Dragon Age: Origins [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja ondanks de negatieve reviews blijf ik nog steeds interesse in de game hebben, ik hoor ook genoeg positieve dingen over de game van mensen op andere forums en die zeggen weer dat reviews te negatief zijn. Maar ik denk wel dat het DAO word. Ik weet nou de dingen die ik wilde weten, ik heb de videos van de Xbox 360 versie gezien , dus ik heb geen vragen meer eigenlijk ;)
     
  2. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    het zijn trouwens 3 rassen.

    Mage is geen ras. Maar als je mage kiest bepaalt dat wel je achtergrond aangezien mages apart opgroeien in een school, nee geen harry potter ;)

    Alleen kunnen dwergen geen mage worden
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Dit zegt iemand anders op een forum over de Dwarf.


    I believe the game is at it's best if you pick a dwarf noble, all origins fail in comparison.

    Dwarfs can be warriors and rogues, just like the other races.

    But, I sincerely believe that the dwarf noble makes the game the best it can be, in regards to plot. It is also the best, and longest origin.

    I don't want to spoil anything, but you'll see if you make one. My main is a dwarf noble and I really enjoyed it.
     
  4. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Haha nou ik zat net ff Playtrough 114 te kijken en hij heeft zo te zien 7 injuries dus al 7x down gegaan. Dus lijkt me sterk als hij niet een keer dood is gegaan in zijn hele playtrough.
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Aaah ok dan, hehe. Ja ik heb uiteraard niet alle 114 gekeken, no fucking way. Das ten eerste zonde, want je spoilt alles voor jezelf en het zou gekken werk zijn ;)
     
  6. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Denk wel dat je veel plezier zult beleven met DA, BigKabuto. Het leukste aan de game vind ik het bouwen en samenstellen van een perfect team.
     
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik speel ook als een dwarven noble warrior en ik vind het verhaaltechnisch wel goed op elkaar aansluiten. Vooral het begin en dan de terugkeer naar de dwarven city en dungeons. De gebeurtenissen volgen elkaar echt op. Hoe dat bij de andere origin stories is weet ik, die heb ik nog niet gespeeld.
    Maar de dwarven noble warrior bevalt mij erg goed!

    EDIT:
    Ik equip mijn rogue (leliane) standaard met twee daggers. Is het hier ook zo dat dit de preferred weapons zijn voor een rogue? Of kan ik haar ook andere 1h weapons geven? Die doen nl wel meer damage!
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2009
  8. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik ben nu in Denerim geweest en zoveel mogelijk quests gedaan, maar een aantal locaties in de stad blijft locked, oa dat elven gedeelte en de arl. Hoe en wanneer krijg ik toegang tot die delen ?
     
  9. Ashavan

    Ashavan Guest

    Aan het einde zo'n beetje.
     
  10. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    over dat dwarven noble, ik vind dat verhaal idd erg goed. maar degene die ik heb gespeeld zijn ook heel sterk! de human noble bijv.
    ik zag die vader pas een minuut en ik vond het al jammer dat ie doodging.. :
    ik vind de meeste origin stories gewoon erg goed, sommige wat langer als anderen, maar gewoon goed :thumbs:
     
  11. Ashavan

    Ashavan Guest

    Origin stories vind ik wel aardig. Het heeft veel potentie, maar als je verder in de game komt is het verhaal verder best zwak uitgewerkt en dat is jammer. Net zoals die dwarf noble wat erg goed begon en dan bij terug komst in Orzammar eigenlijk tegen viel. Er zat meer in.
     
  12. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Zat het me ook af te vragen maar heeft allebei STR modifier dus denk dat 1h ook zou kunnen. Nu weer wat verder met me Human Noble Dual Wield Warrior, vind het leuk spelen zo ver.

    Over de Origins vind ik veel goed uitgewerkt tot inderdaad verder in het verhaal. Oude keuzes komen voor mijn gevoel te weinig terug in het verhaal. Vond verder de Dalish Elves Origin, Mage Tower tegenvallen. Had ook wel leuk gevonden een 2e mage origin dat je weggejaagt word door templars of je ouders door templars gevangen genomen worden.

    Moet nog ff kijken of Elven City origin veranderd wanneer je man/vrouw bent al wel met een vrouw gespeeld daar en vond het een gave origin.
     
  13. Ashavan

    Ashavan Guest

    De Origins zoals Mage merk je hoe erg de RailRoad van het verhaal wel niet is. Maakt niet uit welke keus je maakt...je wordt gewoon gedwongen om een bepaalde kant op te gaan. Dat terwijl ik in mijn gedachten een andere manier had bedacht om manipulatief en evil te zijn naar Jowan en co. Beetje jammer.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het spel NOG niet binnen :mad:

    Gelukkig heeft Ebay tegenwoordig prima koperbescherming via Paypal. Het spel is de 27e verzonden vanuit Timboetoe.

    Voor mij iig geen Dwarf. Zou ongetwijfeld een prima karakter zijn maar doe mij maar magie. Wordt dus een Noble Elf, gewoon omdat het kan :)
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    ben een Dalish Rogue/Duelist/Ranger begonnen. Nieuwe poging om het goed te doen. Heb oefening gehad met Leliane. Speel op Hard, ben lvl 8 en pas 2x dood gegaan. Dat was meer omdat ik even niet zat op te letten. Heb ook meerdere keren moeilijkheidsgraad bekeken om zeker te zijn dat het niet normal, maar hard was omdat het vrij simpel is op moment.

    Elk gevecht is hetzelfde. Shale en Allistair zijn de tanks. Morrigan op afstand met haar debilitator/heal spells. Ik als female rogue met dual weapon sword/dagger. De tanks pakken tegenstanders op en ik ga er dan in. Eerst Riposte om te stunnen. Komen ze bij dan stunnen met een rogue skill. Voor je het weet zijn ze dood.

    Potion gebruik is nu minder dan eerdere rogues. Toch vind ik Rogues nog steeds traag. Je bent hele tijd bezig met stealen wat weinig opleverd en traps disarmen kost ook tijd en snelheid.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2009
  16. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een vraagje, voor het geval iemand het weet.
    in het begin van the mage tower, zit er in zon bibliotheekkamer een soort raadsel.
    er zijn 3 summoning circles en je moet in een bepaalde volgorde objecten activeren in die kamer. ik heb de eerste cirkel al gedaan, en er kwam een soort konijn uit die vervolgens meteen doodging. ik kom bij die 2e cirkel niet verder.

    iemand die weet hoe het moet?
     
  17. Cyfax

    Cyfax Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is kan je in je codex onder het kopje quest-related opzoeken wat je moet doen. Het stuk dat je moet hebben heet 'Summoning Sciences'.

    Helemaal zeker weten doe ik het niet en controleren kan ik het niet omdat ik op werk ben. Ik dacht dat het eerst Altar > Beast compendium lezen > Beeld aanraken > Summoning Circle.

    3de is nog iets groter, maar goed het beste kan je gewoon in het codex kijken :)
     
  18. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben er achter, ik heb net zolang geprobeerd tot het me lukte, het is een soort kotor'ish puzzel =P
    ik kwam er ook achter dat in de kamer erna een boek ligt, met precies wat je moet doen |:- ach wel, dat is alleen maar een compliment naar mijn puzzle solving skills i guess :+
     
  19. Ashavan

    Ashavan Guest

    die quest heb ik nog niet gedaan. Kwam er bij deze playthrough pas achter dat er een Chasind Trail was in de karcari wilds. Dus heel die trail gevolgd en vond zo'n vage Chasind helm e.d.

    Deze playthrough ga ik wel proberen ALLE quests te voltooien en niet dat er nog een stuk of 10 onvoltooid blijven.

    Met me rogue meteen naar Sepulcher's Pass gegaan om de control Rod van Shale te halen. Niet alleen voor Shale, maar in dat dorpje heb je ook een bronze key op zo'n village corpse. Die key kun je dan gebruiken om een chest te openen en de beste dagger off hand weapon in het spel te krijgen. Heeft 2 enchantment slots die ik ga gebruiken voor wat Grandmaster shizzle :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2009
  20. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Die Olaf's cheese knife? Die is niet bijzonder goed.

    Beste dagger is die ene die je van zo'n merchant kan kopen voor 125 gold ofzo. Overigens kan je net zo goed twee zwaarden nemen. Twee axes zorgen voor wel erg langzame attack speed.

    Nog een andere vraag:
    Kan een mage ook zowel cold als fire weapons (tegelijk dus) chanten op de party members? Of heb je dan 2 mages nodig?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina