[XOne] Split/Second

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 7 mrt 2009.

  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  2. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, dit is hoe je het doet! geweldig goed gedaan dit allemaal.. ziet er al ERG goed uit, en dat voor een vroege build.. maar het is ook echt interresant, iets waar BLUR nog wat van kan leren... dit is verbetering, vernieuwing, iets wat het arcade race-genre best wel kan gebruiken.

    was deze al gepost?

    http://www.youtube.com/watch?v=g3w4on4QdQo
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Lijkt deze game eigenlijk niet erg veel op Blur? Zat net op GT filmpje van Blur te kijken, en had het gevoel alsof het vrijwel hetzelfde is als Split/Second.
    Blur heeft dan meer die power-ups en bij S/S heb je meer die pursuit breakers.
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind ze eigenlijk best wel verschillend, en S/S lijkt me veel toffer. :)
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [GT]55618[/GT]
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Pff ben toch blij dat deze in 2010 komt en niet in 2009.
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [gt]58590[/gt]
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [GT]59592[/GT]
     
  9. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Het ziet er erg goed uit, en de stijl bevalt me eigenlijk heel erg goed. Maar zijn het nu semi open wegen of gewoon lap/ point to point racende tracks?
     
  10. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ook geniaal hoe ze de hud hebben verwerkt in de bumper van de auto, zo hou je een veel groter kijkveld over. Dit wordt een must-buy voor mij!
     
  11. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Alleen irritant omdat dat dan ook de hele tijd van links naar rechts zwaait.
    Game lijkt me niet al te bijzonder toch.
    Ik ga volgend jaar wel voor Forza 3.
     
  12. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Tja het ligt eraan hoe je het allemaal bekijkt, zo vind ik Forza echt doodsaai en ben je alleen maar bezig met rondjes rijden. De careermode speel je meer om geld bijelkaar te krijgen, in plaats van plezier te hebben met racen zelf, maar dat ervaar ik dan weer.

    Maar ik houd sowiezo meer van arcade, wegens de actie. Bijzonder word het misschien niet, maar de eerste keus gaat voor mij naar Blur.
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313

    CES 2010: Split Second Hands-on
    We speed, drift, drag, jump and power play through the new shipyard level.

    January 7, 2010 - This week's CES 2010 was home to the latest playable demonstration of Split Second, the newest racer from Black Rock Studio, best known for the award-winning Pure. The game has been spotted in various stages of completion at previous shows and our UK brethren have already previewed it several times, their words dripping with optimism. If optimism dripped.

    At CES, surrounded by the foulest smelling beasts in Las Vegas, publisher Disney Interactive previewed a never-before-seen level from the racer, which seems to borrow and successfully combine winning elements from such speedsters as San Francisco Rush and Burnout. The CES track circled around a shipyard, as opposed to previous outings which centered on airports and the like. Naturally, the shipyard and all of its destructible components nurtured the intense and dynamic nature of the races.

    But first things first -- a primer for those who're new to this title. Split Second refers to a fictional TV show of the same name, the setting for the racing action encapsulated within Black Rock's experience. The series is reality-based and reliant on daredevil stunt drivers who blaze through environments rigged to blow. At the tap of a button, kaboom -- there goes the neighborhood. The pyrotechnics are not just for show, but also play a part in racing strategy as smart stunt drivers will morph the courses to their advantage and trigger explosions that will actually take out opponents.


    [​IMG]
    Boom.

    Split Second is an extremely intuitive racer because the controls are so simple. Steer with the analog stick. Accelerate and decelerate with the triggers. And press the A and B buttons respectively to executive power play and super power play moves -- explosions, shortcuts, morphs, and so on; they all unfold with cinematic quality sure to impress. That's all you need to know. An on-screen meter, located at the rear bumper of your car, shows three levels of power -- two blue and ultimately one red. As you drift around corners -- done effortlessly by holding on the trigger brake as you turn -- drag behind other cars and take big jumps, you build up your power. Nothing to it.

    Power plays vary by degree -- those mapped to the blue levels are easier to achieve but less rewarding in cinematic scope -- and the red ones require a full meter but offer big finishers.

    As we played through the shipyard, we immediately noticed the highly responsive controls. Cars move around realistically, with genuine weight and momentum, but this level of legitimacy does not arrive at the sacrifice of tightness or maneuverability. Rather, Black Rock seems to have struck the perfect balance of control and simulation.

    In the shipyard, shortcuts are aplenty and chances for big air and awesome power plays await at every turn. With cars ahead of us, we spotted a helicopter looming and we executed a power play, at which point the copter flew overhead and dropped a bomb on our competitors. In another instance, we exploded a hole directly through a gargantuan ship and then drove up into it, speeding alongside its walkways and eventually back into the yard again. These big moments arrive with standout explosions, crumbling structures and more, all rendered competently without hiccups in framerate or speed.

    Like Pure, Split Second has sleeper all over it and we can't wait to go hands-on with the final version, set to ship for PlayStation 3, Xbox 360 and PC this May. With more levels to explore, new classes of cars (including variations on muscles, exotics and racers) to explore, and a robust online mode that supports up to eight players, Black Rock looks to have another winner on its hands.


    [gt]60577[/gt]
    [gt]60579[/gt]
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2010
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [gt]61099[/gt]
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [GT]61302[/GT]
    [GT]61304[/GT]
    [GT]61306[/GT]
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nieuw dacht ik.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Wat een heerlijke game lijkt me dit! Deze koop ik sowieso!

    Ik zat al te wachten op een topic over deze game, omdat er laatst een interview met beelden op marketplace stond.

    Het doet mij denken aan Need For Speed Most Wanted, waarbij de politieauto's kon uitschakelen door constructies aan gort te rijden, die dan op die politie-auto's vielen.
    Denk aan de rollende reclamedonut, de omvallende boot of t exploderende benzinestation.

    Dit werd echter nogal houterig getoond, maar in splitz second is t waanzinnig! :)

    Ik zou het wel erg jammer vinden als je alleen de cam achter de auto zou kunnen spelen. Ik speel veel liever met alleen de tellers en dan ook met wheel en handmatig schakelen.
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2010
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nieuwe titel:
    En screens
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    En boxart
    [​IMG]
     
  19. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    mooie screens. wil deze wel eens graag proberen.
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313

Deel Deze Pagina