Divinity II: Ego Draconis

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 9 aug 2008.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Tsja, dat krijg je als de game daar als eerste uitkomt. :+

    Ik heb net in het logbook gekeken, en ik heb zo een 70 quests daar staan. Een paar in het rood omdat ik bv. een 'verkeerde' keuze heb gemaakt.

    • Quest A
    • Quest B
      • Quest B1
      • Quest B2
      • Quest B3
      • Quest B4
    • Quest C
    • Quest D
    • Quest E
    Dan heb ik alleen de zwarte puntjes geteld, en niet de doorzichtige. Anders zou het dus nog meer zijn.

    De save die ik heb geladen is
    dat ik in de Arena ben; ik heb net alle vroegere vijanden opnieuw verslagen.


    Fotootjes. :+
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    De arena vond ik super makkelijk. Des te groter was mijn schrik toen het eind gevecht begon. Wat een verschil in moeilijkheidsgraad.
    Ik heb het laatst nogmaals geprobeerd op normal, maar no way dat dat gaat lukken. Ik heb zelfs bijna geen tijd om potions achterover te kwakken
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Vond ik ook. Ik had het laatste allemaal weer op Normal gedaan, en dat ging allemaal behoorlijk simpel.
    Dat eindgevecht was gewoon niet leuk meer... Een paar keer geprobeerd, maar ja... na de 23e poging dacht ik... fuck it... Het moet wel leuk blijven. :+ Terug op Easy gezet dus, en ze allemaal even afgeranseld. Dat was eigenlijk weer té gemakkelijk.

    Kuteinde trouwens. :mad:
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Lucky you. :+

     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Dat riekt naar doorgestoken kaart :cool: _0/
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Nope. :) Alle goede inzendingen gaan door een programma op de website. Ik bekijk net ff de lijst aan prijsvragen, die van Divinity is zelfs nummer 104! En ik kan me alleen herinneren dat Cookie ooit eens wat gewonnen heeft.
    So don't worry, misschien win jij volgende keer wel. ;)
     
  8. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    hoe is het gevechtsysteem in deze game eigenlijk, is het net als oblivion of?
     
  9. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Haha! ik zat maar wat te plagen :)

    Enne, zeker weten dat ik nooit wat win! Ik heb nog nooit meegedaan en zal dat waarschijnlijk ook niet snel doen. Hier komt een bekentenis: ik kom nooit op de homepage/gewone site, alleen maar op het forum :)

    Het is wel vergelijkbaar, al moet ik zeggen dat ik niet precies meer weet hoe het in oblivion gaat. In DivII kun je geheel naar keuze aanvalmogelijkheden onder de (A)(B)(X)(Y) knoppen zetten
    en ook nog eens 4 onder de 4 kanten van de d-pad (daar had iik abilities en healing op gezet). Ik vind de besturing erg goed.
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2009
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Eigenlijk is het helemaal niet zoals Oblivion. Zoals Gakkie boven mij zegt, je plaatst aanvallen, items of spells op de knop die je er zelf voor wilt gebruiken. Je hebt per wapen maar één soort aanval, maar kan er wel spells mee gebruiken. Het is dus niet zo dat je kan blocken of een power attack doet. Je kan bijvoorbeeld B gebruiken om je boog te schieten, en het knopje naar Rechts om een magische spreuk te doen die je boog gebruikt.

    Gelukkig maar!

    Foei! ;)
     
  11. KhaosFoShow

    KhaosFoShow Ad Fundum!

    Berichten:
    334
    Leuk Bevonden:
    0
    Grmbl, ik wou winnen stomme random script. :+
     
  12. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach die "G"-punten, mij interesseren die niet zoveel lol ... ik ga in de allereerste plaats om me met Divinity II te amuseren en te genieten van dit spel dat ik steeds beter vind des te mee rik het speel! En ik heb op z'n minst nu al zo'n 70 uren gespeeld!
    Ik zal erbij zeggen: ik neem wel mijn tijd en lees alle boeken, onderzoek veel dingen vrij grondig! Mijn stijl ;) ... én ik ben van nature trager dan de gemiddelde persoon, daar ben ik mee geboren .. met dat trager zijn bedoel ik ;) ...
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2009
  13. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Goed om te lezen dat het je zo goed bevalt. Ik vond het ook een uiters vermakelijke game als je er eenmaal inzit. Het tweede deel, de fjords, vond ik echt erg leuk om te doen!
     
  14. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik vragen waarom jij de Orobas Fjords aangeeft als "het tweede deel"?

    Ik ben gewoon vanaf Brocken Valley naar de Orobas Fjords gegaan, toen ik ongeveer level 13 had en heb toen de vijanden kunnen verslagen(level 18!) tot aan het volgende "waypoint scrine" ! ;) ... Daarna heb ik nog andere nieuwe plekjes ontdekt in Brocken Valley en nog quests opgelost en ben ik dan pas naar de Maxos Temple gegaan .. toen was ik rond level 17 à 18 ... Doorgestoten naar Sentinel Islands ... weer heel wat nieuwe leuke quests ontdekt .... en daarna opnieuw naar de Orobas Fjords geweest .... dan weer op Sentinel Islands samen met Sassan op naar de Battle Tower ... Maar nu eerst nog 1 quest in Brocken Valley die ik wil oplossen, de quest voor Naberius (Vigor Mortis) .. daarvoor zou ik in een "Ore mine" moeten gaan zoeken naar een voorwerp ... Dat ga ik nu eerstvolgende doen ;) ...

    _0/
     
  15. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Dat komt denk ik omdat ik eerst BV volledig had uitgekamd en alles daar had gedaan. Vervolgens de Maxos temple en dan Sentinal Island en de battletower. Ik kwam dus pas in de Fjords toen ik mijn dragon form had. Dat voelde voor mij als de tweede helft :) Maar zoals je ziet kun je zelf in grote mate hoe en in welke volgorde je het spel speelt en dat is ook een van de sterke punten van het spel vind ik!
     
  16. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad Gakkie ;)

    Maar hoe heb jij dan die quest(Vigor Mortis) voor Naberius, die in Brocken Valley te vinden is, kunnen oplossen? Want daar is dan toch alles vergiftigd nadat je Laiken hebt gedood? En naar ik heb gelezen zou de oplossing voor die quest in de Orobas Fjord liggen ... Maar dan moet je wél terug bij Naberius geraken zonder te sterven door het vergif... om de quest te volbrengen.

    Of klopt dit niet wat ik zeg?
     
  17. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Gisteren deze game gekocht, omdat ik Dragon Age vind tegenvallen. Nu toch al ruim wat uurtjes erin zitten (level 10) en moet zeggen dat de game behoorlijk hardcore is. Zelfs op de laagste moeilijkheidsgraad vind ik deze game nog best lastig. Tot ik eindelijk wat betere armor vond.

    Ook de quests zijn behoorlijk lastig. Alleen de main quests geven aan waar je naartoe moet, niet anders.

    Ik heb nog een vraag; hoe kan je die formula's gebruiken? Ik heb er diverse met de juiste ingrediënten, maar kan er niets mee.
     
  18. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik vind DivII ook beter dan DA:eek: en vind die laatste ook zwaar tegenvallen.
    DivII is van tijd tot tijd best pittig op normal ieg, maar gewoon alles doen en verkennen en je wordt vanzelf sterk genoeg. In tegenstelling tot DA:eek: zijn de monsters niet met jouw level gescaled, dus als je eerst ergens leveltjes haalt en dan terug gaat naar een moeilijk gebied, dan kun je wat levels hoger zijn dan de mobs, wat weer scheelt!

    Dat je het zelf moet uitzoeken met quest en goed clues moet zoeken in books, notes en meer vond ik erg leuk. Ik heb constant pen en papier bij de hand gehad :D

    Die formules kon je dacht ik alleen gebruiken bij een alchemist. In BV zit er in onder het huis van de molenaar (in de kelder):

    Het is zo'n dikke boom waar je mee kunt praten
     
  19. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Vooral gisteren nog een stuk gespeeld. Ben ondertussen level 15 en ben net in het 2e gebied. Voorbij de Maxos Temple. Ook wat achievements gehaald :).

    Maar wat is deze game vet. Echt zoveel beter dan Dragon Age. Hoewel er rare bugs inzitten (wat niet echt de gameplay aantast, maar meer de animatie) & de graphics niet van een al te hoog niveau zijn, is dit toch 1 van de verrassingen dit najaar. Zoniet, dé verrassing.
     
  20. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi :),

    ja, ik vind Divinity II echt heel leuk spelen op de xbox, maar ja, ik kan niet vergelijken met een andere game omdat dit mijn eerste game is die ik op de Xbox speel ;).
    Dat de graphics wat minder zijn dan op de pc, daar stoor ik me niet aan en ik vind desondanks de omgevingen prachtig! Ik speel welop een LCD-pc-flatscreen van goede kwaliteit, mogelijjk heeft ook dat een positief effect op de graphics :) !
    Ik vind persoonlijk de gameplay belangrijker dan de graphics ;).

    Ik ben ondertussen ook een Dragon Knight, dus eentje die ook als draak kan rondvliegen, heel tof, al was het wel eerst serieus wennen met de controller bij dat besturen van die draakvorm lol
     

Deel Deze Pagina