Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Dude, that's a no-brainer.

JA

2. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Haha.

Zelf een GD580 van Creative. Misschien niet de beste. Maar is perfect voor mij. Lekker geluid, surround werkt lekker en subwoofer kan ik nooit echt hard zetten. Staat meestal op 1/2 van de 6 :+ Kut huis, van hout en je hoort alles hier :mad:

3. ndw

ndw Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb z5500 en heb deze via een optische kabel in mijn component kabel gestoken... als ik mijn HDMI kabel gebruik en zo mijn xbox aansluit op mijn TV hoe krijg ik dan digitaal geluid? zit geen optische uitgang op xbox zelf?

4. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Niet op de pijl letten. Gewoon plaatje gezien waar je aan de Rechterkant van de kabel een Optical ingang ziet. Daar gaat de kabel in en dan gewoon selecteren in het X360 menu.

5. ndw

ndw Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ja dat is mijn vraag niet, zo heb ik het al... maar waarom zit er dan in godsnaam een hdmi aansluiting in die xbox als je die niet eens in combinatie kan gebruiken met een optische kabel

6. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Dat staat ook in de startpost beschreven, MS heeft daar een mooie dongle voor die wel in combinatie met HDMI valt te gebruiken. Deze dongle was altijd rond de 50 euro, maar je kan hem nu "al" krijgen voor 25. Als je de startpost leest zul je zien dat er ook een goedkope fix is :)

De antwoord op je laatste vraag:

Het gaat allemaal om geld, MS == Geld

EDIT:

Die dus, heb er zelf eentje op de kop kunnen tikken voor 10 euro via ebay :9

Laatst bewerkt: 7 dec 2009
  7. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Deal Extreme heeft ze ook voor 5,40 dollar. De koersen zijn in je voordeel :)

Laatst bewerkt: 7 dec 2009
  8. Binkie

Binkie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje.

Ik heb hier een Z5500 staan maar die zou ik graag aansluiten op me tv.

Mijn tv heeft een tulp uitgaan voor het geluid maar welke kabel kan ik het beste halen om deze aan te sluiten????

9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Alleen heb je dan kans dat je xbox opnieuw opstart als je de tv uitzet terwijl de xbox aanstaat. En als je dan je TV opnieuw aanzet dan restart die. Weet niet hoe het komt. Waarschijnlijk omdat beeld en geluid door de hdmi gaat. maar als je dan je tv weer aanzet, dan moet ie switchen naar alleen beeld. Weet niet echt hoe het verder gaat.

10. TStooker NL

TStooker NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ik gebruik de genoemde dongel icm hdmi voor beeld. Alleen nu krijg ik zowel via mijn tv (hdmi) als via mijn harman kardon set (die optical is aangesloten) geluid. Das toch wel heel erg raar? Het is ook vervelend want het geluid loopt niet synchroom dus ik moet elke keer mijn tv geluid op 0 zetten.

Toen ik mijn ps3 had aangeloten (optical) gaf alleen de harman kardon set geluid en dat lijkt me ook het meest logisch toch?

Zie ik misschien iets over het hoofd?

11. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Mjah, had het gelezen van jouw. De xbox hoort niet opnieuw op te starten, na het lezen van je post (voor het kopen van een dongle) heb ik even gegoogled en het er maar op gegokt. Helaas heb ik nog niks om uit te proberen of het bij mij wel goed werkt :mad:

Ik zou het wel stereo aan kunnen sluiten, maar misschien heeft het met het optische geluid in combinatie met hdmi te maken?

Ik heb er dus echt geen verstand van :9

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Komt door de xbox, als jij bij je ps3 optisch instelt als geluid, dan stuurt deze niks via hdmi door. Xbox doet dit wel. En dat is het probleem :)

13. TStooker NL

Leuk Bevonden:
    2
    Dus daar is niks aan te doen? Dacht ik al een beetje want ik zat al een beetje te snuffelen in de instellingen. Lastig, maar niet meer dan dat. Thx voor je reply

14. karrsten

karrsten Member

Leuk Bevonden:
    0
    is dolby iets anders dan surround sound? :eek: En het is dus echt niet mogelijk om mijn Logitech G51 set aan te sluiten op mijn xbox? / beamer ?

15. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan je G51 wel aansluiten, maar je kan er geen echte surround uitkrijgen, omdat er geen optical aansluiting opzit. Als je 'm aansluit heb je gewoon stereo geluid uit alle 5 de speakers.

16. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    We hebben het over Dolby Digitaal 5.1 ;)
    Je hebt heel veel soorten Dolby geluiden.

De goedkope 5.1 setjes zijn eigenlijk bedoelt om aangesloten te worden op een 5.1 geluidkaart van een pc , voor een Xbox360 of PS3 zijn ze helemaal niet geschikt.

Voor een 5.1 speakerset met een optische ingang ben je minimaal € 250 kwijt.

17. TStooker NL

Leuk Bevonden:
    2
    vraagje je kunt de geluidsinstellingen van de xbox instellen op digital stereo, dolby digital 5.1 en dolby digital 5.1 met WMA. Wat is de laatste optie?

Ik heb die maar gekozen omdat ik een vrij hoogwaardige set heb, maar geen idee wat wma is en waar het voor gebruikt wordt.

18. MonkeyBrainsNL

MonkeyBrainsNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    WMA = Windows Media Audio.. Dan speelt die WMA files ook in 5.1 af, deze instelling kun je gewoon laten staan.. Heeft niks met beter of minder geluid te maken.._0/

19. SaaMocin

SaaMocin Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Allen,

Waarschschijnlijk is deze vraag reeds gesteld en beantwoord.
    Het is me helaas niet gelukt het antwoord te vinden.

Mijn vraag:
    Is het mogelijk om het geluidsignaal van mijn Xbox door te lussen via HDMI naar mijn TV en dan via de digitale uitgang naar mijn laatst vrije digitale ingang van mijn versterker?
    En dan liefts zonder al te veel geluidverlies en (lag?).
    Ik had al wat gelezen over een switch, maar iedere keer aan een knop draaien om het geluid van DVD of Xbox te krijgen lijkt me niet handig.

Setup:
    Xbox elite
    Samsung LED tv 7020
    Panasonic 5.1 (type ??) versterker

20. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Dat kan wel maar t is geen goede oplossing.

Je tv downmixed de 5.1 terug naar stereo en stuurt dit optisch uit. Je hebt dan dus geen surround.

Als je receiver geen hdmi input hebt, dan moet je een optische kabel vanaf de xbox naar je receiver doen.
    Hoe je dit moet doen staat in de startpost;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina