De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 23]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Scheelt ook wel dat je zelf nog geen HD-decoder hebt gehad voor een tijd op je tv.

Ik heb een HD-Decoder van Samsung, de H360R. Deze ben ik tussen door 2 weken kwijt geweest en toen pakte ik de standaard SD-decoder van Humax. Maar toen ik die Samsung weer terug kreeg zag ik toch echt wel duidelijk het verschil. Net wat je gewend bent.

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Misschien dat ik er ook eentje ga halen dan.

Laatst bewerkt: 15 dec 2009
  3. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    In de toekomst zal het verschil alleen maar groter worden natuurlijk. En het begint steeds aantrekkelijker te worden, zeker nu de prijzen van de HDD HD-decoder interessant beginnen te worden.

Laatst bewerkt: 15 dec 2009
  4. serious siem

serious siem PSN: Serious-Siem

Leuk Bevonden:
    6
    Vraagjuhhh,

M'n HD Composiet kabel doet het niet meer op m'n hd-tv,
    Nu wil ik dus een nieuwe kopen, maar ik wil ook is wat anders, doe ik er goed aan een VGA HD kabel te kopen voor m'n LCD tv(tv is niet 1080P, maar hdready), ik wil wel graag nog scherper beeld, heeft iemand voor mij goed vergelijkings plaatje tussen HD composiet en HD VGA. (btw, hdmi isvoormij ook nog niet mogelijk ivm oude xbox)

5. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Dat verschilt nogal per tv.

Ik vind meestal componenten mooier (composiet is iets heel anders), omdat de kleuren mooier zijn.
    Anderen prefereren vga vanwege de scherpte, maar ik heb daar een andere mening over.

Je moet trouwens wel andere beeldinstellingen gebruiken om meer/warmere kleuren te krijgen Je kunt niet dezelfde instellingen voor beide aansluitingen gebruiken.

Laatst bewerkt: 16 dec 2009
  6. BekSide

BekSide Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Beste mede TV genieters;)

tijdje terug hier veel hulp gekregen met uitkiezen van goede tv enz enz.

nu heb ik dus al een tijde de Samsung PS50B650 bevalt er goed....
    heb deze icm de blu ray speler van samsung : BDP4600 (die platte)

nu zie ik op mijn tv nog toch vaker dan ik wil, ook tijdens blu rays en tijdens games asl halo wars... erg wazige beelden. dat ik dus ruis zie of gewoon echt grote vlakken die niet scherp zijn.....

wat zou ik nu nog meer kunnen doen om het beeld te verbeteren? of komt dit omda tik er simpelweg te dicht opzit? (het is ook niet altijd zo.. bijv bij de blu ray (EARTH) valt het heel erg op in de nacht scene met de olifant)

tv laten kalibreren geeft dat zo veel verbetering?

mischien iemand die nog iets zinnigs kan toevoegen ik hoor het altijd graag!

Dank!

Groeten BekSide

7. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Nachtscenes zijn sowieso heel erg moeilijk om scherp te krijgen. Je moet het denk ik vaker zoeken in het materiaal dan in je tv.

8. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Nou, grote vlakken die niet scherp zijn lijkt mij toch niet goed.

Nu kan het wel s aan de bron liggen (halo zal waarschijnlijk geupscaled worden vanaf 600p, net als halo:cool:, maar dan nòg.
    Heb je het bij nog meer content?

Ik moet namelijk meteen weer denken aan het out-of-focus probleem van Samsung lcd's van een tijdje geleden. Hierbij dacht de tv dat het om ruis ging en ging deze objecten in het beeld (zoals sneeuw bij een wintertafereel), expres vaag tonen.
    Daar is een firmware-update voor uitgekomen, maar ik weet niet of de plasma's daar ook last van hadden.

Dit soort problemen ben ik nog nooit tegengekomen bij het kijken naar hd content.

9. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Weet dat de 100/200hz functie van samsung soms tot vaage beelden kan leiden. Probeer die anders eens uit te zetten en kijk dan nog is. :)

10. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Pas me tv terug gekregen van samsung. Nu doe ik een hdmi kabel van allekabels.nl in me tv en de tv valt pardoes uit. Is de tv nog steeds kapot? Of ligt het aan de kabel?
    Alvast bedankt.

11. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zou eerst een andere HDMI-kabel proberen !!

12. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    @ Ferry34 en anderen.

Ik ga in januari een Panasonic 37" (42" is net te groot voor op m'n kamer) plasma kopen (ik hoor van allerlei kanten dat deze zeer goed bevalen) en dan kom ik uit op 2/4 modellen:

Op de site van Panasonic:
    Via de pricewatch van tweakers.net

Ook nog even bij Mediamarkt gekeken wat ze daar hadden:

O.a Ferry34 heeft de 42PX80. Op de pricewatch van tweakers zie je dat de PX80 en de PX8 nog maar bij 2 en 1 winkels verkrijgbaar zijn.
    En ook op de site van Panasonic en MM zie je deze niet meer terug.

De C10E en de X10 zijn daarintegen nog bij volop winkels verkrijgbaar en staan ook bij de site van Panasonic en MM

Zijn de PX8 en de PX80 oudere modellen in vergelijking met de C10E en de X10 of hoe moet ik het zien?

En wat is tussen deze 4 modellen de beste keuze?

13. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    De X10 is de opvolger van de PX80.

De C10 modellen zijn de uitgeklede versies van de X10.
    De PX8 is de budgetversie van de PX80.

Ga voor de X10 of PX80 zou ik zeggen.

Let op of je de reparatieservice aan huis krijgt, want bij n defect komt er een monteur bij je thuis! Je wilt je hdtv ècht niet opsturen.
    Garantie heb je altijd, maar t gaat hier om de onsite reparatieservice.

14. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Oke bedankt, ik ga dus voor de X10.
    Bij de Mediamarkt is hij €599, maar er zijn natuurlijk betere winkels qua service etc. Dus welke winkel of welke webwinkel zou je aanraden?

15. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    Komplett.nl heeft uitstekende service, weet alleen niet of ze hem daar hebben:)

16. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Nee die hebben hem niet helaas.
    Via kieskeurig.nl kwam ik uit op Bestekeus.nl. Dat is een winkel die in Best ligt (hier dicht in de buurt) en mijn vader was er bekend mee en heeft er al ooit iets gekocht dus dat zit goed.

Hij is daar €509 dus dat is een koopje lijkt me. Morgen even bellen hoe en wat en hoelang het duurt voordat ze hem binnen hebben.

Er staat: "Dit product heeft een levertijd van 1 tot 3 werkdagen vanaf onze leverancier naar ons centrale magazijn"
    Dus ik ben benieuwd of ik hem nog voor het weekend kan hebben.

http://www.bestekeus.nl/product_inf...inch_TX_P37X10E-pId-54715-ref-kieskeurig.html

17. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Als MM de tv voor een scherpe prijs kan leveren dan moet je dat doen. Ik heb m ook van de MM terwijl ik niet in die plaats woon. Heb m laten bezorgen.

Aan service heb je niet zo veel als vroeger. Als de tv kapot zou gaan dan regel je alles via Panasonic NL. Alleen als de tv bij aflevering/binnen een week kapot gaat, heb je met de winkel te maken en daar is MM weer heel makkelijk in.

Vraag bij dat bestel.nl nadrukkelijk of t een NL model is en of je de reparatieservice aan huis hebt!!
    Ik ken verhalen van mensen die hun tv al 6 weken kwijt waren en nog niet gerepareerd was. Niet zonder die garantie kopen dus.
    Nogmaals: met de reparatieservice aan huis garantie komt er bij een defekt, een monteur bij je thuis en wordt de tv ter plekke gerepareerd.

Laatst bewerkt: 22 dec 2009
  18. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Word misschien nog wel lastig met die kerstdagen.

19. BekSide

BekSide Active Member

Leuk Bevonden:
    2

ja het is raar hoor, bijv. bij halo wars is het ook echt alleen maar met de cutscenes,

voor de rest wanneer ik een blu ray kijk is het kraakhelder en prachtig beeld.

heb pas die monster dvd gekocht om mijn tv in te stellen.... nou kwam ik daarbij uit op toch gewoon alle fabrieksinstellingen.

ik ga ervanuit dat het gewoon prima is en dat het aan de invoer ligt. aangezien mijn blu rays gewoon echt prima zijn!

alleen dan dus bijvoorbeeld met het bekijken van earth met donkere beelden dat het dan ook onscherp of ruis is zeg maar.

de invoer van mijn xbox staat gelijk aan de ''spelmodus'' van mijn tv. dus dat is denk ik dan 60 hz ofzo.

hiernaast nog een andere vraag!

het arcade spel Astropop kan je alleen maar spelen op 50hz of 60hz weet het zo niet....

wanneer ik het spel probeer te starten zegt mijn xbox niet mogelijk op deze hz.

zet ik mijn xbox op de hz die hij aangeeft en krijg ik weer dezelfde foutmelding?

iemand hier een oplossing voor of enig idee hoe dit komt?

Bvd!

BekSide

20. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Ja bij de MM is hij €599 en bij bestekeuze.nl is hij €509.
    Maar ik zal zodadelijk eens gaan bellen naar bestekeuze.nl of het een NL model is en of ze reparatieservice aan huis hebben. Heeft MM wel die reparatieservice aan huis dan?

Want €80 meer betalen of hem een paar weken kwijt zijn, die keuze is niet zo moeilijk natuurlijk. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina