Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dennisunified

    Dennisunified Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja is een bekend probleem. Maar zover ik weet komt het alleen bij oudere xbox voor. Uit welk jaar komt jou xbox?
     
  2. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja hoor, RROD #4 is er!

    Zucht..

    update:
    Zo, dat ook weer gefixed..
    Toch is het apart. Ik heb in januari 2009 dus een vervangende xbox gekregen. Dus ik dacht dan heb ik weer 2 jaar garantie op de RROD. Niet dus. De garantie loopt dus v/a aankoop datum. En deze xbox is gekocht in december 2005.
    Alleen omdat het de 4e keer was kreeg ik de reparatie gratis van ze. Beetje jammer want vorige x zeiden ze dus dat ik bij de volgende keer(deze keer dus) compensatie zou krijgen in de vorm van game/controller oid. Alleen nu is dat dus extra garantie geworden... Beetje jammer maargoed..
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2009
  3. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Van November 2008... is sinds toen een vervang xbox, mijn vorige heeft het van de launch tot dan uitgehouden.
    Op zich vind ik dat nog wel beter dan een controller eigenlijk, want als je moet betalen voor je herstelling kan je al evengoed overwegen een nieuwe te kopen steeds. Op zich is het ook nog wel logisch dat de garantie geldt op de originele aankoopdatum aangezien je anders 'beter af' zou zijn met een xbox die toch wel elke 2 jaar het begeeft zodat je een nieuwe krijgt en je garantieperiode herbegint, dan een die het misschien wat langer uithoudt maar dan juist buiten de garantie zou vallen.
     
  4. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Met de huidige prijzen voor de 360, zou ik er geen twee keer over denken als m'n console een RROD krijgt.

    Console opsturen voor reparatie. (Uitgaande van garantie.)
    Console weer netjes thuis ontvangen, gerepareerd.
    Console op Marktplaats.nl zetten voor 'weinig'. (Zijn altijd mensen die voor weinig zo'n ding kopen.)
    Zelf wat bijleggen, nieuwe console bij MM kopen. (Weer 3 jaar garantie, woei! Veel minder kans op een nieuwe RROD/whatever, woei!)
    Extra games die niet boeiend zijn ook weer op Marktplaats.nl zetten.
     
  5. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Beetje heel erg off topic maar voor hoeveel heb je tegenwoordig een nieuwe xbox en voor hoeveel zou je je oude kunnen verkopen?
     
  6. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ligt er natuurlijk aan wat voor xbox je wil.
     
  7. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    MM heeft zo nu en dan een Elite met 2 games voor €199,- geloof ik.
    Oude Xbox moet nog wel €100/€120,- op kunnen brengen denk ik?
    't Is net wat een gek (op Marktplaats.nl) ervoor geeft. :)
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Elite is soms wel 188 bij MediaMarkt :+
     
  9. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Geweldig!

    Ik dacht dat mijn AV kabel van mijn xbox kapot was en had snel een nieuwe besteld voor een paar euro. Vandaag kreeg ik hem thuis en wat denk je? Nog steeds geen beeld en een rood knipperende cirkel op mijn scherm. Zit te twijfelen tussen repareren of verkopen en nieuwe kopen...

    Maar klote is het zoiezo!
     
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Binnen garantie? Eerst repareren, dan verpatsen.
     
  11. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Nee niet binnen de garantie meer. Is zoiezo een 2de hands console, maar was nog niet lang in het bezit van de vorige eigenaar. Ben alleen bang dat ik er 2de hands niet zoveel voor krijg. Miss als HDMI het nog doet, maar dat weet ik ook niet zeker.
     
  12. FR_Inimitable

    FR_Inimitable Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Dit is mijn eerste bericht op xboxworld.nl

    Ik heb dit topic bekeken omdat mijn Xbox COD MW2 heeft bekrast (ronde kras) en de CD nu unreadable is. De Xbox stond stabiel en ik kon er verder zelf niks aan doen.

    Allereerst ben ik terug gegaan naar de winkel met het aankoopbewijs, die vertelden mij dat ik contact moest opnemen met Microsoft.
    Dit heb ik gedaan. Binnen 3 dagen word mijn xbox opgehaald en nagekeken.

    Het spel vond hij maar raar dat het bekrast was zonder dat de Xbox had bewogen en dat het wetenschappelijk niet kan. Ik vertelde toen dat hij die vraag veel vast vaker krijgt en over Kassa en dat je er niks aan kunt doen, en vroeg of ik ze baas erover kon spreken. Dit kon niet en hij wilde me er verder niks over vertellen. Maar ik kon het niet via Xbox vergoed of en nieuw spel krijgen. Hij zei dat ik contact op moest nemen met de makers van het spel Activision en gaf me hun telefoonnummer (achterlijk duur 0900 nr van 1.20 euro p/m oid dus ik heb gemailt). Ik heb er vrij weinig vertrouwen in dat Activision mij een nieuw spel gaat leveren aangezien het de fout van de Xbox is.

    Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met een bekraste CD en de vergoeding. Wat kan ik het beste doen? Ik wacht dat mail van Activision natuurlijk af.
     
  13. Cypher

    Cypher Yohohohohoho!

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    8
    Zo zo, ik ben eindelijk door een RROD getroffen... heerlijk (not :mad:) maar OK... wij in huis hebben hier geen vaste telefoon, is er nog een andere manier om de helpdesk van MS te bereiken ?
     
  14. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Staat ook gewoon in de OP.
     
  15. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    http://www.xbox.com/nl-NL/support/contact/

    Hier staat dat je ook gewoon online geholpen kan worden, maar houd er maar rekening mee dat dit veel langer duurt en veel minder goed zal verlopen.

    Ik zou gewoon even een belletje doen met je mobiele telefoon, volgens mij is het gewoon een gratis nummer namelijk.
     
  16. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Gister rond half 10 gebeld. Net om 18:00 stond UPS al voor de deur.
    Erg goed geregeld behalve dat ik van plan was morgen een doos te gaan halen:+
    Beetje jammer
     
  17. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja, bij mij zouden ze maandag tussen 3 en 5 komen, maar toen kwam UPS al om 2 uur en toen had ik hem nog niet ingepakt. :+ Kwam ie een half uur later weer, was toen bijna klaar, die gast chagrijnig natuurlijk, uiteindelijk het papier er geeneens opgeplakt maar gewoon erbij gegeven zodat hij het zelf kon gaan doen. 8)

    En hij is aangekomen, ik kreeg vandaag een mail erover (al zag ik gister al op de site van UPS dat ze hem al bezorgd hadden). Is dat altijd zo om de reperatie korter te laten lijken of zo? 8)

    Krijg je er nu een maand Live bij, als je hem terugkrijgt?
     
  18. R-L3x

    R-L3x Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    chille, maandag Xbox aan ups meegegeven, en nu staat de order bij xbox.com alweer op gerepareerd, en terugverzonden.

    Ups heeft de console weer en brengt hem nu weer naar huis.
    Gaat snel daar bij Microsoft.
     
  19. Barbossa

    Barbossa Active Member

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    Maandag 23 nov xbox opgestuurd (voor 2e keer) vrijdag 27 nov krijg splinter nieuwe terug met stille driver en 1 maand gold. hopelijk blijft ie lang mee gaan. wel aardig van hun.
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Kijk maar eens naar dat 020 nummer in de startpost.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina