Dragon Age: Origins [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.239
    Leuk Bevonden:
    4.756
    Enchantment FTW!!! :lol:
     
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    @Zifnap: Hou je het droog ;)

    Ik heb overigens WEL voor die optie gekozen. En een romance met Leliane, geen idee hoe dat te bereiken. Ik sta al eeuwen op 100% bij haar en verder dan een zoen ben ik niet gekomen...
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik zit er echt weer helemaal in op dit moment. Nog een klein stukje. De archdemon is binnen handbereik. ;)

    Leliane wil niet meer als je ook al met Morrigan een relatie hebt.

    Ik heb uiteindelijk ook voor een kind gekozen. Ik herinnerde me op het laatst dat ik een rogue speel, geen paladin (meestal mijn main). Als pragmatische rogue verzin ik wel wat. Desnoods snij ik Morrigans keel door op het moment dat de taint naar de baby overspringt.
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2009
  4. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Net uitgespeeld. Heb natuurlijk de nobele manier gekozen. Tof eindgevecht zeg!
     
  5. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Het einde is dus wel een beetje van episch nivo? Mass effect heeft voor mij nog altijd het mooiste en meest epiche einde die ik in een RPG heb ervaren, meestal vind ik dat juist erg tegenvallen bij veel games waar het beginstuk dan wel heel sterk was.
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Zojuist ook uitgespeeld!

    Ik vond het een mooi einde, maar dat is volgens mij heel persoonlijk.

    Waar het om gaat is dat je afscheid gaat nemen van karakters, waar je lang mee hebt gespeeld. Heb je emotioneel geinvesteerd in deze karakters, dan is het einde bitterzoet. Vond je geen ruk aan het spel, dan doet zo'n outro je waarschijnlijk ook niks. Ik was in ieder geval wel gehecht geraakt aan mijn groep, dus het einde was mooi. Het voelde goed aan, maar ook een beetje treurig omdat je nu afscheid gaat nemen.

    Wat mooi is gedaan, is dat je nog een laatste keer met alle overgebleven karakters mag spreken. Ze reageren op je zoals je ze hebt behandeld in het spel. Ook de nieuwe koning (bij mij koningin) vraagt je om een beloning. Als Daelish heb ik mijn broeders eindelijk het land geschonken waar ze al jaren naar op zoek zijn.

    En daarna komen verschillende stills met teksten voorbij en die beschrijven nog verder wat er kort en lang na jouw avontuur is gebeurd met plaatsen en personen, zoals hoe de Circle of Magi herstelde van de demonen plaag. Ook dit hangt weer af van je keuzes in het spel.

    En dan is het afgelopen... sniff goodbye Theron. :eek:

    Al werd er bij mij wel gehint naar het tainted kind en Morrigan. Ik heb mijn karakter er meteen achteraan laten reizen, maar ze is nog niet gevonden. Theron gaat nog meer avonturen in de toekomst beleven... in de sequel. :)
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2009
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Mja, ik zit dus nu ook in het eind stuk en ik vind het een beetje lame...

    gevecht na gevecht na gevecht en zonder de optie om je spullen aan te lengen. In het hele spel weinig healing potions nodig gehad, maar in deze gevechten gingen der toch wel flink wat doorheen. En nu zit ik, vermoed ik, dicht tegen het einde en bijna out of mana en hp.

    En die merchant -enchantment- die je tegenkomt heeft amper potions...

    Maar goed, op naar de draak!
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    mwoah ben ik maar deels met je eens. Stel je hebt een spel uitgespeeld; dan kan het leuk zijn om een guide er bij te pakken om te kijken of er nog meer mogelijk was of is door een oude save te laden. En soms heb je van die spellen die je even snel tussendoor wilt spelen (heb ik vaak met oude ps2 spellen) dan wil ik echt NIET een hele middag vast zitten op 1 stuk.

    DA:eek: heb ik iig direct weer verkocht. Op de ps3 was de framerate om te janken en Divinity II komt nog mijn kant op, net zoals ACII uitgespeeld moet worden....dat wordt wachten op ME2 :)
     
  9. Ashavan

    Ashavan Guest

    ik zit ook te wachten op ME2 en verveel me dood. Geen games op moment die me bezig houden. Zelfs DA:eek: heb ik nu wel gezien :mad:

    AC1 vond ik een ramp dus waag me niet aan 2
    Shooters boeien me weinig dus modern warfare hoef ik niet
    Forza3 vind ik ruk
    dan blijft er weinig over :mad:
     
  10. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Borderlands en DA zijn mijn favo games van dit jaar, misschien ligt Borderlands jouw ook wel? Tis wel een hele ander soort RPG. Geen storytelling, diepgaande characters of morale keuzes maar keihard gasten kapot knallen een loot scavengen!

    Als je houdt van lvlen en veel wapens dan zou ik Borderlands checken, anders weet ik het ook niet. 2009 is een beetje een crappy jaar.

    2010 met Halo: Reach, Bioshock 2, Mass Effect 2, Mafia 2 en een nieuwe Splintercell, kom maar op!!!
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2009
  11. Ashavan

    Ashavan Guest

    Zo slecht was 2009 niet. Heb meer RPG's gekocht dan in 2008 of andere jaren. Lijst van 2010 zit ik ook al op 9 must-haves en nog eens 6-7 games er naast als er tijd/geld over is.
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Dan ben je er bijna. Ik heb in dat laatste stuk naar de Archdemon toe maar weinig gebruik gemaakt van healing items. Wel een paar keer extra mages ingezet. In het laatste gevecht wel meer potions gebruikt en (tip) weer extra mages ingezet. Die missen nooit met hun staves.
     
  13. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Bedankt voor je uitleg, klinkt op zich erg goed waar ik dat ook vond bij KOTOR 2 dat ze opeens zo persoonlijk werden tegen het einde van het spel. Wel het einde zelf vond ik bagger, en gaf geen voldaan gevoel vond ikzelf.

    Tja qua games vind ik het zelf ook matig dit jaar, mis voor de 360 nu ook een racegame en Forza 3 is overgehyped, vind het de minste racegame van het moment.
     
  14. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoogst waarschijnlijk koop ik deze game vanavond.
    Loopt ie een beetje soepel op de Xbox 360? En is ie net zo goed/ of misschien zelfs beter dan Mass Effect? Ik weet dat je het niet écht kan vergelijken, maar als ie van de zelfde kwaliteit is wordt dit een blinde koop voor mij. Hoi.
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.239
    Leuk Bevonden:
    4.756
    Ik had vandaag veel last van vastlopers, maar het is dan ook een aanrader deze game op je HDD te installeren. Sowiezo zitten er in de game een hoop foutjes, framerate en bugs, vastlopers enz. BioWare heeft naar mijn mening het spel iets te vroeg in de verkoop gedaan. Spel is prima, daar niet van, maar een dikke update is wel nodig. ;)=(
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Nu ik met Risen ben begonnen valt me meteen weer op hoe knullig daar de conversaties geanimeerd zijn. Mijn god, wat zal ik de mooie animaties en NPCs van Dragon Age missen, in ieder geval tot Mass Effect 2. Geluikkig heeft Risen weer andere kwaliteiten.
     
  17. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Hmmm, die mages heb ik op een eerder stuk al ingezet en die zijn dus bijna allemaal dood :) Die vielen echt bij bosjes in een van die raids...

    Ik heb alleen nog maar melee mannekes over...
     
  18. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Mja, iuk heb echt genoten van de grafische sfeer van het eiland en het verkennen ervan. Zeker de begin levels als het gevaar werkelijk om elk hoekje kan liggen. Later word je sterker, maar het blijft altijd opletten geblazen. Wel vond ik uiteindelijk de gamewereld te klein. Met name naar de endgame toe werd dat wat duidelijk, maar al met al een fijne RPG.
     
  19. w*s*c*

    w*s*c* Yikes!

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    0
    net uitgespeeld ... en wat een prachtig verhaal zat er in de game tot in de puntjes aan elkaar verteld, met een aantal epische game momenten .... De RPG van het jaar komt op naam te staan van Dragon Age Origins
     
  20. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Nu net aan begonnen en het is inderdaad verschrikkelijk wennen zeg, graphic, style, buttons. Nu er eenmaal in gekomen en vind het zeer vermakelijk vind alleen dat mijn character echt slecht gebuild is.

    Inderdaad de conversaties zijn heel zwak vergeleken met dragon age, al vind ik het exploren wel leuk vooral doordat ik al 20x dood ben gegaan als ik een iets te sterk monstertje tegenkwam.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina