In GT4 was het al zo dat de wagens in replay, photomode en selectie scherm de wagens mooier leken te zijn dan in de races zelf. Je had ook een optie om verschillende tinten, layers of hoe je het noemt te kiezen voor de replay mode en tijdens het racen. Maarja, tijdens het racen kun je dan toch niet zo letten op de omgeving.
Ik kan me zelf nog herinneren dat in GT1 de replays echt geweldig eruit zagen voor die tijd.. stukken beter dan ingame, en dat is altijd al een beetje kenmerkend geweest voor GT games. Ik vindt dat altijd heel gaaf, een race rijden.. wetend dat het lekker gaat en dan die replay eens uitgebreid bekijken als triomph. \o/ wat betreft dat koenigsegg filmpje.. dat komt van een externe studio die niks met gran turismo hebben te maken, dat het model van die auto hebben genomen en dit hebben ze ervan gemaakt volgens GT5 standards (gebrek aan een beter woord). wel mooi, maar zo gedetaileerd kan wel met 1 auto, maar nog niet met 1000 autos.
Dan lijken we een beetje opelkaar qua het racen in GT, de replay was ook mijn favo onderdeel van de game. Mijn vrienden konden dat nooit snappen lol, maarja zo snap ik hun niet wat ze aan de tuning cultuur vinden. Maar de laatste tijd had ik wel behoefte aan een wat meer racegame, maar die willen maar niet komen waar Shift voor mij al heel erg in de buurt komt maar mist voor mij wel nog steeds finesse. De GT serie is wel erg gepassioneerd, wat ik wel opmerkelijk vind is dat men Forza als de game vol autopassie omschrijft alleen ikzelf merk het niet, dat wat ik in GT wel heb. In Forza kun je dan wel meer met stickers en al die poespas, maar dat vind ik dan weer niet van belang in GT omdat het daar ook nooit zo is geweest. Wel had je zoals je weet de custom voorgemaakte race uitvoeringen in deel 1 en 2, dat was tof.
Hmm, de replay keek ik eigenlijk ook nooit....bij geeneen racegame... Vind dat zonde, ik wil meteen weer verder racen!
Nee, zo mooi zal het niet gaan worden. Al komt de "screensaver" in Prologue aardig in de buurt. Ik denk dat dit ook zoiets is, als je een tijdje niks doet verschijnt er een auto die men tot in detail laat zien.
Of dit is gewoon heel simpel het "kies je auto en bekijk de auto" menu :b: Hoop dat het auto kiezen wel snel gaat. Wat mij steeds meer opvalt bij nieuwere racegames is dat het kiezen tussen auto lang duurt. Het duurt enkele secondes voordat de auto in beeld is. Ik wil NIET dat het zo mooi is dat ik er op moet wachten. Ik WIL SNEL de auto kunnen zien waar ik in ga race. En IK WIL dat de auto bij het RACEN er MOOI uitzien. Hoe de auto bij het SELECTEREN er uit zien boeit mij niet. Dat zie ik toch 10 seconden. Omhooggevallen maloten die zeggen dat iets wat je 10 seconden ziet heel mooie moet zijn in vergelijking tot de gehele race. Ken je plaats en weet dat jouw deel niet heel belangrijk is in the overall belevenis van de game.
Als je eenmaal in je wagen bent 'ingestapt' is dat natuurlijk geen probleem meer, maar ik snap je punt. Bij PGR was dat altijd erg snel als je de wagen kiest, maar dan alweer is het een veel minder complex spel natuurlijk. Wat mij stoort is de laadtijden naar het racen toe wat in de meeste racegames echt belachelijk lang duurt, weet niet of het technisch sneller zou kunnen maar op die ogenblikken mis je de cartridge periode haha.
'even' wachten nog........niet te filmen dit http://kotaku.com/5424749/gran-turismo-5-shooting-for-summer-2010
We wachten gelukkig nog niet zo lang.... Ik snap niet waarom ze dergelijke grote titels altijd weer als eerste in Japan uitbrengen en minimaal een half jaar later in de rest van de wereld. Andere games komen wel overal tegelijk uit, dus het kan wel. Achterlijk gedoe.
De PS3 die ik ooit in een ver verleden speciaal voor deze game kocht is straks allang afgeschreven als de game ooit eens uitkomt. Ik ben bijna zover dat ik het uit protest gewoon niet meer koop. Het is echt te gek voor woorden.
Nogal ja. Kijk, bij een RPG, of elk ander spel waar personages inzitten kan ik het snappen...maar zoveel is er niet te vertalen in een racegame! Nou, niet echt uit protest, maar ik weet het ook niet meer zo heel zeker. Van wat ik gewend ben van de GT serie, vind ik dat Forza er simpelweg qua gameplay gewoon overheen gaat. Tenzij GT echt met wat nieuws komt in vergelijking tot het vorige deel (ik hoop dat de stijl van GT 1 terug komt; DAT was pas top!) anders laat ik het spel lekker liggen. Het is gewoon belachelijk dat Forza er al 2 delen uit heeft weten te persen, en GT is er nog steeds niet. Het wordt wat dat betreft inderdaad tijd dat ze daar eens moeten leren dat ze dit gewoon niet meer ongestraft kunnen flikken in deze tijd!
De beste GT game vond ik deel 2, daar heb ik echt gouden herinneringen aan. Ook door de intrede van de rally stages, dat was echt supervet en Rome. Tja wat Forza betreft, nou was ik een grote fan van de eerste game. Forza 2 viel mij echt erg tegen, en eigenlijk had ik daar stiekem de 360 voor gekocht en de Bioware games. Grappig is dat ik Forza 3 de game vind die deel 2 had moeten zijn, en ik denk dat Forza 4 ook nog wel voor de 360 zal komen. Nee maar als het zo moet dan hoeft het voor mij ook niet meer wat betreft GT5, heb best geduld om op een spel te wachten maar dit!!
Importeer lekker die GT5 joh, ga echt niet wachten tot de zomer en waarschijnlijk net zoals bij GT5 prologue zal de ASIA versie gewoon weer engels zijn
kan ik me in dit geval bijna niet voorstellen...... waarom anders dat half jaar wachten? tja en voor de rest... het is balen, maar als er in juni een game komt die super is, dan kopen mensen hem toch wel. Ik ook
Maar waarom veranderen ze altijd dat intro, de Japanse is veel mooier van al die GT delen. Anyway zeker zal ik hem wel halen afgezien ik nu wel de balen heb, maar zulke dingen zijn gewoon niet leuk en verpesten het. Overgens liet GT4 ook op zich wachten, een vriend van me vond het wachten het waard en ik even ook, maar later merkte je wel dat de game wat steekjes liet vallen met die verschrikkelijke AI en laadtijden.
Zouden ze GT5 hier niet later uitbrengen omdat er in maart ook al GoW3, Heavy Rain en FF13 hier uitkomen?
Nee dat denk ik niet, GT verkoopt altijd wel maakt niet uit hoe druk en goed nieuwe titels worden uitgebracht aangezien de fanbase van GT zo groot is geworden, maarja je weet het nooit maar ik denk persoonlijk van niet.
Ik ben wel eens benieuwd of die fanbase nu ook echt kleiner is geworden door al die keren van uitstel.