Let op!!! Bij het aansluiten van je xbox360 op een Philips Ambilight via een av-componenten kabel krijg je geen geluid. Volgens xboxklantenservice is dit probleem alleen bij alle philips ambilight tv's (alle series). Via hdmi zou je wel geluid moeten krijgen, maar aangezien ik geen hdmi ingang op mijn xbox heb is dit dus een probleem. Hun oplossing is speel via een dolby surround set (die ik dan extra moet kopen aangezien ik een ruimte speciaal voor mijn xbox360) .of speel gewoon via av signaal dan heb je wel geluid (Maar zeer slecht beeld). Ze kunnen me in elk geval nergens mee helpen. Ze wisten hiervan, maar vinden het onnodig om dit ergens kenbaar te maken. Dit geintje van MS kost me dus al snel 150 Euro, omdat een dolbysurround setje dit minimaal kost. Omruilen kan ook niet. Daar doen ze niet aan. Als ik deze xbox opstuur dan krijg ik een vergelijkbare xbox terug. Dus zonder hdmi ingang. Mijn vraag is heeft iemand een betere oplossing? Groetjes Thijs
Geintje van MS? Je kan Microsoft toch niet kwalijk nemen dat Philips tv's op de markt brengt die niet werken met de xbox?
Hoe vervelend het ook is, ik denk dat het probleem meer bij Philips ligt dan bij Microsoft zelf. Heb je al geprobeerd Philips te bellen met een oplossing? Of je zou een klacht naar de consumentenbond kunnen sturen over dit probleem, want dit gaat natuurlijk nergens over.
Same here. Waarschijnlijk heb je hem gewoon niet goed aangesloten! ik had bij het aansluiten (heb hem ook nog maar een tijdej (eentje uit de 9000 serie) ook even moeten kijken hoe en wat maar hij deed het prima. Gewoon een oude xbox zonder HDMI. Nu is hij kapot en heb ik er wel een met HDMI en deze doet het ook prima. Dit is echt niet waar neem ik aan dan hadden we het vaker gehoord!
Je moet ook, naast de component video kabels, óók de audio kabels aansluiten :b: Ik denk dat je je best gaat schamen als het straks werkt
Ik heb gisteren microsoft gebeld. De jongeman aan de lijn zei dat Philips ambilight de enigste tv is waarbij dit probleem zich voordoet. Waarom zou ik hier over liegen. Voor de duidelijkheid: Ik heb hem aan gesloten met de componenten kabel Groen Blauw en Rood. En rood en wit voor het geluid. (alle mogelijke combinatie's heb ik gehad) Ook heb ik twee dagen met de instellingen van zowel de tv als de xbox liggen stoeien. Geen resultaat.
Ik wou dat ik me daarvoor kon schamen. Dan werkte het tenminste. Maar ik heb zowel de component video kabels als de audio kabels aan gesloten.
ik heb zelf geen ambilight, maar ik neem aan als je via je componenten aansluitingen speelt dat je de tv wel moet laten weten dat hij het geluid van de tulp stekkertjes moete nemem. kun je mogelijk instellen in menu.
Ter aanvullende informatie: Ik heb hem nu aangesloten op deze philips ambilight 32PFL9632D/10. Ik had hem eerst aangesloten op een Philips plasma scherm 42PFP5332/10. Hierop werkte hij wel goed met dezelfde kabels. Dus ik weet wel hoe ik hem moet aansluiten. Verder kan ik er via google weinig tot niks over vinden. Tenminste niet specifiek over de philips ambilight. Wel over problemen met geluid.
Kan het niet vinden in het menu. Misschien heeft iemand anders ook deze tv en kan hij hier posten hoe zijn instellingen staan.
als jij je xbox aansluit op de ambilight, dan gaat de video in doormiddel van de componenten kabels. je geluid wil je van die witte en rode tulp stekkertjes laten komen toch. dus als jij naar av gaat en het beeld van de xbox laat weergeven op je scherm en daarna naar menu gaat (van de tv) en dan bij geluid kijken en instellen dat het van de tulp stekkertjes moet komen. heb ook een philips hdtv en daar kan zulke dingen wel instellen. succes
Misschien dat ik inderdaad te vroeg microsoft beschuldig. Ik probeer alleen uit te zoeken waar het probleem ligt. En dit op te lossen met behulp van jullie. Maar microsoft geeft dit probleem wel degelijk toe. Ik heb ook gevraagd, waarom ze dit probleem dan niet bekend maken., maar kreeg hier als antwoord op dat ze daar niet aan kunnen beginnen.
http://www.ruwebit.net/article/257 Wel jammer dat Philips voor de component aansluiting de audio-ingang heeft uitgevoerd als contra-jackplug. Daardoor moest ik zelf wat solderen om het geluid van de PS3 (tulp) naar de TV te leiden (dit geldt niet wanneer je de PS3 via een HDMI kabel aansluit). dit gaat dan wel over een ps3 maar maakt in dit geval niet uit
K zou gewoon de klantenservice van philips ff bellen, die mensen daar zouden je verder moeten kunnen helpen, dat is hun baan tenslotte
Inderdaad maar als ik hem gewoon av aansluit dan heb ik wel geluid. Dat is het rare. Nadeel daarvan is dat ik slechte beeld kwaliteit heb. Ik heb beneden ook een philips HD plasma staan en hierbij heb ik geen problemen
Wat kan ik hier dan uit opmaken? Dat als ik een splitter van 6,35mm naar 2 tulpcontra gebruik dat mijn probleem opgelost is???? (zoals op deze helemaal onderaan de pagina te zien is http://www.stofzuigerzakken-online.nl/contents/nl/d2319.html splitter 6,35mm naar 2 tulp contra) Of moet ik de splitter 1 jack naar 2 tulp contra hebben??? Ook te zien op dezelfde site. Ik denk deze.