[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 11]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Ferron, 23 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Shrink

    Damn kevin spacey blijft een held. Heerlijke film.
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik moet zeggen, na het zien van de volgende trailer ben ik toch ook wel ERG benieuwd geworden naar Avatar.



    Wat ik zo indrukwekkend vind aan bovenstaande trailer is dat er bijna geen woord in wordt gesproken (behalve de korte uitspraak "this is great" als de main char zijn gevoel na de transformatie omschrijft) en de muziek langzaam maar zeker opbouwt naar een climax. De beelden spreken voor zich.

    Nooit een film in 3D gezien... maar na verschillende lovende reviews te hebben gelezen is dat toch wel DE manier om Avatar te kijken. Hebben wij eigenlijk wel 3D-Max bioscopen in NL?

    Of de film nu goed is of niet, deze trailer vind ik in ieder geval erg indrukwekkend. :)

    EDIT: Hmm, YT heeft de functionaliteit uitgeschakeld om het filmpje hier te bekijken. Als je op de link clickt kom je automatisch bij de HD trailer uit.
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2009
  3. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Antichrist
    [yt]<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/OalGwvhqaGk&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/OalGwvhqaGk&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>[/yt]

    Damn. Damn. Damn! Fucking ziek, maar ook fucking goed. 'k Heb nu wel een enorme knoop in mn maag. Maar Jezus.

    /edit: 't Is eigenlijk verschrikkelijk, alles wat je ziet, en je wil het niet zien, en toch kijk je het, en kun je niet wegkijken, terwijl je eigenlijk wil wegkijken. Fantastisch.
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2009
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ja, die Von Trier kan lekker uit de hoek komen. Moet 'm nog zien though :D
     
  5. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik liep er echt al een paar weken tegen aan te hikken en ik ben blij dat ik er nu vanaf ben. :+
     
  6. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Nieuwe Friday the 13th, vorig jaar was er de nieuwe Halloween, van Rob Zombie.
    En binnenkort het vervolg daar op.
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Genoeg bioscopen in Nederland hebben 3D. Ik ga hem hopelijk volgende week in Beverwijk bekijken.
     
  8. Badstreak

    Badstreak Veteran

    Berichten:
    2.519
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik vind deze trailer beter.

    [yt]aVdO-cx-McA[/yt]

    Je hebt een Imax 3d in Pathe Arena en nu ook in Pathe Schouwburgplein Rotterdam.

    Ikzelf ga donderdag naar 3D in Eindhoven en vrijdag naar de Imax 3D in Amsterdam. \o/
     
  9. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Die trailer is echt fucking hard! Ga morgenavond naar de bioscoop toe en dan is de premiere bij ons (ook 3D) en ga kijken of ik met kameraad er heen kunnen. lijkt me zo'n vette film!!!
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2009
  10. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben echt zeer benieuwd naar die film.
    Aan de ene kant ziet het verhaal er ongeloofelijk cliché uit (Man moet spioneren bij de aliens, man krijgt medelijden, man wordt verliefd, man kiest voor de alien mannetjes). Net als de blauwe alien mannetjes, die zien er nogal gay uit (wel mooi gemaakt voor 3D hoor, daar niet van).
    Aan de andere kant is het natuurlijk wel dikke zieke 3D shit en is het van James Cameron. :)
    Edit: Een 8,4(!) op IMDB. Dat betekent misschien toch wel wat. :)
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2009
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Is altijd de eerste weken bij dergelijke blockbuster titels! Ik zou nu nog niet op die rating afgaan. Ook ik ben benieuwd hoor, daar niet van. :+
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.705
    Leuk Bevonden:
    17.923
    Loopt wss tot een mooie 7. :)
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Serieus? Ik vind deze trailer behoorlijk zwak IMO. Als ik alleen deze trailer zou hebben zien zou ik zelfs beslist kunnen hebben Avatar over te slaan.

    Waarom? Zoals Heroic, en veel professionele reviewers, al aangeven is het plot het zwakste punt aan deze film. Het doet allemaal erg denken aan Pocahontas / Dances with Wolves (held wordt met een missie uitgezet, wordt verliefd op inheems vrouwtje en neemt het uiteindelijk op tegen eigen volk). De trailer die jij laat zien legt (te)veel nadruk op het plot (met veel tekst en uitleg voor iets wat toch overduidelijk is) en komt op mij als cliché big budget blockbuster movie over. De eerste trailer die ik postte maakt die fout niet en geeft alleen maar indrukken... het plot word je wel indirect uitgelegd, maar het is voor mij veel meer een ambiance/setting trailer. En daarin ligt juist de kwaliteit van Avatar volgens veel reviews; je wordt meegesleept in de geweldig gedetailleerde wereld die Cameron presenteert. Plot be damned!
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2009
  14. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik weet niet waar iedereen het over heeft maar elke film door James (Jesus) Cameron (Christ) is meesterlijk. Heb geen twijfels (ongeacht dat de trailers me niet zozeer aanspreken) dat JC zijn 12-jaar hiatus sinds Titanic hiermee elke blockbuster-regisseur van de troon zal afstoten.

    Piranha 2 laat ik maar verder achterwege rond dit onderwerp.
     
  15. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Of Jesus (James) Christus (Cameron) heeft z'n ziel verkocht aan de duivel (grote hollywood studio met een te grote vinger in de pap).

    Maar het blijft uiteraard nog afwachten.
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    wtf, Piranha II: Flying Killers was ook vet!

    Maar eh, ik ben wel een klein beetje bang dat dit een film a la Transformers word. Meesterlijke special effects met een flinterdun verhaal.

    Maar aan de andere kant, Aliens had voor een groot deel van de film ook een vrij basic plot en dat was me destijds toch een spannend spektakelstuk. Hoe dan ook , we gaan het zien morgen. Wordt trouwens voor mij de eerste 3D film in de bios, ben wel benieuwd want ik hoor er goede dingen over. Het schijnt zelfs bagger als The Final Destination dragelijk te maken.
     
  17. Badstreak

    Badstreak Veteran

    Berichten:
    2.519
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik kan van elke film het plot wel ruk laten lijken. Het gaat er niet zo zeer om wat het plot is, maar om hoe het verteld wordt. En wat dat betreft twijfel ik niet aan Cameron. Ik irriteer me zelf eigenlijk nooit aan het verhaal(of het moet echt te slecht zijn), en daarom vind ik die andere ook beter.
     
  18. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Met 85% op RT (53 positief en 9 negatief) durf ik haast de weddenschap wel aan te gaan dat ik bij de positieve marge hoor, zelfs de negatieve berichten kunnen haast niet ontkennen dat JC op zijn minst een nieuwe, visuele terrein heeft betreden.

    @ Delphiki: Bay speelt nog in de ballenbak in vergelijking met Cameron, die echte stappen durft te maken met zijn films. Ik pluk letterlijk een citaat weg van RT:

    Dat soort reacties zul je nimmernooit bij Bay zien.
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2009
  19. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Cijfers op imdb (of rotten tomatoes for that matter) zeggen mij nooit zoveel, maar ik wordt nu toch ook wel erg benieuwd nu zelfs Empire het 5 uit 5 sterren geeft!.. en dat gebeurt niet snel. Zitten er maar zelden naast met hun beoordeling.

    dat wordt dus een must see..
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2009
  20. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Ebert geeft het 4 van de 5 sterren en vergelijkt het ook nog met zijn beleving van de eerste Star Wars film. Ok, begin nu toch iets positiever te denken er over, misschien eindelijk iemand die een film heeft gemaakt met toch een overduidelijk hollywood sausje maar zonder al te veel in te leveren op artistieke creativiteit :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina