Dragon Age: Origins [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Wat ik me ook afvraag is als je twee mages hebt en die casten alle twee bijvoorbeeld Tempest (AoE), is de damage dan cumulatief of telt het maar als gewoon 1 Tempest ?

    Enne, hoe kun je een petrified enemy one-shotten? Of kan dat niet.

    Verder zag ik dat er een achievement is dat je main char een single attack damage doet van 250! Dat haal ik echt niet. Ik zit nu rond de 100. Overigens loop ik met mijn warrior al vanaf bijna het begin met dezelfde two-hander. Ik vind dat er erg weinig two-handers in het spelk voorbij komen en al helemaal niet met enige stats erop....
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2009
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Volgens mij doen rogues nog steeds het meeste damage met twee dolken en een heleboel punten in dex + cunning + Lethality.
     
  3. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Blijkt dat je die achievement het beste met een archer kan halen, kan meeste damage dealen per schot.
     
  4. ThaBest

    ThaBest Active Member

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik had die inderdaad met mijn archer (Ranger/Bard) gehaald, ik denk dat mijn hoogste ergens rond de 300 zat...ik weet niet meer welke skill het precies was, maar volgens mij iets van critical shot ofzo...kom je in ieder geval elke keer wel boven de 200 mee.
     
  5. Cyfax

    Cyfax Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de heavy-hitter achievement ook op m'n Rogue/Archer gehaald, direct voor Master Archer en Arrow of Slaying gaan en je hebt de achievement zo :)
    Ik meen dat ik hem rond level 8 of 9 al gehaald had dus je hoeft er ook niet vreselijk lang voor te spelen, m'n huidige record met arrow of slaying is 313 geloof ik.
     
  6. Valorite

    Valorite Information = Power

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had toevallig gisteren die achievement gehaald met mijn mage. Dus ik level up en toen mocht ik een nieuwe talent uitkiezen ( Mana clash ) en die had ik nog nooit gehad, deed ik ineens over de 300 dmg tegen een elite blood mage 8)
     
  7. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    dat deed hem ook voor mij, ik was net een lvl up en arrow of slaying gekozen, en ik deed direct 250 - 300 damage! ziek! was net in de proving, had in eén schot en een kick de silent sister dood ^^
     
  8. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Mja, mijn main is een warrior, 2-handed specced, dus ik ga voor damage, maar ik loop al sinds het begin van het spel met dezelfde longsword rond met base dmg van 14. Die 250 ga ik never nooit halen met deze warrior...
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Met een dual wield rogue ga ik dat ook niet halen. Hij deelt veel snelle klappen uit, met veel damage (nog meer bij een backstab). Maar geen extra zware klap die ooit zo hoog zal komen (denk ik).

    EDIT: Nice, er is inmiddels een tweede patch uitgekomen. De inhoud van patches wordt meestal niet uitgebreid medegedeeld op de consoles, dus vandaar hier een lijstje. Patch 1.02 wijzigt de volgende zaken (voor de console versie geldt alles minus het stukje met "PC specific"):

    ================================

    Balance

    •Daggers now apply 0.5 points of damage per additional point in dexterity and 0.5 points of damage per additional point in strength, as originally intended. This increases dagger damage for high-dexterity characters.
    • During combat, mana or stamina reserves now correctly regenerate more quickly when reserves are low. This allows players to occasionally use an talent or spell in the later stages of lengthy fights.
    • When exploring, mana and stamina now regenerate more quickly at higher character levels. This reduces downtime between fights.
    • The spells Force Field, Crushing Prison, Cone of Cold, and Blizzard now have shorter durations and/or longer cooldowns. This ensures that combatants can no longer stun-lock each other by repeatedly casting the same spell.
    • The cooldowns for several low-level sustained abilities are now shorter. This ensures that players are not penalized for accidentally deactivating them.
    • Certain battles were not scaling properly, resulting in excessively difficult fights. They now scale as intended.
    • Enemy corpses now drop health poultices and money more appropriately, resulting in less clutter in the player's inventory.

    Gameplay

    • In rare cases, enemy corpses were selectable when they contained no loot. This no longer occurs.
    • Party members whose combat tactics were set to defensive behavior no longer stop attacking after using a spell or talent.
    • In rare cases, combat tactics conditions could fail to determine whether a character had enough mana or stamina to use an ability. This no longer occurs.
    • The Rally talent no longer repeats its audio effect if it is active during certain conversations.
    • The Rally talent no longer deactivates upon area transitions or conversations.
    • The Shimmering Shield spell now deactivates when the character is out of mana.

    Plot *Spoiler Warning*

    • Promotional downloadable content items now remain in the player's inventory when standard items are removed at the end of the dwarf noble origin.
    • Repeatedly talking to Duncan after gathering the vials in the Korcari Wilds but not the treaties no longer provides duplicate experience.
    • Leliana's personal plot can now be completed if the player substantially increased her approval (through gifts) before talking to her.
    • During the siege of Redcliffe, enemies are no longer able to spawn in locations that would break the plot.
    • Bann Teagan no longer disappears when he is supposed to be accessible during Urn of Sacred Ashes.

    PC Specific

    • Controlling a summoned creature (like a ranger's pets) during certain special area transitions no longer results in odd behavior.
    • Creating a character in a custom module did not create a folder for saves. This could result in corruption of main campaign saves. This no longer occurs.
    • In some cases, the class icon was set incorrectly for characters imported from the downloadable Character Creator. This no longer occurs.
    • The options menu now includes a setting to automatically download previously purchased content that is not currently installed.
    • After installing new downloadable content, the game now always reminds the user to restart the game.
    • The icons for some promotional downloadable content items were missing. They now appear correctly.
    • The screenshot upload GUI would stop working from time to time on the client. There was a memory override that was fixed. It is a client fix. It doesn't affect the other problems we have seen on the server.


    ================================

    Bron: Gamebanshee.com
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2009
  10. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    kijk goed nieuws. Met name m.b.t. de rogues

    Helaas ben ik nu al met mijn warrior redelijk ver :p
     
  11. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    goed nieuws indeed, maar dit is dus ook voor de 360 versie? ik heb namelijk geen update scherm gezien!
     
  12. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Hoe krijg ik een romance with Leliane? Volgens mij staat haar balkje op 100% door vele gifts (met name mbt andraste), maar ik krijg van haar niet een quest ofzo. Wel heb ik veel conversations gehad en een daarvan eindigde met een kiss (wow! ;)).
    Maar that's it, dusse...ik mis ergens iets, maar watte.

    Alles wat ik nog uit haar krijg is 'I'm with you'. Duh!

    Help me :D!
     
  13. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ga naar je party camp waarschijnlijk kun je daar met haar sexen
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
  15. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Nee, dus. Alleen dat rotte 'I'm with you'. En gifts leveren geen punten meer op. DUnno wut to dooooo! 8)

    EDIT:
    ik heb ieg nog geen update gehad...
     
  16. Tript

    Tript Levensgenieter

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    0
    hee, naa wat goede verhalen gelezen ook vandaag dit spel gekocht, net wel een stukje ingelezen in het boekje maar toch wat vragen:

    - is het de bedoeling dat je actief switcht in je party? en/of voeren zij zelf ook hun ''talenten'' uit?
    - hoe pas je een taktiek toe?

    alvast bedankt!
    :)
     
  17. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Allebei, van te voren bepaal je de standaard tactics die ze uitvoeren(welke talents ze uitvoeren in bepaalde situaties etc.). Maar wanneer de game wat moeilijker wordt is het verstandig om meerdere characters te gaan besturen. Ligt een beetje aan de situatie en persoonlijke voorkeur.
    1. observeren
    2. nadenken
    3. uitvoeren

    8)

    Heb je die quest van haar al gedaan? En anders later gewoon weer proberen, komt van zelf goed.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2009
  18. Cyfax

    Cyfax Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmpf ik wil die DLC/updates ook, maar heb hier geen internet :mad: Nog 2 weken wachten en dan kan ik ook Shale etc. gaan halen.

    Over tactics, mijn eerste playthrough heb ik vrijwel alleen maar gedaan met de tactics die automatisch gemaakt worden.

    Nu bij m'n 2de playthrough ben ik wel wat meer tactics zelf in gaan stellen om het allemaal net wat soepeler te laten lopen. In het geval van Wynne bijvoorbeeld, als je haar eigen tactics aanhoudt blaast ze haar mana in het begin van een gevecht er al doorheen en is het daarna potions burnen. Door het zelf in te stellen is mijn potion gebruik vele malen lager dan bij m'n eerste playthrough.

    Hoe je je tactics ook instelt, ik zou wel altijd op de healthbars blijven letten..het is me al vaak genoeg voorgekomen dat een heal oid net te laat aankomt of een character te laat reageert en dus doodgaan terwijl ik ze had kunnen redden door even zelf naar het character te switchen en een potion in te nemen.
     
  19. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Daarom moet je health potion regel ook de eerste zijn. Dan voeren ze niet eerst 6 skills uit voordat ze die health potion nemen.
     
  20. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18

    Shale is wel sterk enzo maar helemaal niet leuk om te equipen met dingen. Netzoiets als Dog heeft hij zijn eigen dingen en moet zeggen niet echt hele interresante skills. Loop liever met twee mages, een warrior (ik) en me rogue (kan niet tegen dichte kisten)

    btw voor de warriors onder jullie. Gooien jullie veel in dex en willpower?
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina