-------------------------------------------------------------------------------- Ik ben op zoek naar mystery en detective games voor de Xbox 360. Ik kan ze niet echt vinden dus dit is mijn laatste hoop. Ik bedoel dan in de richting à la Agatha Christie stijl o.i.d Vroeger had je op de PC ook wel Laura Bow. De bedoeling is dan veel dialogen en via aanwijzingen nieuwe stappen zetten en puzzels oplossen om mystery's op te lossen. CSI: Deadly Intent of Hard Evidence of Lost zijn eigenlijk de enige games die ik een beetje kan vinden in die richting. Veel denkwerk en weinig horror of geschiet. Veel mysterie, enge omgevingen en dubbelzinnige plaatsen/plekken/gebeurtenissen. Natuurlijk mag het best eng of horror zijn, maar op het moment dat je te maken hebt met wandelende zombie's die je neer moet knallen ga je denk ik al een andere genre op. Hebben mensen tips?
Misschien is Saw iets voor je. Het is wel horror, je moet puzzels oplossen om op die manier veder te komen/te overleven. Ik heb de game zelf niet dus weet niet of het een aanrader is maar volgens mij zit er aardig wat puzzel werk in. Moet jezelf maar ff kijken of je het wat vind!
Alone in the Dark Sherlock Holmes : Jack the Ripper (iets in die richting) Die twee vallen daar ook onder.
Je hebt op XBLA wel point&click adventures zoals Sam&max en Monkey island maar dit bedoel je denk ik niet.
Condemed (dl 1 of 2) misschien? Al is dat een beetje FP hakken en zagen, maar ook zitten er wel onderzoeks opdrachten in.