Laptop Advies [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ziet er goed uit, jammer dat er nog vista opzit maar dat moet er dan maar bijgekocht worden. Mensen die er 'verstand'van hebben en weten of dit een goed ding is ? (Naast ali)

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ja, en de videokaart van die is sowieso 2x beter dan zo'n G105M of een GMA 4500M. Thanks for the refresh Alizor :+.

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    dus jullie raadden sowieso die aan? andere had wel 100gb meer maar denk dat 400gb wel genoeg is (heb hier ook nog 360gb hdd dus dat maakt niet uit).

4. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Een HDD is stukken makkelijker te vervangen dan een videokaart. En het lijkt me ook niet dat je binnen no time 300+ GB vol hebt, en anders plug je maar een externe HDD aan je laptop. :9

5. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had hem gekocht na 15 juli dus krijg een gratis windows 7 opgestuurd. Ga ik morgen maar even regelen. Misschien dat deze actie nog geldig is? Weet het niet zeker.

No problem, ik moet jou juist bedanken voor het vinden van die hele laptop :+

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Acer heeft toch zo'n actie dat je bij elke laptop Windows7 krijgt.
    Er staat dan standaard Vista op alleen kan je dmv je laptop te registreren win7 gratis aanvragen bij hun.

7. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Is dit een goede laptop ? Ik wil em voornamelijk gebruiken voor school en gewoon om te internetten/msn'en. Af en toe CSS dus geen nieuwe games. Kan deze btw CSS draaien ?

Asus k50 sx002v

Alles specificaties

Graag jullie meningen. ;)

Laatst bewerkt: 16 dec 2009
  8. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Ik ben op zoek naar een zeer goede gaminglaptop, het liefste 17 inch maar 15 inch ben ik ook dik tevreden mee.

Géén Acer,PB!

Budget: 2000,-

Zat te denken aan zo'n Alienware M15x maar ik hoor dat die qua prijs-kwaliteit's verhouding niet al te best uit de bus komt.

Graag jullie advies!

9. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Er zijn genoeg gamelaptops en je kunt het je zelf zo gek maken qua configuratie als je wilt.

Hier een aantal goede gamelaptops:
    XXODD
    15 inch: http://xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=466&e=1
    17 inch: http://xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=469&e=1

Deze laptops kun je zelf nog configureren en dus bijvoorbeeld extra RAM geheugen enzovoorts toevoegen.

Toshiba:
    Qosmio serie: http://nl.computers.toshiba-europe.com/innovation/family/Qosmio/96787/

Verder staat op tweakers.net een mooie aanbieding:
    http://tweakers.net/aanbod/adverten...ma-4-inch-(2-komma-8-ghz-4-gig-ssd-120g).html

Processor - Core2Duo P9700 (2,8 GHz)
    Memory 4 Gig DDR3 @1333 Mhz
    OCZ SSD Vertex 120 Gigabyte
    Videokaart - Nvidia GeForce GTX 280M (1 Gigabyte dedicated memory)

Het is weliswaar een 2e hands laptop maar dit alles krijg je voor €1500. (ik heb met die persoon gemailt).

10. Froggle

Froggle Play, or be played.

Leuk Bevonden:
    47
    Ik twijfel tussen een normale Macbook (13") en een Macbook Pro 13". Prijsverschil is 250 euro, specificaties nagenoeg het zelfde. Enige grote verschil is de behuizing die van de Macbook Pro er toch een stuk strakker uit ziet. Maar is dat het waard?

11. Grievous NL

Grievous NL Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Nieuw Dell Studio 17

Base
    Intel® Core™ i7 Mobile Processor 720QM (1,6 GHz, Turbo Mode tot 2,8 GHz, 6 MB L3-cache)

Besturingssysteem
    Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands

LCD-scherm
    17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL

Grafische kaart
    1 GB ATI Mobility Radeon HD 4650

Geheugen
    4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]

Harde schijf
    500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf

Optische stations
    Fixed Internal DVD+/-RW Slot Load Drive including Software

kan je met deze laptop een beetje alle nieuwe spellen spelen
    of kan je beter een gamelaptop kopen zoals alienware

Laatst bewerkt: 20 dec 2009
  12. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Mijn advies: http://tweakers.net/reviews/1472/6/...est-buy-guide-december-2009-gamenotebook.html

13. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Dell Studio 17 en Dell XPS 16 zijn erg goede prijs/kwaliteit laptops. Met een i7 720Q processor zul je nog wel even vooruit kunnen qua games.

Ik zou als ik jou was een XPS 16 kiezen, is wat duurder ~€1200 maar wel veel degelijker, beter scherm en betere grafische kaart.

Voor gamen is een Alienware of dergelijke natuurlijk beter maar ben je bereid om over de €1500 uit te geven aan een gamelaptop?

14. Grievous NL

Grievous NL Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    wat heb jij zelf dan lees op een paar pagina trug dat jij zelf ook aan het twijfelen was en ben je tevreden wat je hebt kwa laptop

15. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Alienware is overpriced.

16. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    I know, maar hij haalde in z'n post Alienware erbij dus daarom maakte ik die verwijzing. Betere keuze's staan in post #409 en #412 al genoemd.

Een aantal pagina's terug (pagina 25 en 26) was ik inderdaad aan het twijfelen tussen een XXODD en een XPS 16. Momenteel heb ik nog m'n Acer 8930G-644G32MN (3 maanden geleden gekocht voor €730)

prima apparaat (het is een Acer ja maar hij voelt solide aan en nog geen enkel probleem mee gehad) maar voor gamen is de CPU (2,1 Ghz) een bottleneck. Ik gebruik hem voornamelijk in bed en dan is een 18,4" laptop langs je ook niet alles. Dus daarom wilde ik 16" laptop halen die ook nog een aardig speleltje kan spelen en een XPS 16 leek me de beste keuze ( mede door i7 720Q en HD Radeon 4670 en omdat het gewoon een hele degelijke laptop is).

In Januari ga ik hem definitief bestellen, alleen wel jamme dat de levertijden van Dell 2 weken of langer zijn.. :mad:

Laatst bewerkt: 20 dec 2009
  17. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek een laptop, welke ik voornamelijk ga gebruiken voor de standaard dingen (surfen, msn, school). Wel wil ik veel dingen tegelijk doen. Daar heeft m'n huidige PC soms nogal moeite mee, dus ben ik op zoek naar iets anders. Omdat ik ini Januarie een half jaar naar Canada ga wil ik een laptop hebben ipv van een nieuwe PC. Ook wil ik wel een beetje een goede laptop, zodat ik er wel een aantal jaar mee voouruit kan.

M'n budget is +- 600 en max 700.

Dit zijn er al twee die ik zag staan bij de BCC.

ASUS: N61VG-JX006V

HP: dv6-1340ed (VL064EA)

En nog een lijstje met vergelijkbare laptops

Kan iemand mij vertellen welke van de twee (of andere) het beste is. Of misschien nog andere suggesties.

Laatst bewerkt: 29 dec 2009
  18. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Laatst bewerkt: 29 dec 2009
  19. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik zit met het volgende, ik ga voor 3 maanden naar Japan en Indonesië. Nu wil ik daarvoor een netbook aanschaffen om in contact te blijven met de mensen in Nederland en ook een blog bij te houden en dergelijke.
    Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten als ik een Netbook koop voor gebruik in die landen?
    Graag jullie advies.

20. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Volgens mij niet. Je hoeft sowieso geen UMTS ontvanger of iets erbij te halen want dat hebben ze daar toch niet. :+

Probleem is wel, je moet natuurlijk wel een (draadloos) netwerk kunnen vinden voor je überhaupt kan internetten, kan je niet beter gewoon daar naar een internetcafé? Dat kost toch geen drol daar...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina