Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    witte en rode is voor stereo .. ja die moet je kopen ;) .. maar dan moet je audio app. optical wel ondersteunen .. de optical komt dus in je surround set

2. Boxmeer

Boxmeer El Vatso

Leuk Bevonden:
    23
    Mn audio app ondersteund wat er nu uit is alles. Bedankt Fardo.

3. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Dit klopt allemaal niet hoor, want je hebt een xbox Elite en daarop zit dus gewoon een hdmi uitgang. (het klopt wel, maar het niet het beste/handigste/goedkoopste ;) )

Wat jij moet doen is een hdmi kabel kopen (je hebt er in totaal 2 nodig) en die gaat vanuit je xbox naar je Onkyo receiver in 1 van de (4?) inputs. Daarna neem je een 2de hdmi kabel en die stop je in de enige hdmi uitgang van je Onkyo en die gaat naar de tv.

De andere mogelijkheden kunnen wel en geven met de xbox dezelfde audio geluiden, maar zijn omslachtig. Je zit met de beperking dat een hdmi niet tegelijkertijd met een AV kabel (componenten of vga kabel vd xbox) in de xbox kan en dus moet je òf het plastik kap eraf halen òf een xbox audio dongle kopen en die kost €30-€50 euro. Een optische kabel kost je ook een tientje.
    Dit terwijl een hdmi kabel ook maar een tientje is en dit is sowieso de beste aansluiting.

Iedereen met dit soort apparatuur sluit dit op deze manier aan. Ik natuurlijk ook en ik heb ook een Onkyo en een xbox met hdmi (mn PS3 zit ook op de receiver met hdmi).
    Bij een PS3 is het helemaal belangrijk om hdmi te gebruiken, omdat je alleen dan gebruik kan maken van de opties van hdmi 1.3. De xbox gaat maar tot hdmi 1.2 en deze laatste kan dus geen dolby true hd en dts hd uitsturen. Belangrijk bij het afspelen van blu-rays.
    De PS3 kan dit wel en je Onkyo kan dit ook verwerken.

Laatst bewerkt: 24 nov 2009
  4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Weet iemand hier dan hoe het kan dat nu ik zo'n dongle heb mijn xbox nog steeds opnieuw opstart ?

5. Boxmeer

Boxmeer El Vatso

Leuk Bevonden:
    23
    Een hdmi kabel zit er al in, dus hoef er nog maar een bij te kopen. Bedankt Ferry. Dan valt de prijs nog wel mee. Moeten het trouwens 2 exact dezelfde hdmi merken zijn. Of maakt dat niet uit?

6. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dat maakt niet uit. Ziet de reciever toch niet :p

7. Boxmeer

Boxmeer El Vatso

Leuk Bevonden:
    23
    Dat zeg jij :)

8. BBE TheOne

BBE TheOne BBE Forever!!!

Leuk Bevonden:
    0
    he hallo

ff vraagje, ik heb een homecinema set voor gamen, maar boxen zijn 80 watt rms 8 ohm, versterker kan dit aan wat er staat in boekje tot 80 watt maar ik heb 2 zuilen boxen gezien van zelfde merk pioneer van 100 watt 6 ohm kan ik die gewoon erop aansluiten?

9. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ja dat kan gewoon, maar je haalt niet de maximale power eruit natuurlijk.

10. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Nee, dat maakt niet uit. Als het maar wel een hdmi 1.3 is (voor je blu-ray. Voor de xbox is 1.2 voldoende, maar koop gewoon de 1.:cool:.

Laatst bewerkt: 26 nov 2009
  11. Willem-P

Willem-P Fifa 09

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb voor mijn verjaardag een Onkyo TX-SR507 5.1 Home Theatre Receiver met Jamo A402 HSC5 Design Speakerset gekregen. Nu zit alleen met problemen bij de opstelling.

Het is dus een 5.1 systeem. Dat zou geen probleem moeten zijn, maar mijn kamer heeft een aparte vorm, waardoor de rechter en de linker speaker belachelijk dichtbij zijn. Daarom vraag ik ook hoe jullie alles zouden neerzetten.

Hier wat foto's

Zoals jullie waarschijnlijk zien, is het moeilijk om de rechter- en linkerspeakers op oorhoogte te hangen. Deze zullen dan ongeveer 0.5 meter van je oor zijn. Daarbij komt ook nog als je tegen de zijkant ligt, je veel meer de ene speaker hoort. Hoe zouden jullie dit oplossen?

En hebben jullie nog aanraders wat betreft speakerdraad?

Mvg,

Willem-P

12. BBE TheOne

BBE TheOne BBE Forever!!!

Leuk Bevonden:
    0
    He Hallo.

ff vraagje, ik heb een home cinema set van pioneer, subwoofer is van REL queake 2 speakers zijn ook van pioneer 2 zuilen van 100 watt 6 ohm en center speaker en 2 surround speakers van pioneer 100 watt

nu wil ik graag die receiver vervangen door een nieuwe, het liefst van pioneer maar denon is ook wel mooi, maar wat is nou beter pioneer of denon als je beetje van warme geluiden houd? bas is erg belangrijk maar daarvoor heb ik mijn REL subwoofer. ( ik wil rond de 500 euro uitgeven max voor de reciever)

Alvast bedankt!

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Mijn broer heeft nu de Marantz Sr5003 geloof ik. Alleen wel icm met harman kardon speakers. Maar het geeft wel een goed geluid, is ook heel makkelijk af te stellen met een microfoon.

Past je bed niet op de plek waar nu je bank staat? Want dan zou je het eventueel nog een beetje kunnen aanpassen waardoor alles beter geplaatst kan worden.

Laatst bewerkt: 28 nov 2009
  14. kwatta

kwatta Member

Leuk Bevonden:
    0
    Audio instellingen van de Hk avr 255 voor 5.1 met een x360

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe tv en een nieuwe reciever
    Een samung led tv en een Hk avr 255 reciever.
    Heb afgelopen week m'n xbox360 met hdmi aangesloten op m'n reciever, en m'n reciever weer naar m'n tv. Dit met ik beide met een hdmi kabel gedaan.
    Nu heb ik een probleem met het geluid, krijg namelijk alleen 2.0 en geen 5.1 geluid voor m'n xbox360. Heb het boek over de instellingen van de avr 255erbij gepakt maar niks wat ik doe helpt. Moet ik toevallig ook in het menu van de 360 iets veranderen voor de 5.1 audio? Weet iemand hoe je de instellingen kunt veranderen in de avr 255 zodat je 5,1 geluid kan krijgen? _O__O_

Bvd patrick

15. Boxmeer

Boxmeer El Vatso

Leuk Bevonden:
    23
    Je moet naar je instellingen gaan in je 360 dan naar geluid. En dit aanpassen naar 5.1

16. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Lang geleden dat ik hier gepost heb... Zijn er nog mensen van de oude garde haha?

Ik zal morgen weer is foto's posten van mijn set. Ik heb namelijk vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaald:

De luidsprekers dus, foto is van het net.

17. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Ja ik kijk hier af en toe eens.

Wat een speakers 8)

18. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Die rearspeakers kunnen toch mooi aan de rode wand achter het bankje?

Dat is wel dichtbij, maar dat lijkt mij geen probleem. Je kunt immers zowel het volume per speaker instellen, alsook de afstand instellen per speaker op de Onkyo.
    Dat kan met de meegeleverde microfoon, maar ik vond het nodig om nog wat extra te tweaken met de hand.

Mooie kamer kan dat worden hoor! :thumbs:

19. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2

Verse foto's van de huidige situatie. Let niet op de kwaliteit van de foto's en de rotzooi.

Het klinkt best lekker op dit moment :D

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Wat een lelijke speakers zeg. Er zal el goed geluid uit komen, maar man, dat stof erop.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina