[XOne] Mass Effect [Deel 5]

Discussie in 'Games' gestart door Chorus, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Dat ben je ook wel verplicht. Hoe moet ik anders de mensen hier adviseren. :9
     
  2. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Daar heb je een punt, maarja jij blijft 'de meneer met de Guide' lol
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Ja, gelukkig zijn er nog mensen die van die dingen houden. De guide is wel vet handig in tegenstelling tot die van Dragon Age. Alle quests staan er heel netjes in, in tegenstelling tot die warboel van Dragon Age.

    Ik kan hem je van harte aanraden. Ook al zou je normaal gesproken geen guides kopen of lezen, Prima Games maakt naast dat gewoon hele leuke en mooie boekwerkjes. Kijk maar eens of www.bol.com hem heeft.

    Je hebt PM trouwens. ;)
     
  4. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Even iets over de graphics options, als je de 2de optie kiest voor de texturen en contast van het spel gaat het allemaal net iets soepeler. Het probleem wat ik had is dat tijdens de dialogen veel haperingen in beeld kwamen, en ook met rondlopen op the Citadel ging hier en daar met vasthangers.. misschien een tip voor degeen die er ook wat problemen mee hebben. Ook bleek de texture pop up veel minder te worden. De film graine heb ik ook uit gezet, maar daar merk ik niet zoveel van.

    Nu gaat het spel iets beter, maar mijn 360 moet er wel voor werken zeg en maakt rare geluiden met het afdraaien van het spel.
     
  5. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Installeren op je HDD en je zult het verschil merken. :)
     
  7. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Die heb ik al 3 keer gehad, Thankyou verry much!!

    @Yellow, ja klopt maar moet een nieuwe halen. :9
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Neem dan gelijk die van 120 GB, dan kun je met een kabel en een disc al je content overzetten. :b:
     
  9. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Oow dat is wel lekker, bedankt voor de tip. :)
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Graag gedaan.

    Ik moest vorige week noodgedwongen mijn schijf formatteren omdat ik maar niet kon vatten waarom mijn Oblivion save niet werkte. Ik had de saves overgezet, maar die van Mass Effect en een arcade game niet.

    Ik kan dus met Mass Effect overnieuw en eerlijk gezegd heb ik daar na 500 uur spelen ofzo niet veel zin meer in. Misschien dat ik het wel doe, maar met die 695 die ik nu heb ga ik niet dat hele gat tot 1200 nog dichten. Heb op mijn vorige account dat al gedaan, maar het word me wat teveel om dat een tweede keer te doen. Ik probeer er nog zo dicht mogelijk bij te komen een keer. :x=(
     
  11. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Dat is zwaar klote dan, met Oblivion heb ik toen ook veel problemen gehad waardoor ik ook alles moest formatteren. Maar hoe zit dat verder met dat cache legen gebeuren, waar is dat goed voor want ik kom het wel eens tegen.

    Anyways, valt me op dat ik wel alleen ME zit te spelen op die hele X doos. Wat is er met racen gebeurd, wat normaal mijn favor genre is, maarja veel racespellen boeien me ook niet meer en wint ME het dit jaar als meest gespeelde game als ik de controller weer aanraak haha.
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Met cache legen verwijder je onnodige rommel van je 360. Dit betekent ook dat je updates verliest, maar bij Oblivion kun je dan weer van de money glitch gebruik maken. Je moet voor al je games wel opnieuw de updates installeren.

    Wat betreft je Oblivion probleem. Deze is indentiek aan de mijne en waarschijnlijk heb je net als ik na Shivering Isles uitgespeeld te hebben deze eraf gegooid. Omdat je save de content niet meer kan vinden dan werkt deze save ook niet meer. Dit is een stomme fout van Bethesda waar nog nooit een oplossing voor gekomen is. Ik kwam er ook pas achter nadat ik mijn schijf al geformatteerd had.

    Met Oblivion kon ik weer overnieuw, maar ik hoefde gelukkig alleen maar een stuk van de fighters guild. Heb de game nu weer 1250/1250. Een verrassing voor mij was dat ik een oude save van mij nog tegen kwam op mijn MU. Een level 46 Imperial waar ik alle major skills op 100 heb en 13.6 miljoen in de pocket. Probeer nu met die save alle plaatsen te ontdekken. Heb er nu 272. :9

    Over ME: Ik ga er denk ik nog wel een Playtrough tegen aan gooien voor het tweede deel uit komt. Wil toch nog ff die level 60 achievement halen, en misschien renegade kant kiezen. :9
     
  13. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Op welke manier loop je zelf het spel door? Ga je ook altijd eerst die Liara opikken zodra je de Spectre status hebt, of speel je anders? Ben nu ook weer aan de gang met mijn Renegade/semi Paragon, en meestal ging ik na elke main quest weer terug naar de Citadel om daar side questen te regelen. Maar denk dat ik het nu anders doe, om vlak voor Virmire dan de Citadel af te handelen.

    En Oblivion, praat me er niet van. Had al problemen met het spel vanaf dag 1 toen ik deze had, laadtijden om een deur te openen naar de andere kant duurde soms erg lang, corupte saves waar ik opeens storingen in beeld kreeg. Wat ik ook heel lelijk vond was als je een dialoog had, stond de achtergrond stil en dat was wel een raar gezicht.
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2009
  14. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Gister begonnen met deze game en schaam me nu al hard dat ik deze knallert niet sinds launch heb :+

    Ik doe nu m'n eerste playtrough als Vanguard op Normal met Ashley & Tali te dan de tweede op Hardcore als Soldier met die human engineer (Karum ofzo) en die Spectre, dan de 3e (en laatste voor de 1000/1000) op Insanity als een Engineer oid met die blauwe inktvis en Wrex.

    Mis ik iets of moet ik nog ergens rekening mee houden? ;) Ik begrijp dat je nogal achievements kunt missen als je het niet goed aanpakt.

    Ik zit nu bijvoorbeeld al voorbij het punt dat ik de Normandy heb gekregen en heb alle quests met verschillende party members gedaan. Ben wel verder met Tali en Ashley gegaan nu en heb 3 planeten met hun gedaan (inclusief die blauwe doos gered)
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2009
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Liara pik ik meestal wel als eerste op en dat is ook wel het beste als je haar ally achievement wilt hebben. Ik had die op mijn vorige account gelukkig in een keer, maar dan moet je ook geen zij missies hebben geactiveerd. Wat betreft de citadel missies. Zodra je een bepaald punt ben gepasseerd kun je daar alle missies unlocken, en sommige alleen als je vast zit. Ik speel ze meestal direct vrij zodat ik er een hele serie in een keer kan doen. Ik ga, als ik spectre ben, ook meestal alle planeten af voor missies en grondstoffen. ;)
     
  16. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Bah heb zonder door te hebben de Bring down the Sky DLC zitten doen en zit nu op het stuk waar je Balak moet killen.
    Kan ik gewoon doorgaan of raped dit me game/ally achieverts?
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Je kan gewoon doorgaan. Vergeet niet gewoon voldoende zijmissies te doen, anders haal je nooit die ally achievements. :b:
     
  18. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Heb al een save daarvoor geladen :+
    Zoiezo doe ik elke zijmissie nu ook dus dat komt wel goed.

    Hoe zinvol is het trouwens om elke planeet uit te kammen? Ik heb gemerkt dat je soms lijken of ore tegenkomt die niet op je map staan. En is die "! Area Map" popup rechts onder buggy ofzo? Soms popt ie bij het rondkarren maar gebeurt verder niks.
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Opzich is het wel zinvol elke planeet uit te kammen. Als je bijvoorbeeld de Liara ally achievement niet dreigt te halen, dan kun je met die grondstoffen missies nog op elke planeet terecht. Sommige vind je in de ruimte, voor andere moet je op een planeet landen.

    Er zitten inderdaad nog wat bugs in het spel, er is sinds de release nog nooit een fatsoenlijke update geweest, maar dat van die area map ken ik niet. Geen last van gehad. ;)
     
  20. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Over bugs gesproken, heb enkelen Geth troopers gehad die maar gewoon stil stonden en ik ze lekker kon afschieten zonder dat ze wat deden lol :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina