Volkoren.


    hij doet het nu nat staat open maar ik word er nu vaak vanaf gegooit (xbox live) dan moet ik weer opnieuw inloggen? oplossing hiervoor?
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2009
  18. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat zou dan precies eerder aan je verbinding moeten liggen, verbind je wireless en kan het je algemene verbinding zijn? Or if not, het is toch niet zo dat er veel netwerk verkeer is, downloaden, streaming, of iets gelijkaardig?
    (Of als je gebruik maakt van homeplugs, staan er tegelijk apparaten aan met een redelijk groot vermogen (droogkast, (af)wasmachine, etc.) waarbij eventuele netvervuiling kan optreden?)
     
  19. alpeko

    alpeko Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraag me niet waarom maar mijn probleem is na een maand van zelf opgelost. Zonder iets aan te passen, kreeg ik afgelopen vrijdag (exact een maand nadat ik het spel had gekocht) eindelijk verbinding met de EA server. En ik krijg nu gewoon iedere keer verbinding. Apart. Alsof EA heeft besloten dat ik eerst maar eens een maandje offline tegen de computer oefen alvorens online te kunnen :p

    EDIT: te vroeg gejuichd. Het heeft even gewerkt, vanaf nu weer hetzelfde probleem. Ergens gaat er iets niet goed. Heb EA nu maar ingeschakeld. Ze lossen het maar lekker op.
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2009
  20. Nick_nijenhuis

    Nick_nijenhuis Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Als ik bij Call of Duty in co-op wil spelen met een vriend, dan komt er te staan: "Connection lost to the other special ops for 12 seconds. Ik weet dat dit te maken heeft met de Nat/UPnP settings.
    Welke provider?: Online/Wanadoo
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    Downstream: 7,5 MB
    Upstream: 1 MB

    Modem

    Welk merk modem heb je?:Speedtouch (het is een livebox)
    Modem type?:Online/Wanadoo
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS: Internet delen denk ik

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:?? sorry
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: AVG

    Router
    Welk merk router heb je?: Het is een livebox (Speedtouch)
    Welk router type?:170
    Welke firmware?:Laatste denk ik.
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet, ( Xbox=>Hub10mb=>Livebox

    De Foutmelding

    Wat is de exacte foutmelding?:
    Als ik bij Call of Duty in co-op wil spelen met een vriend, dan komt er te staan: "Connection lost to the other special ops for 12 seconds. Ik weet dat dit te maken heeft met de Nat/UPnP settings.
    Als ik nu mijn Xbox live ga testen staat er dan mijn NAT setting Moderate zijn. De oplossingen zijn: UPnP aanzetten, Nat openzetten.
    Ik heb een Online Livebox maar ik weet dus niet hoe ik UPnP kan aanzetten of NAT openzetten. Ik kan met 192.168.1.1 mijn livebox bereiken maar kan hier niks met NAT of UPnP veranderen!

    Wat heb je geprobeerd?: Livebox opnieuw installeren, avonden eraan besteed om bij NAT/UPnP te komen, zonder succes
    Waar stopt de test?:NAT/UPnP
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
    UPnP aanzetten ( Kan ik niet vinden in het configuratiescherm van online livebox)
    NAT openen (Kan ik niet vinden in het configuratiescherm van Online livebox)
    Resetten (werkte niet)

    Als je iemand niet kan zien of horen
    Wat staat er bij NAT?:
    Ik heb werkelijk geen idee,
    Bij de xbox staat dat hij Moderate is.


    Ik hoop dat iemand mij kan helpen hoe ik mijn NAT/UPnP settings in mijn Livebox van Online kan veranderen.

    Even over die Open NAT
    is het verstandig om zomaar NAT poorten open te gaan zetten?
    Mijn vader is namelijk bang dat onze computer dan slecht beveiligd is.
    Kan het geen kwaad om poorten open te zetten?

    Alvast bedankt,

    Mvg,
    Nick Nijenhuis
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina